Flash formmail forward probleem

Pagina: 1
Acties:

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025
Hi,
ik ben bezig met een flash paginaatje maar nu zit ik met een probleem. Ik heb een mailform gebruikt van Matt's script archive. Zowat 1 van de populairste mailform available. Maar als je op submit klikt dan forward die naar een HTML page, maar dat is niet mijn bedoeling, ik wou echter in flash naar een bepaalde frame verwijzen in de scene waar ek bezig was toen ik op submit klikte. Kan iemand mij misschien zeggen hoe ek die formmail vertel dat hij geen html moet openen, maar dat hij instructies aan mijn flash moet geven. En hoe geef ek dan die instructies?

Groeten
Denhomer

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor flash hebben ze W&G bedacht ;)
moved vanuit P&W

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja als je even het stukje actionscript kan posten kunnen we je misschien helpen. Weet niet een twee drie wie matt is en ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat niet weten.

|{ brrr }] |

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 09 september 2001 15:47 schreef Yellow het volgende:
Tja als je even het stukje actionscript kan posten kunnen we je misschien helpen. Weet niet een twee drie wie matt is en ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat niet weten.
het gaat ws om Matt's Formail.

wat je kunt doen is in de source kijken van het script, en hem zo editten dat hij geen html page returned maar bijv een string waarme Flash uit de voeten kan.

Die laadt je dan in met behulp van LoadVariablesNum(); en aan de hand daarvan zorg je ervoor dat Flash naar een ander frame springt.

Krijg je zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
if (gotoFrame == 1) {
    gotoAndPlay (5);
} else {
    gotoAndPlay (_currentframe - 1);
}

Je Formail moet je dan zo hacken dat ie ipv:
code:
1
2
3
print "Content-type: text/html\n\n";
print "<html>\n <head>\n  <title>blaat</title>\n </head>\n";
etc etc

zoiets returned:
code:
1
print "&gotoFrame=1";

dit schrijf ik uit me hoofd, dus ik weet niet zeker of de code werkt, maar ik hoop dat je het idee erachter begrepen hebt. Ook de AS kan nog veel beter, maar aangezien er hier betere scripters rondlopen dan ik (B-Top!!) moet je het ff aan hen vragen.

HTH

"You're only as good, as what you did last week."

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025
Thx, will do