AIO fans hebben groene tint na installatie nieuwe casefans

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03 12:26
Mijn vraag:

Nadat ik wat nieuwe casefans heb geïnstalleerd hebben mijn 3 AIO fans ineens een groene tint gekregen met lichtere kleuren als wit. Heb al veel geprobeerd om te kijken of het een software gerelateerd probleem is maar dit blijkt het niet te zijn. Heeft iemand een idee / oplossing van hoe ik hier vanaf kom? Ze werken nog hetzelfde alleen is de RGB aangetast.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

De nieuwe fans zijn van Corsair (de AR120, 3 stuks) de AIO fans zijn van Thermaltake en kwamen inbegrepen met de Frozen Notte 360 BLACK ARGB. Relevante software zou Armoury crate net Aura Sync en iCue zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Met wat research kwam ik erachter dat de kleur zou komen door een verband met airflow en dus de beweging van de fan blades maar dit lijkt mij persoonlijk een beetje te ver gezocht. Ik heb alle software gerelateerd aan RGB verwijderd en de PC een aantaal volledig geunplugged om te kijken of dit invloed had. Dan terug naar de standaard instellingen, gekeken met OpenRGB of de witte kleur weer wit was maar dit is niet het geval. Lijkt me sterk dat het burn-in is omdat de RGB net voor de installatie van die nieuwe fans wel gewoon nog wit gekleurd was. Ook kan het zijn dat de nieuwe fans interference geven aan de AIO fans maar dan vraag ik me af hoe en wat ik daar aan kan doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zit het stekkertje nog wel helemaal goed ingeplugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03 12:26
Alles zit nog goed, heb de fans ook nog verplaatst naar andere connectoren om te kijken of dat hielp maar dat heeft ook weinig resultaat gegeven.