Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondjemetbotje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-03-2024
Goedemorgen,

Ik wil graag een apparaat van 3500W constant laten draaien in mijn huis. Echter ik weet niet of ik dit zomaar kan doen? Moet ik hiervoor nog aanpassingen laten doen in mijn meterkast? Ik heb een relatief oude woning, wel met een slimme meter inmiddels..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beste is om een aparte groep te maken, waarop dit apparaat als enige is aangesloten.

Je zit namelijk bijna aan het maximum wat een groep kan leveren aan vermogen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Heb je ook iets meer info? Is het een apparaat met een stekker (hoop ik niet) of vaste aansluiting.

Een 16A groep volcontinue op bijna 100% belasten is ook geen goed idee, maar als het een 3fase apparaat is het natuurlijk geen probleem.

Dus iets meer info?

[ Voor 45% gewijzigd door Himalaya op 11-03-2024 11:51 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Wellicht verduidelijken wat het apparaat is, waar je hem gaat plaatsen. Wat het ding doet

Verbruikt hij ook daadwerkelijk continu 3500W of is dit met pieken?

Er mist een hoop info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoe is je bedrading?
hoe oud is een oude woning?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 15:28
hoe zwaar is je hoofzekering en heb je genoeg over voor de rest van je woning als je 3500w 24/7 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet niet wat je precies constant wil gaan laten draaien, maar houd er rekening mee dat 3500W je ergens rond de €8-9000,- op jaarbasis gaat kosten als het dag en nacht aan staat op dat vermogen. :X

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2024 11:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondjemetbotje
Sorry ik had dit topic iets te snel gemaakt.
D4NG3R schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:54:
Ik weet niet wat je precies constant wil gaan laten draaien, maar houd er rekening mee dat 3500W je ergens rond de €8-9000,- op jaarbasis gaat kosten als het dag en nacht aan staat op dat vermogen. :X
Het betreft een miner, die inderdaad constant aanstaat, maar ook oplevert. Tevens wil ik het ook als verwarming gaan gebruiken aangezien mijn gaskosten dramatisch hoog zijn (slechte isolatie)
Diederik schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:49:
Beste is om een aparte groep te maken, waarop dit apparaat als enige is aangesloten.

Je zit namelijk bijna aan het maximum wat een groep kan leveren aan vermogen.
Zoiets dacht ik al inderdaad. Hiervoor moet ik denk ik een elektricien laten komen.
Himalaya schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:50:
Heb je ook iets meer info? Is het een apparaat met een stekker (hoop ik niet) of vaste aansluiting.

Een 16A groep volcontinue op bijna 100% belasten is ook geen goed idee, maar als het een 3fase apparaat is het natuurlijk geen probleem.

Dus iets meer info?
Ik moet hiervoor een speciale aansluiting gaan aanmaken vermoed ik zo, of het is inderdaad een stekker met een tussenstuk erin.
corporalnl schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:50:
Wellicht verduidelijken wat het apparaat is, waar je hem gaat plaatsen. Wat het ding doet

Verbruikt hij ook daadwerkelijk continu 3500W of is dit met pieken?

Er mist een hoop info.
Gemiddeld gezien 3000W en met pieken naar 3500W.
jack zomer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:51:
hoe is je bedrading?
hoe oud is een oude woning?
Dit is een huurwoning, en het is een vrij oude woning, denk jaren 30?
Stormrider nl schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:52:
hoe zwaar is je hoofzekering en heb je genoeg over voor de rest van je woning als je 3500w 24/7 gebruikt
Dit weet ik niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Ah een huurwoning. Daar mag je niet zomaar dingen aanpassen. Houd daar rekening mee.

Daarnaast, check ook of je zomaar dit mag doen in je woning?
In sommige contracten/overeenkomsten staat dat je dit soort activiteiten niet mag doen in je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondjemetbotje
corporalnl schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:12:
Ah een huurwoning. Daar mag je niet zomaar dingen aanpassen. Houd daar rekening mee.

Daarnaast, check ook of je zomaar dit mag doen in je woning?
In sommige contracten/overeenkomsten staat dat je dit soort activiteiten niet mag doen in je woning.
Hmm dat moet ik even nachecken, dank voor het aangeven!

EDIT: Dit staat niet specifiek omschreven in de voorwaarden, dus dan lijkt het mij dat het kan. Er staat wel omschreven dat ik niet zomaar wjizigingen mag aanbrengen in de woning, dus mocht het zo zijn dat ik de elektra moet aanpassen dan moet ik dat wel eerst overleggen. Maar de miner wordt plug an play geleverd dus dan lijkt het mij dat het gewoon inhet stopcontact kan.

EDIT2: Deze miner kan gewoon op 1 groep worden aangesloten zegt de verkoper. Er mag dan geen ander apparaat worden aangesloten op deze groep.

