Uitlijnen tegels 60x120 in badkamer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51
Beste tweakers,

Graag hoor ik jullie mening over het tegelwerk (uitlijnen) in onze nieuwe badkamer. Het betreft een 60x120 marmer tegel verwerkt in een badkamer. Op de foto zien jullie hoe de tegel verwerkt is op 2 wanden. De rechterwand is 2m60 de overzijde is 2m99. Het oogt in onze optiek nogal druk door de verschillende snijmaten die toegepast zijn. Benieuwd hoe jullie daar naar kijken.

Ten tweede een foto van de tegel die wij in de winkel gekozen hebben versus het eindresultaat. Is dit het zelfde product? En had de verkoper moeten waarschuwen voor veel donker grijze tinten die niet in de sample tegel zit?

Dank voor jullie hulp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQfJnaUonf0k6im1VTHuVypapM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VtQYMDARdBzKkN7vXaQLsml.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfkykb6jEt28CkJUtmmJgMPeHM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qk8BvxjNUZc15ytcXLkKpjG2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8ZGdgmJ67xHJ2PtVAEcK-jcOns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBbXRwYMc9QDNaMpdydIZxCs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door J.Klepzeiker op 11-03-2024 17:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mmm.

Als mijn badkamer, dan had ik bookmatched(geen idee of je het met tegels ook zo noemt) tegels willen hebben op elke muur en vloer.

Dus dat het motief vlekkeloos doorloopt.

Had de winkel het moeten zeggen, nee vind van niet.
1. Natuurproduct dus het verschilt allemaal.
2. De winkel gaat niet voor jou alle tegels inspecteren wanneer deze binnenkomen, als ze al bij hun zijn binnen gekomen en niet direct bij jou zijn bezorgd.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:46
Smaken verschillen, maar dit is gewoon lelijk. Ik moest echt een aantal keren goed kijken hoe überhaubt de muren liepen, het is net alsof je in een nis kijkt.
Overigens valt de tegelzetter niks te verwijten, de tegels zitter er perfect op.
Dat er een onmogelijk patroon in zit om er iets 'leuks' van te maken, daar kan hij natuurlijk niks aan doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

J.Klepzeiker schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:13:
Beste tweakers,

Graag hoor ik jullie mening over het tegelwerk (uitlijnen) in onze nieuwe badkamer. Het betreft een 60x120 marmer tegel verwerkt in een badkamer. Op de foto zien jullie hoe de tegel verwerkt is op 2 wanden. De rechterwand is 2m60 de overzijde is 2m99. Het oogt in onze optiek nogal druk door de verschillende snijmaten die toegepast zijn. Benieuwd hoe jullie daar naar kijken.
Is deze foto genomen vanuit de deuropening?
Of is dit de hoek aan de andere kant?

Veelal leg je de tegels zodanig dat het 'rest' niet het eerste is wat je ziet als je de ruimte in loopt.

Als ik de foto en plattegrond goed interpreteer hadden ze juist beter in die hoek kunnen beginnen, dat je in de douchecabine en achter de spiegel (om de hoek) minder goed uit komt, is dan minder raar?

2600/1200 en 2990/1200 komen beide inderdaad niet heel mooi uit, 20cm en 59cm strookjes tegenover 120cm zien er dan heel dun uit.

En andersom is de korte strook boven ook wel raar, als je dat als rand onderin had (met stuk plint?) zou het minder storend zijn?

Maar ja, op zich wel logisch dat ze onderaan beginnen?

___
Ik denk dat je de verkoper even op de koffie moet komen vragen.

Dit heeft wel de potentie om een flinke discussie te worden.
Wij hadden kleurverschil in de zonnepanelen en volgens de rechtsbijstand was dat lastig omdat het ging om een esthetisch probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Accretion op 11-03-2024 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:41
jack zomer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:23:
Mmm.

Als mijn badkamer, dan had ik bookmatched(geen idee of je het met tegels ook zo noemt) tegels willen hebben op elke muur en vloer.

2. De winkel gaat niet voor jou alle tegels inspecteren wanneer deze binnenkomen, als ze al bij hun zijn binnen gekomen en niet direct bij jou zijn bezorgd.
Een goede tegelzetter belt even op of overlegt met zijn baas. "Dit wordt niet mooi" wat vind de klant?

Ofja, een goede verkoper had dat in de winkel al kunnen aangeven. Het is inderdaad lelijk. Ik vind de tegel ook niet lijken op het sample.

Maar sowieso een slechte keuze een hele badkamer met alleen maar 1.2x60 met dergelijk marmer patroon zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 11-03-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:41
Sample variation in tegels is soms bagger; en daarbij..het motief in de tegels die ik van Hornbach kreeg zou (soms) niet misstaan in een Gay douche...
Vroeger had je van die stickers die je op de tegels kon plakken...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 14:42

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Waarom zit er een kraantje op de vloer?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nijl schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:37:
Waarom zit er een kraantje op de vloer?
Dat is het tegel-voorbeeld in de winkel en het kraantje waarschijnlijk om te kijken of het een beetje mooi bij elkaar staat.

