HP 710c doet het niet onder windows xp!

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb mijn HP deskjet 710c aan mijn linux server hangen en dat werkt perfect...althans onder windows 98!
Ik maak dan gebruik van de acits lpr driver en geef dan aan dat ie in RAW modus moet printen zodra alle documenten in de wachtrij staan. Ik heb bi-directionele communicatie uit moeten schakelen en heb dan ook een niet-bidirectionele printerkabel van 7 meter eraan gehangen...tot zover geen problemen!

Maar nu heb ik dus op mijn eigen pc windows xp geinstalleerd. Ik kan de printer als netwerkprinter installeren maar hij print vervolgens niet. Ook niet als ik aangeef dat ie pas moet gaan printen nadat de spool/wachtrij vol is en als ik hem in RAW modus zet :?
De enige optie die ik dus niet kan wegvinken is bi-directionele communicatie...ik vermoed dan ook dat het hierdoor fout gaat aangezien mijn langere kabel niet bidirectioneel is. Ik wil morgen eens met een kortere wel bidirectionele kabel testen maar heeft misschien iemand nu al een oplossing??

Weet iemand of en waar je bi-directionele communicatie in windows xp kunt uitvinken?? Of wat ik anders zou kunnen doen??

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Op zaterdag 08 september 2001 21:20 schreef timotheebastin het volgende:
Hoi,

Weet iemand of en waar je bi-directionele communicatie in windows xp kunt uitvinken?? Of wat ik anders zou kunnen doen??
Hoi, had ongeveer hetzelfde probleem op de zaak. Wat je voor een oplossing over moet hebben is even met de HP support aan de telefoon gaan.. Het kan even duren, maar die hebben echt de beste oplossingen.

De oplossing die wij kregen was de drivers van een anders model (.. geen idee meer welke :( ) te installeren en die printer deed het weer als een zonnetje.

succes

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• MinddiggerNL
Toevallig de HP 720c??? Hoor nl. ook wel vaker dat je die moet installeren als je hem onder windows 98 in een netwerk wilt kunnen gebruiken zonder server ertussen...

Ik heb geen garantie meer op die printer dus of ik zomaar hp daarvoor kan bellen weet ik niet...

En supporten ze windows XP dan nu al bij HP??

• MinddiggerNL
Niemand nog een idee/oplossing voor mij?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Bij mij doet ie het ook niet onder XP

Verwijderd

Ik heb wel eens iets gelezen over probs met de 710C en de 720C als de printer aan een netwerk hangt. Als de printer aan de server hangt gaat het prima, maar als hij aan een client hangt print hij niet...was bij mij ook het geval, ik heb een 710C, en hij printte niet.

Verwijderd

Haai

Ik heb ook een HP710c printer, maar ik heb altijd begrepen (ook van de hp helpdesk destijds) dat deze printer per definitie niet geschikt is voor netwerk printen. Waarom niet? De 710c is een "gestripte" printer met intern nauwelijks intelligentie. Dit wordt allemaal door de CPU gedaan. Wat is nu het probleem... Als je print met de 710c driver dan wil deze de printer "rauw" aansturen. En dat wil niet door een netwerk kabel.... :r

Dat geforceerd unidirectioneel zetten is zo gek nog niet, misschien werkt het dan wel :D (dan kan de computer immers nooit "oke's" terugkrijgen van de printer wat wellicht resulteert in een hp710c-driver die een "domme" unidirectionele dump van alle printerdata gaat doen)... Zal het toch nog eens proberen...

Dat forceren van unidirectioneel verkeer, kan dat niet door je printerpoort op "standaard" te zetten i.p.v. EPP/ECP? Of gebruikt dat ding dan die 5 statustouwtjes voor terugcomminucatie? :?
Pagina: 1