[ Voor 38% gewijzigd door hondjemetbotje op 11-03-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 02-10 09:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

hondjemetbotje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:10:
Het betreft een miner, die inderdaad constant aanstaat, maar ook oplevert. Tevens wil ik het ook als verwarming gaan gebruiken aangezien mijn gaskosten dramatisch hoog zijn (slechte isolatie)
Ik zou het nog eens doorrekenen. 3 kWh kost momenteel zo'n 75 cent. Je hebt het bij 72 kWh per dag dus over 18 euro aan stroom (uitschieters naar 3,5 kWh niet meegerekend) of 558 euro per maand. Equivalent van 1 kuub gas is circa 9 kWh, dus je zou dezelfde warmte uit 8 kuub gas halen. Dat kost nu 1,09 euro per kuub, of 8,72 euro per dag of 270,32 per maand. Dat is dus niet eens de helft.

Dit is nog een basale berekening; de kosten voor aanpassing van de installatie zijn niet meegerekend, en ook is geen rekening gehouden met de inefficientie van een miner als verwarming. Toegegeven: anderzijds is er ook geen rekening gehouden met opbrengsten van het minen. Maar is het reëel dat dit minstens het verschil gaat dekken?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

hondjemetbotje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:10:
Dat vermoeden had ik al, doe grondig onderzoek of dit op wat voor manier dan ook winstgevend of kostendrukkend gaat zijn. Want thuis minen is het in 999/1000 gevallen niet waard, al helemaal niet met de stroomprijzen in NL.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 15:28
hoe zwaar je hoofdzekering moet je kunnen zien op je elektra contract.
in het slechtste geval heb je een hoofzekering van 25 ampère in het iets gunstigere geval heb je 35 ampère.
je houd dan 9 of 19 ampère over voor je rest van je apparaten. bij eerste kan je de oven of wasmachine niet meer aanzetten. bij de 2e zal het mis gaan met meerdere apparaten tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

hondjemetbotje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:16:
[...]
EDIT2: Deze miner kan gewoon op 1 groep worden aangesloten zegt de verkoper. Er mag dan geen ander apparaat worden aangesloten op deze groep.
Heb je een groep over dan?
In een oudere huurwoning zullen ook niet heel veel extra groepen aanwezig zijn en is de indeling mogelijk niet logisch. Zo is bij ons bijvoorbeeld de hele zolderverdieping doorgelust vanaf de centraaldoos van de badkamer.

Tenzij je een garage hebt met een losse groep voor een wasmachine/droger zou ik echt even heel goed opletten, want 3500 watt zit heel dicht tegen het standaard maximum van 3680 watt aan, dus je hebt niet veel ruimte voor je zekering eruit klapt.
Ik zou ook niet te veel waarde hechten aan wat een verkoper roept, want als het niet zo blijkt te zijn en er een kabel ergens in de muur doorbrandt krijg je misschien wel je geld terug voor de aankoop, maar kun je wel aansprakelijk gehouden worden voor de schade die is aangericht aan de woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Geen enkele vorm van cryptomining is lucratief in Nederland op het moment, zelfs niet als je de restwarmte nuttig kan gebruiken en zeker niet als particulier.

De betreffende coin die je mined kan natuurlijk in waarde toenemen, maar dat is speculeren op het toekomstige verloop. In alle gevallen had je dan beter het geld direct in crypto stoppen dan via de omweg om het zelf te minen.

En continu 3500W aan warmte in je woning is op de meeste dagen van het jaar teveel vermogen om je huis te verwarmen. De winter is voorbij en je zult nu al vaak je raam open moeten zetten om te koelen. Je bent dus letterlijk aan het stoken voor de mussen buiten, dus daar gaat je besparing op gaskosten al volledig teniet.

[ Voor 29% gewijzigd door frennek op 11-03-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Laatst online: 02-10 17:40
Hou je er rekening mee dat de winter bijna voorbij is en dat je in de zomer echt geen miner in je huis wil hebben? Dat kost je een extra airco en nog meer stroom.

Ik zou het gewoon niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondjemetbotje
Oke dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Thijsmans schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Ik zou het nog eens doorrekenen. 3 kWh kost momenteel zo'n 75 cent. Je hebt het bij 72 kWh per dag dus over 18 euro aan stroom (uitschieters naar 3,5 kWh niet meegerekend) of 558 euro per maand. Equivalent van 1 kuub gas is circa 9 kWh, dus je zou dezelfde warmte uit 8 kuub gas halen. Dat kost nu 1,09 euro per kuub, of 8,72 euro per dag of 270,32 per maand. Dat is dus niet eens de helft.

Dit is nog een basale berekening; de kosten voor aanpassing van de installatie zijn niet meegerekend, en ook is geen rekening gehouden met de inefficientie van een miner als verwarming. Toegegeven: anderzijds is er ook geen rekening gehouden met opbrengsten van het minen. Maar is het reëel dat dit minstens het verschil gaat dekken?
hij zit wel boven de 10.000 kWh, dus krijg je mogelijk wel extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
En vergeet niet dat zo'n apparaat echt heel veel herrie maakt. Dat ding wil je echt niet in je woonkamer hebben staan, wat het lastiger maakt om de warmte effectief te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je kan zulke miners in een houten (geluidsdichte) kast plaatsen met een grote radiator erin met een pomp naar de woning om warmte te dumpen in de woning of met een regelklep naar buiten in de zomer. dat is op zich simpel, heb ik zelf ook al voor een paar mensen gedaan die met miners bezig waren toen dat nog wat opleverde. eentje dumpte de warmte in zijn zwembad zelfs.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1