Waarom krijgen hotelvergelijkingssites zulke slechte reviews

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
In het verleden heb ik regelmatig via de bekende vergelijkingssites een (korte) vakantie of weekend weg geboekt. Tot duver ging dat eigenlijk altijd zonder problemen. Ik was mij nu weer aan het oriënteren, maar het valt me op dat nagenoeg alle bekende hotel-vergelijkingswebsites jaarlijks slechter scoren. Er is de laatste maanden nagenoeg geen positieve review meer te vinden.

Inmiddels is het aantal sterren zover gedaald, dat ik zelfs een beetje huiverig word om via hen te boeken. Als je de reviews moet geloven, dan heb je als consument via dergelijke sites eigenlijk gewoon geen recht. Ik lees regelmatig dat het bedrag voldaan is, maar dat men bij aankomst toch (om wat voor rede dan ook) geen gebruik kan maken van de geboekte locatie. Terugbetalingen e.d. lijken (volgens de reviews) uit te blijven.

Ik zit nu rechstreeks bij locaties te kijken. Echter ondanks dat men anders beweert, ben je toch al snel zo'n 20% meer kwijt. Daarnaast heb je (denk ik) even goed niets in de pap te brokkelen als je voor een gesloten deur staat. Ik had juist met een zo'n vergelijkingssites er tussen nog het idee dat er een (krachtige) organisatie is die jouw belangen behartigt. Ik bedoel, zo'n hotel krijgt waarschijnlijk duizenden boekingen via zo'n vergelijkingssite en wil hen dus vast te vriend houden. Althans, dat is jarenlang mijn gedachte geweest.

Heeft iemand enig idee waar dit in zit? Is de dienst echt zo slecht?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke diensten bedoel je dan specifiek? Trivago e.d.? Zelf gebruik ik vrijwel uitsluitend booking.com en daar herken ik dit totaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 11-03-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
pagani schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:37:
Welke diensten bedoel je dan specifiek? Trivago e.d.? Zelf gebruik ik vrijwel uitsluitend booking.com en daar herken ik dit totaal niet.
Ik wist niet zo goed of ik zomaar bedrijven mocht posten. Maar het gaat zo'n beetje om alle grote spelers. Als ik naar booking.com kijk dan zie ik ook hele slechte reviews: https://nl.trustpilot.com/review/www.booking.com of https://www.reisgraag.nl/booking-com/ervaringen/

Het valt me op dat dergelijke sites geen reviews via Google hebben lopen.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Simpelweg omdat alleen mensen met een compleet horrorverhaal de moeite nemen om een website als booking te gaan reviewen. Zeg nou zelf, als jij een lekkere vakantie hebt gehad, alles gaat goed, ga je dan als je thuiskomt nog ff de moeite nemen om booking te reviewen op trustpilot? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21
De meeste hotels zijn niet zo blij met dat soort sites. Als je rechtstreeks bij het hotel boekt kunnen ze hemel en aarde voor je bewegen (wat niet wil zeggen dat ieder hotel dat ook voor je WIL doen, maar ze hebben in ieder geval de optie), als je via een 3rd party boekt kan het hotel helemaal niets.

Met name kamers upgraden, boekingen annuleren en boekingen verplaatsen is iets dat erg lastig is bij 3rd party boekingen, terwijl het vaak zo geregeld is als je direct bij het hotel boekt.

Hoe lastig het precies is om dat soort dingen te regelen hangt vast af van welke 3rd party je gebruikt, maar rechtstreeks bij het hotel boeken is in mijn ervaring vrijwel altijd net zo duur als via iets als Trivago. De keren dat het wel duurder is scheelt het niet zo veel.

