Radiatorknop laat CV niet aanslaan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bomenzijnrelax
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 14:59
Goedendag,

Ik heb een probleem dat mijn CV ketel niet aanslaat wanneer ik mijn thermostaat knoppen open zet.

Ik heb een remeha calenta, deze geeft warm water en geeft alleen warmte aan de radiatoren als ik de thermostaat kabels direct met elkaar verbind.

In mijn gehele verdieping springt de CV niet aan als ik dus mijn thermostaat knoppen open heb staan (nu zelfs op stand 5). Mijn radiator zijn met een dubbelpijps systeem uitgevoerd.

Weet iemand waar dit probleem kan zitten of heb ik bijvoorbeeld persee een thermostaat nodig?

Alle reacties

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-12 14:21
er moet een apparaat zijn wat jouw ketel een seintje geeft dat deze aan mag gaan, de thermostaat dus.

zonder thermostaat zal dit niet gaan werken. je kunt evt. gebruik maken van slimme radiatorknoppen, maar ook deze hebben een hoofdstation (=thermostaat) nodig.

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-12 16:24
De CV slaat aan bij warmtevraag, en draait niet af en toe de pomp om de weerstand op de leiding te meter (dat lijkt mij de enige manier om te weten dat jouw radiator knoppen open staan). Dat zijn gewoon kraantjes die de flow regelen op de radiator zelf.

• bomenzijnrelax
Ik heb de thermostaat aangesloten, maar was inderdaad benieuwd hoe dat exact werkte en of daar het probleem zat.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je "gewone" mechanische thermostaatknoppen?

Afbeeldingslocatie: https://www.loodgieter.nl/img/uploads/4be728b339478073b8aec63b9895a897.jpg

Deze regelen niet dat de CV-ketel aan gaat. Dat moet de thermostaat (dus dat kastje aan de muur) doen.

• bomenzijnrelax
Oke ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden. In de CV ketel was waarschijnlijk de in/output van de thermostaat op de verkeerde functie aangesloten. Nu gaat de cv ketel branden bij de On/Off stand.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41
Maar stopt hij nu ook bij de "off" stand,? Wat je in je OP zegt, daar sluit je gewoon de thermostaat kort.

Wat al eerder is aangegeven: gewone thermostaat kranen doen niets met je warmtevraag. Die kunnen hoogstens knijpen.

• bomenzijnrelax
Ja ik heb gemerkt dat de thermostaat nu ook uitgaat. Dus deze functie zou goed moeten zijn.

Iedergeval bedankt voor iedereen zijn snelle reactie en inbreng!
Pagina: 1