Die tegel zit niet vast en het kraantje ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

J.Klepzeiker schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:13:
Ten tweede een foto van de tegel die wij in de winkel gekozen hebben versus het eindresultaat. Is dit het zelfde product? En had de verkoper moeten waarschuwen voor veel donker grijze tinten die niet in de sample tegel zit?
Dat is niet hetzelfde product imo. Ik heb ook zulk soort tegels en de mijne lijken veel meer op jouw sample. Het is ook niet alsof het een natuurproduct is -- dit soort tegens hebben gewoon een soort print er op a la laminaatvloeren.

Dat gezegd hebbende: ze hangen nu al aan de muur; dat is wel een beetje laat om hier achter te komen. Je had bij ontvangst van de tegels moeten checken of het was wat je verwachtte.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 11-03-2024 18:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:45
naar mijn weten heb je die marmer look tegels in meerdere kleur stellingen.
Voorbeeld
wit:
https://tegelmegastore.nl...60x120cm-Mat-C05AFWH.webp

creme wit:
https://tegelmegastore.nl...60x120cm-Mat-C05AFGW.webp

daarnaast vind ik het ook wel vrij grote tegels voor een kleine ruimte waarvan het zoals eerder ook gezegd, niet niet lekker uit komt.
Ziet er wel erg netjes getegeld uit moet ik zeggen op de foto!

[ Voor 22% gewijzigd door The Fatal op 11-03-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
260 is tegel van 120 in t midden en beide kanten een snijstuk van 70 als.je t symmetrisch uitlijnt. 299 is het zelfde met snijstuk van 89,5. Dat lijkt aardig te kloppen op de foto. dus ik de k niet dat je de tegelzetter iets kan verwijten...

Denk dat t vooral ligt aan het motief op de tegels waardoor het zo druk oogt

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
@J.Klepzeiker
Volgens mij is je titel een beetje misleidend, de uitlijning van de tegels is gewoon netjes. De tegelzetter heeft ze er goed ingezet, geen dun strookje onder of boven of aan de zijkant.

Probleem is dat de winkel niet duidelijk heeft gemaakt welke soort patronen op de tegels hadden kunnen zitten. Geen enkel tegelzetter had dit netjes kunnen krijgen, het was hooguit minder lelijk geworden.
Bij laminaat wordt er vaak duidelijk aangeven hoeveel unieke patronen er in een bepaalde serie zitten.
En als je op het internet een beetje zoekt bij leveranciers zie je bijna altijd een overzichtsfoto van hoe een hele muur eruit ziet.

Ik denk dat je vooral bij de winkel moet zijn, die hebben je verkeerd voorgelicht en daardoor heb je iets gekregen wat je niet had kunnen voorzien. Jij bent immers (juridisch gezien) de domme consument en de verkoper de professional.

Op basis van je voorbeeld tegel had ik dit verwacht:
Afbeeldingslocatie: https://r7b5d7a2.rocketcdn.me/app/uploads/2021/12/marmerlook-keramische-tegels-tegl-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.rbtegels.nl/wp-content/uploads/Vloertegel-60x60-cm-Cifre-statuario-e1597910755175-1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door chrisborst op 11-03-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Het lijken inderdaad donkerdere tegels dan het sample. Is het type tegel wel correct geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit kan inderdaad nooit dezelfde soort tegel zijn.
Tegels hebben tint verschillen enzo, maar zulke grote verschillen met het voorbeeld uit de winkel? No way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Kijk even of je op de site van de fabrikant van de tegels of je kan zien of er nog een andere variant tint is. Dan kan je er misschien achterkomen of ze de verkeerde hebben geleverd.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:41

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Als het een marmerlook tegel is dan verwacht je makkelijk te verwerken patroon , maar bij echt marmer is dit een stuk moeilijker.

Verder is er in de winkel vast wel iets vermeld over mogelijke afwijkingen tussen het sample en de geleverde tegels. Zelf onlangs een nieuw keukenblad gekocht en toen stond het zelfs op het sample.

Neemt niet weg dat de geplaatste tegels wel erg donker/druk zijn. Ben je niet gaan kijken toen ze begonnen?

Tegelwerk zelf ziet er overigens goed uit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Neem aan dat er nog wel wat dozen zijn van de tegels? Of is alles al helemaal opgeruimd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:48
Is dat echt dezelfde tegel die is geleverd? heb je ook een naam en leverancier gehoort vanuit de winkel waar je de tegels hebt gekocht? die hebben vaak online ook nog meer foto's van hoe de tegel er getegeld uitziet zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 03:58
Het sample lijkt erg op de tegels die wij hebben in de badkamer en toilet. Zie hieronder onze foto’s.