Dat gezegd, zo heel vaak zit ik niet in een hotel, dus het is goed mogelijk dat mijn ervaring niet representatief is :) Ik lees vooral veel op (bijvoorbeeld) NotAlwaysRight, waar regelmatig verhalen langskomen over 3rd party boekingen en de problemen die dat geeft.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Drawer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:48:
Simpelweg omdat alleen mensen met een compleet horrorverhaal de moeite nemen om een website als booking te gaan reviewen. Zeg nou zelf, als jij een lekkere vakantie hebt gehad, alles gaat goed, ga je dan als je thuiskomt nog ff de moeite nemen om booking te reviewen op trustpilot? ;)
Dit was inderdaad ook mijn eigen gedachte. Maar aan de andere kant, waarom niet de locatie beoordelen waar je geboekt hebt, maar wel het hotel? De locaties individueel krijgen via Google en Trustpilot wel goede reviews.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:17
fw10 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Dit was inderdaad ook mijn eigen gedachte. Maar aan de andere kant, waarom niet de locatie beoordelen waar je geboekt hebt, maar wel het hotel? De locaties individueel krijgen via Google en Trustpilot wel goede reviews.
Omdat de bestemming veel meer impact heeft op je vakantie dan de tussenpersoon.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:46
De bedrijven die wel goed scoren benaderen gebruikers waarschijnlijk actief om een (goede) beoordeling achter te laten. Doe je dat niet, dan houd je meer slechte reviews over.

Ook zijn dat soort partijen dusdanig groot en bekend genoeg dat je er geen review meer over hoeft achter te laten, het is immers het 'go-to' platform. Voor onbekende webshops kan het wel helpen om een beoordeling te zien en achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 21:46
Paul schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:55:
De meeste hotels zijn niet zo blij met dat soort sites. Als je rechtstreeks bij het hotel boekt kunnen ze hemel en aarde voor je bewegen (wat niet wil zeggen dat ieder hotel dat ook voor je WIL doen, maar ze hebben in ieder geval de optie), als je via een 3rd party boekt kan het hotel helemaal niets.

Met name kamers upgraden, boekingen annuleren en boekingen verplaatsen is iets dat erg lastig is bij 3rd party boekingen, terwijl het vaak zo geregeld is als je direct bij het hotel boekt.

Hoe lastig het precies is om dat soort dingen te regelen hangt vast af van welke 3rd party je gebruikt, maar rechtstreeks bij het hotel boeken is in mijn ervaring vrijwel altijd net zo duur als via iets als Trivago. De keren dat het wel duurder is scheelt het niet zo veel.

Dat gezegd, zo heel vaak zit ik niet in een hotel, dus het is goed mogelijk dat mijn ervaring niet representatief is :) Ik lees vooral veel op (bijvoorbeeld) NotAlwaysRight, waar regelmatig verhalen langskomen over 3rd party boekingen en de problemen die dat geeft.
Bij een Booking staat er altijd bij wat de voorwaarden zijn wanneer je boekt. Wil je daar van afwijken ben je inderdaad aangewezen op Booking als platform en niet het hotel.

Bij Booking bouw je bovendien een korting op als je vaker boekingen doet via het platform. Bij hotels ook maar de kans dat je overal bij dezelfde hotelketen terecht komt is vrij klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik dan heel eerlijk ben "misbruik" ik booking ook omdat ze het hotel waar ik om de week verblijf in hun greep hebben. Bij het hotel kan ik niet kosteloos annuleren of wijzigen. Via booking wel. Het hotel probeert me logischerwijs direct te laten boeken (bespaart me iets van een hele euro), maar dan raak ik compleet die flexibiliteit kwijt (en die heb ik al vaak moeten gebruiken)

Nu heb ik het gemak dat ik gewoon een jaar vooruit kan boeken en kan annuleren wanneer het wijzigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:34
Als je op zo'n Trustpilot kijkt naar de reviews, of een 1-ster of een 5-sterren review. Nauwelijks iets ertussenin. Dat is gewoon niet mogelijk bij gezonde reviews.

