Hi,
Wij hebben a.s. donderdag de oplevering van ons nieuwe huis. Het betreft bestaande bouw uit 1975. In de leveringsakte staat het volgende:
Omdat ik op Google verder niks erover kon vinden en de gemeente niet snel is, besloot ik het op het forum te gooien. Hopelijk hebben andere forumgebruikers hier ervaring mee om mij wat meer te vertellen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wij hebben a.s. donderdag de oplevering van ons nieuwe huis. Het betreft bestaande bouw uit 1975. In de leveringsakte staat het volgende:
Dit is voor ons nieuw, heeft nergens in de koopovereenkomst gestaan of de overige meegestuurde stukken. Toen ik erover ging googlen, kon hier ook niks over vinden. Is er iemand die hier meer informatie over heeft? Ik ben met name benieuwd of dit a) zomaar mag, b) uiteindelijk verjaart (of al verjaard is door bijv. gewijzigde wet-regelgeving) en c) of er nog iets is wat wij kunnen doen om dit eruit te krijgen. Ik wil vrij zijn om ons huis door te verkopen aan wie wij wensen, en we waren hier ook niet van op de hoogte. Ik vind het gek dat het nu (3 dagen voor transportdatum) pas naar boven komt.Het is de koper verboden het bij deze gekochte te verkopen zonder
toestemming van Burgemeester en Wethouders van xxx,
deze toestemming zal alleen worden verleend als de adspirant koper
woont of werkt in de gemeente xxx of daarmede naar het
oordeel van Burgemeester en Wethouders van xxx gelijk te
stellen valt.
Deze toestemming is niet vereist in geval van toepassing van artikel 1223
van het Burgerlijk Wetboek.
Indien de koper in strijd handelt met het hiervoor bepaalde, verbeurt hij -
zonder dat ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst nodig is - aan de
gemeente xxxx een boete gelijk aan de helft van de
bedongen koopsom.
Omdat ik op Google verder niks erover kon vinden en de gemeente niet snel is, besloot ik het op het forum te gooien. Hopelijk hebben andere forumgebruikers hier ervaring mee om mij wat meer te vertellen.
Alvast bedankt voor het meedenken!