De tegels die jij geleverd hebt gekregen zijn onmogelijk met dit effect te zetten. Patroon is ten eerste donkerder, daarnaast veel sterker (grote aders) en ook nog eens allemaal dezelfde kant uit. Dit moet opgelost worden. Als je dit zo laat krijg je spijt (al verschillen smaken wellicht, maat geloof me ik denk dat de meeste mensen het niet mooi vinden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r39fMmi4l05BHoAklpdhxEk64D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWPrX9Ms0iZNDdNVICTMULDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7JzxOcNSxTfqE9a660xN22RiuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynJt3xTojpinN9BFPM60RbDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgBZ-vr4wq-nFOecMv8DuVMYgyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmWf84k6b8qpemTUMQ1up16T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 17:20
Daar zou ik ook van schrikken, zeker contact zoeken met de winkel, het contrast is heel extreem, twijfel zelfs of het dezelfde tegel is.

Denk dat er niks mis is met het tegelwerk, maar een waarschuwing voor waar je aan begint was op z'n plek geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:38
jack zomer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:23:
Mmm.

Bij een natuurproduct kan het natuurlijk niet helemaal doorlopen. Ze halen niet precies de lengte van je wanden bij elkaar uit een berg om die ook zo opeengepakt aan te leveren.
Ik zou dan wel kiezen voor een neutralere kleur marmer, daar valt nog wel wat uit te kiezen. Sample komt niet overeen qua kleur, maar misschien valt dit allemaal binnen de marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:29:
Smaken verschillen, maar dit is gewoon lelijk. Ik moest echt een aantal keren goed kijken hoe überhaubt de muren liepen, het is net alsof je in een nis kijkt.
Overigens valt de tegelzetter niks te verwijten, de tegels zitter er perfect op.
Dat er een onmogelijk patroon in zit om er iets 'leuks' van te maken, daar kan hij natuurlijk niks aan doen.
Verrek, pas na jouw post zag ik de nis niet meer 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 22:44
Het ligt niet aan het tegelwerk maar het komt door het verschil in contrast tussen het wit en het grijze, dat benadrukt alleen maar de ongelijkheid in het patroon. Dat is wel iets wat je van de winkel mag verwachten, maar of je daar gehoor gaat krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik denk dat je nog wel hard kan maken dat dit niet de tegels zijn die je uit hebt gekozen.

De patronen zijn duidelijk een andere kleur en veel contrastrijker. Als je deze foto's aan de tegelverkoper laat zien begrijpt ie zelf ook wel waarom dit niet oke is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 18:02
@J.Klepzeiker , wat mij uit jouw post nog niet duidelijk wordt of het een natuur product is of tegels met een marmer print.

In mijn ogen is er een duidelijk verschil tussen de sampel en het geleverde product. In geval van een natuur product kan het verschil binnen de marge vallen, hoewel ik dat sterk betwijfel. In geval van een tegel met marmer print verwacht ik zeker een kleinere afwijking dan waar nu sprake van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit zijn gewoon tegels met een marmerprint. Ik heb beide in huis (tegels in de badkamer, marmer in de vensterbanken) en écht marmer ziet er toch echt wel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CyBeR schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:55:
Dit zijn gewoon tegels met een marmerprint. Ik heb beide in huis (tegels in de badkamer, marmer in de vensterbanken) en écht marmer ziet er toch echt wel anders uit.
Je ziet in de foto idd 2 tegels zitten met, zo het lijkt, exact dezelfde print?
Lijkt dus idd geen echt marmer, dus dan is het vooral raar dat het zoveel afwijkt van het showmodel?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja daarom denk ik dat men het verkeerde product geleverd heeft, namelijk een donkerdere versie dan waar TS om gevraagd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51
Dank allen voor reacties, advies en suggesties. We gaan morgen in gesprek met de leverancier c.q. tegelzetter. Hij neemt op ons verzoek de sample mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:49

tomtom901

Moderator General Chat
J.Klepzeiker schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:11:
Dank allen voor reacties, advies en suggesties. We gaan morgen in gesprek met de leverancier c.q. tegelzetter. Hij neemt op ons verzoek de sample mee.
Succes, ben benieuwd hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Ik denk wel dat je een goed verhaal moet hebben waarom je niet voordat het geplaatst werd aan de bel getrokken hebt... Hoop niet dat het iets is als ik moest werken, want dan kan toch wel een stuk nalatigheid verweten worden.

Tegelwerk ziet er wel netjes uit verder, lijkt een goede tegelzetter te zijn.
Pagina: 1