1-ster: 9 euro voor 2 nachten geboekt -> geannuleerd -> klant boos. Joh. Wie had dat aan kunnen zien komen...
1-ster: "Ik ben erachter gekomen dat ze op de app en website accomodaties hebben staan die illegaal van Palestijen zijn afgepakt door Israel en nu door Israëlische Joden verhuurd worden. Schandalig dit. Walgelijk."...

Die review-sites zijn gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik kijk weleens wat het buiten booking.com om kost, maar vaak is het dan identiek of een klein beetje goedkoper. En soms doe ik dat wel hoor, tegelijk vind ik een booking.com ook wel erg handig om hotels te vinden, en een ietwat realistisch idee te hebben met de reviews.

Bij Corona heb ik ze één keer nodig gehad, want toen was hele vakantie geboekt, en moest er geannuleerd worden dus. Ging allemaal feilloos behalve één onderkomen wat weigerde mee te werken, ondanks dat die zelf stelde dat ze het wel deden. Booking.com aan de lijn gehad, die gingen contact opnemen met onderkomen, 15 minuten later was het duidelijk dat er gewoon geannuleerd ging worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Ik heb eigenlijk de gewoonte om via booking.com te zoeken en dan direct bij het hotel te boeken.
Is eigenlijk altijd goedkoper, paar keer gehad dat het op de website niet goedkoper was en toen maar even gebeld.
Zo'n hotel moet iets afdragen aan booking.com en dus hebben ze er altijd baat bij om mensen direct te laten boeken, althans dat is mijn gedachte erbij.

Daarnaast heb ik na het hele gedoe met booking.com in de corona tijd ook niet echt een positieve associatie met die club :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat hier niet over een review van Hotel Bladiebla maar een review van Booking.com zelf.
Al dergelijke review-sites werken alleen voor negatieve reviews. Niemand reviewt in andere gevallen, als er geen beloning tegenover staan.

De oplossing: Trustpilot etc. niet gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28

Rmg

De kwaliteit van booking (en andere vergelijkers) is dan de afgelopen jaren ook hard gekelderd, deals zijn vaak matig en scams via hun platform zijn/waren schering en inslag zoals:

* Phishing via booking.com app
* Raar bericht via boekingswebsite
* nieuws: 'Hackers hebben toegang tot systeem Booking.com en sturen zo phishing...

Ook bij vliegtickets is het het vaak gewoon niet meer waard om bij een vergelijkingssite te boeken. Als er iets mis gaat is het een gigantisch kastje naar de muur verhaal en waar booking, skyscanner etc etc, zich nog wel eens prezen om klantenserivce zijn het nu gewoon schuivers.

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 11-03-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:13
Smobbo schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:18:
Zo'n hotel moet iets afdragen aan booking.com en dus hebben ze er altijd baat bij om mensen direct te laten boeken, althans dat is mijn gedachte erbij.
Van een hoteleigenaar in Engeland waar ik ik had geboekt via Booking.com kreeg ik het verzoek om als ik nog eens terug wilde komen of andere mensen aanraadde naar dat hotel te gaan, ze op booking.com de prijs moeten opzoeken, dan hem moesten bellen met die prijs. Dan ging hij daar nog iets onder zitten want de provisie van booking.com is schandalig hoog en hij had sowieso liever direct contact met de gasten.

Hij gaf ook aan dat dat de instelling was van veel andere hoteleigenaars (denk eerder aan B&B-formaat, dus hooguit 10 kamers). In ieder geval die in prive-eigendom, bij de grotere hotels werkt dit niet echt.

[ Voor 13% gewijzigd door Pat911 op 11-03-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@Pat911 Had ik ook in Parijs, ik wilde boeken via Expedia, maar van te voren even gebeld. Zij zeiden toen dat het rechstreeks bij hen veel goedkoper zou zijn. Dat viel tegen. Ze waren juist een stukje duurder en het ontbijt van 21euro pp zat er dan niet bij. Uiteindelijk kreeg ik het wel voor de Expedia prijs. Maar moest daarvoor wel even onderhandelen :D

@Rmg Ja die berichten las ik ook. Het is uiteraard bizar, maar ik selecteer meestal iets waar ik bij aankomst kan betalen. Dat gaat bij Booking eigenlijk altijd goed tot dusver.

