Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral DaVinci Resolve op Linux (distro ntb). MP4 fimpjes samenstellen, achtergrondmuziek, transities, hier en daar wat fx. Renderen op HD (misschien in de toekomst 4K). Geen probleem om eventjes te wachten op een render (30-60 minuten voor een video van een uur?). Het editten moet wel een smooth experience zijn. Niet wachten op inladen van materiaal, scrubbing, splitting enzo. Ik denk ook een klein beetje Microsoft FlightSim spelen, maar dat is niet de hoofdfunctie van het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles inclusief verzenden, assemblage, maar zonder extended garantie: 1.700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik neem de onderstaande componenten mee:
2x interne ssd SATA
monitor (hdmi)
toetsenbord
muis
sd card reader
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle GPU, redelijk veel RAM, CPU minder belangrijk, zie ook lijstje. Ik vind uiterlijk helemaal niet belangrijk, niks met RGB enzo. Lawaai vind ik wel belangrijk, liefst stille componenten. Toch kies ik voor luchtkoeling, omdat ik begrepen heb dat waterkoeling toch storingsgevoeliger is, en eigenlijk bijna nooit heel veel stiller.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, lijkt me prijs/kwaliteit het beste (requirements voor DaVinci: https://www.pugetsystems....hardware-recommendations/)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille componenten, 1.700 euro max.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ben benieuwd naar onderbouwde opmerkingen / aanvullingen op mijn lijstje. Linux distro is software, maar omdat ik nog niet gekozen heb ook wel benieuwd naar wat men over het algemeen draait onder DaVinci. Ik twijfel nog over het moederboard, weet niet zo goed of er betere keuzes zijn en wat dan precies "beter" betekent.
Vooral DaVinci Resolve op Linux (distro ntb). MP4 fimpjes samenstellen, achtergrondmuziek, transities, hier en daar wat fx. Renderen op HD (misschien in de toekomst 4K). Geen probleem om eventjes te wachten op een render (30-60 minuten voor een video van een uur?). Het editten moet wel een smooth experience zijn. Niet wachten op inladen van materiaal, scrubbing, splitting enzo. Ik denk ook een klein beetje Microsoft FlightSim spelen, maar dat is niet de hoofdfunctie van het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles inclusief verzenden, assemblage, maar zonder extended garantie: 1.700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik neem de onderstaande componenten mee:
2x interne ssd SATA
monitor (hdmi)
toetsenbord
muis
sd card reader
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle GPU, redelijk veel RAM, CPU minder belangrijk, zie ook lijstje. Ik vind uiterlijk helemaal niet belangrijk, niks met RGB enzo. Lawaai vind ik wel belangrijk, liefst stille componenten. Toch kies ik voor luchtkoeling, omdat ik begrepen heb dat waterkoeling toch storingsgevoeliger is, en eigenlijk bijna nooit heel veel stiller.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, lijkt me prijs/kwaliteit het beste (requirements voor DaVinci: https://www.pugetsystems....hardware-recommendations/)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille componenten, 1.700 euro max.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ben benieuwd naar onderbouwde opmerkingen / aanvullingen op mijn lijstje. Linux distro is software, maar omdat ik nog niet gekozen heb ook wel benieuwd naar wat men over het algemeen draait onder DaVinci. Ik twijfel nog over het moederboard, weet niet zo goed of er betere keuzes zijn en wat dan precies "beter" betekent.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Tray | € 142,- | € 142,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC | € 879,- | € 879,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Wit | € 79,40 | € 79,40 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,35 | € 24,35 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2D3600C18 | € 149,85 | € 149,85 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Elite NEX White 230V 700 watt | € 56,85 | € 56,85 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2, retail, 500GB | € 39,- | € 39,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.457,45 | ||
[ Voor 4% gewijzigd door kkoenen op 11-03-2024 16:18 ]
Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)
/f/image/cMDj1cuhRMIoimO8puVtetof.png?f=fotoalbum_large)