Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlijdsman
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-03 09:14
Ik gebruik op mijn kantoor een Synology DS923+ ter vervanging van Dropbox. Intern werkt dit fantastisch. Extern ook, maar niet zo soepel. Het is erg traag vanwege de Quickconnect server en daardoor niet goed bruikbaar richting klanten toe. Dropbox is vele malen sneller. Ik ben filmmaker en werk dus altijd met grote bestanden.

Ik zou graag het Quickconnect-gebeuren willen omzeilen. Dit is allemaal correct ingesteld, maar hij blijft de melding geven dat er een tweede router in mijn netwerk zit. In mijn kantoor niet, maar ik zit op een tijdelijk bedrijventerrein met ieder bedrijf/kantoor een eigen aansluiting, beheerd door de verhurende partij. Ik kan zelf dus geen abonnement aanvragen, dat gaat altijd via hen (naar tevredenheid overigens, dus dat is geen probleem). Ik vermoed dus dat de 'bron' van mijn verbinding ergens in mijn pand zit en wordt herkend als extra router in de lijn.

De reden hiervoor is dat een vriend van mij precies dezelfde setup én instellingen heeft bij hem thuis en daar werkt het wel perfect en erg snel, ook wanneer ik vanuit mijn kantoor upload naar zijn NAS bij hem thuis. Vandaar mijn vraag.

Een paar vragen:
• Is het met deze setup überhaupt mogelijk om zónder Quickconnect te werken? Of ben ik hieraan gebonden?
• Als het kan: wat moet ik in mijn eigen router instellen, zodat het wel werkt? En zodat het nog veilig is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je hebt dus zelf ook een router draaien? Wat is je externe IP adres?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlijdsman
Frogmen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:15:
Je hebt dus zelf ook een router draaien? Wat is je externe IP adres?
Klopt. Ik heb voor mijn eigen kantoor een eigen router waar alles op aangesloten is. Er komt simpelweg alleen een kabeltje binnen vanuit de verhuurder en daarna mag je alles zelf bepalen.

[ Voor 5% gewijzigd door bartlijdsman op 11-03-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Als QuickConnect geen hole-punching kan doen moet het gaan relayen en dan is het erg traag.
Je moet ervoor zorgen dat beide server en gebruiker achter een single-nat zitten, dus niet CGNAT o.i.d. van goedkope providers of mobiel internet.

In de browser is het altijd via relay.

Je zult daarvoor poorten moeten openen. Of gebruik van VPN, maar dat deelt weer moeilijk met klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@bartlijdsman Je externe IP is hier niet nodig voor de discussie, die zou ik weghalen uit je bericht.

Verder, wat @jeroen3 zegt :)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlijdsman
DaWizza schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:24:
@bartlijdsman Je externe IP is hier niet nodig voor de discussie, die zou ik weghalen uit je bericht.

Verder, wat @jeroen3 zegt :)
Dank! Weggehaald.

Poorten openzetten e.d. heb ik al gedaan op mijn eigen router (5000, 5001 en 6690), maar dat werkt niet. Wellicht omdat die 'eerste router' er nog tussen zit? Tot dat apparaat heb ik dus helaas geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het een optie om het bij de verhurende partij neer te leggen en aan te geven welke poorten je open wilt zien (en waarom)?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Als in een onveranderebare CGNAT situatie zit kun je een Dedicated IP VPN afnemen voor de Synology.
Let wel op, de synology hangt dan direct aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je hebt op je router gewoon een publiek internet adres (haal maar weg) in dat geval zou ik of VPN gebruiken kijk even of dat werkt en controleer of als je poorten open zet deze ook daadwerkelijk vanaf internet open staan.
Anders kan het inderdaad zo zijn dat de leverancier/ verhuurder poorten dicht heeft staan maar dat is niet gebruikelijk is mijn ervaring.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlijdsman
DaWizza schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:31:
Is het een optie om het bij de verhurende partij neer te leggen en aan te geven welke poorten je open wilt zien (en waarom)?
Dat kan ik zeker doen, ze hebben een prima helpdesk. Ik wilde vooral hier even polsen of dat er nog andere opties zijn die ik zelf kan regelen 😊
Pagina: 1