@F_J_K toch lukt het soortgelijke sites als Trip.com of Super.com wel om goed tot redelijk te scoren. Ik vraag me toch af waar dat dan in zit. Mogelijk omdat zij een breder pakket bieden. Supersaver bijv. krijgt ook waar-de-loze reviews op Trustpilot, maar prima reviews via Skyscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:44
Hoe vaak zie je wel niet een bordje bij de balie van het hotel: Uw review score bepaalt de korting bij uw volgende bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Drawer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:48:
Ehm.... Ja hoor, maar gezien de thumbs-up die je krijgt, ben ik een van de weinigen die dat doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sites zoals booking.com zijn handig voor het overzicht, als je alle nephotels en reviews even negeert, maar schuiven verantwoordelijkheid naar de gebruiker toe.

Hotel niet blij vanwege marge, klant niet blij vanwege mogelijke oplichting die niet wordt afgehandeld.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Aangezien we binnenkort een kleine trip (1 maand) gaan maken door een Aziatisch land, hebben we gewoon alles geboekt via Booking.com
Voordeel is dat we alles kosteloos kunnen annuleren tot 1 dag voor aankomst en dat er pas betaald hoeft te worden als je er bent. Mochten de plannen anders lopen, dan annuleren we de boel gewoon en boeken we wat anders.

De rede wat we nu al wel via booking hebben geboekt, is omdat we met 4 volwassen en 3 kinderen zijn. We hebben vaak dus 2 kamers nodig (2 volwassen en 2 volwassen + 3 kinderen / 2 volwassen + 1 kind en 2 volwassen en 2 kinderen). Zeker een familie kamer (5 personen) is daar wat lastig te vinden. En als je ze al vindt, mag je vaak niet met 3 jonge kinderen op een kamer.

Daarnaast kwam Booking ook met een betere deal dan rechtstreeks boeken. Rechtstreeks boeken kwam uit op een kleine 975 euro (meerdere nachten, inclusief ontbijt) versus 850 euro voor dezelfde kamer en voorwaarden bij Booking.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Bedankt iederen voor de reacties! Ik ga mijn wantrouwen (door de reviews) dan toch maar aan de kant schuiven. Ik had een hotel gevonden dat daadwerkelijk goedkoper was dan op booking.com, maar ik kan helaas alleen reserveren met een creditcard (en die heb ik geen). Ook al geef je aan lokaal te betalen.
Nu via hotels.com hetzelfde hotel gevonden voor een paar tientjes per nacht minder en kan daar betalen met Paypal of iDeal (helaas niet op locatie). De reviews van het hotel zijn uitstekend, de reviews van hotels.com probeer ik maar te negeren.

[ Voor 12% gewijzigd door fw10 op 12-03-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 11:11
Pat911 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Van een hoteleigenaar in Engeland waar ik ik had geboekt via Booking.com kreeg ik het verzoek om als ik nog eens terug wilde komen of andere mensen aanraadde naar dat hotel te gaan, ze op booking.com de prijs moeten opzoeken, dan hem moesten bellen met die prijs. Dan ging hij daar nog iets onder zitten want de provisie van booking.com is schandalig hoog en hij had sowieso liever direct contact met de gasten.

Hij gaf ook aan dat dat de instelling was van veel andere hoteleigenaars (denk eerder aan B&B-formaat, dus hooguit 10 kamers). In ieder geval die in prive-eigendom, bij de grotere hotels werkt dit niet echt.
Dat zou ik ook denken. Maar mijn (weinige) ervaringen zijn dat accomodaties toch graag via booking.com willen(betalingszekerheid?, gratis reserveringssysteem?)
2 voorbeelden:
ik verblijf regelmatig in kleine plaats in Polen (mijn dochter woont daar). De eerste keer jaren geleden via bookingcom 80(tegenwoordig 120) ik 1 nacht geboekt en volgende dag gevraagd 70 voor rest van de week. Toen hebben ze het gedaan. Maar de volgende keren kon de PLN 10 er niet meer af. Dus ik gewoon aan de balie via booking.com boeken. :? Blijkbaar is die provisie dan toch niet zo hoog? (Komt nog bij dat de meeste mensen daar 1 of 2 nachten blijven en ik week of meer, hoeven ze ook minder schoon te maken. Ok keihard onderhandelen kan ik daar ook niet ivm weinig alternatieven en PLN 10 ook geen wereldbedrag).)
Later moest ik eens naar andere stad een dag eerder trein nemen (i.v.m. trein vol volgende dagen), die pas rond 24:00 zou arriveren(check in volgens booking com tot 22:00), dus ik mijn expartner rechtstreeks naar hostel laten bellen of aankomst rond 24:00 mogelijk was. Antwoord: ja als ik via booking.com zou boeken(terwijl wij rechtstreeks telefonisch contact hadden!).
Dus mijn ervaring is dat ze ondanks hoge provisie(ik heb wel eens gelezen meer dan 10%?) toch wel graag via booking.com willen.

[ Voor 3% gewijzigd door sipjohn op 12-03-2024 22:03 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@sipjohn

Mijn ervaring was eigenlijk dat je via Booking.com (of soortgelijken) vaak ongeveer hetzelfde of iets minder kwijt was. Ik heb nu twee avondjes zitten zoeken en het valt me op dat rechtstreeks boeken veel goedkoper is. Dat heb ik nooit eerder zo ervaren. Wellicht is het dus toeval of ligt dit aan de locaties waar ik zoek, maar anders lijkt het erop dat de commissie van Booking nu gewoon bovenop de prijs voor het hotel wordt gezet. Kortom je betaalt nu zelf de commissie, ipv het hotel. Het scheelt ongeveer 20%.

Er zijn uitzonderingen zoals ik op hotels.com vond, echter daar betaal je vooraf het bedrag ipv op de locatie. Dat kun je klaarblijkelijk (soms) uitvinken en dan ineens gaan de prijzen weer met 20% omhoog en betaal je dus weer meer dan rechtstreeks boeken en op locatie betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:39
fw10 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:37:
Ik had een hotel gevonden dat daadwerkelijk goedkoper was dan op booking.com, maar ik kan helaas alleen reserveren met een creditcard (en die heb ik geen). Ook al geef je aan lokaal te betalen.
Nu via hotels.com hetzelfde hotel gevonden voor een paar tientjes per nacht minder en kan daar betalen met Paypal of iDeal (helaas niet op locatie).
Ik weet niet waar de reis heen gaat maar een CC is wel handig in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik mijd dat soort bedrijven als de pest. Als ik direct boek betaal ik vaak minder en zijn ze vaak een stuk blijer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Laatst online: 21:53
beste is rechtstreeks met creditcard boeken, booking helaas 2x gebruikt en refunds(na annuleren vanuit hun) duren veel te lang (4 week eerste keer, tweede keer 4maand+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik doe altijd via Booking.com hotels boeken en ben er tot nu toe erg tevreden over. De flexibiliteit is gewoon erg fijn en sinds Corona erachter gekomen dat het héél snel kan gaan met ergens toch niet naartoe kunnen gaan en je geld kwijt raken.

Ik vindt de reviews op Booking.com ook altijd erg behulpzaam, meestal zijn het eerlijke en duidelijke reviews met de + en - punten goed benoemd. Hierdoor kom je meestal goed voorbereid aan bij een hotel. Ik doe dan zelf ook altijd na een hotelbezoek een eerlijke review schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door VulcanRaven op 13-03-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ervaring bij Booking.com worden wel slechter, zijn vaak duurden dan direct via een hotel (keten) boeken zeker als je gewoon langs gaat op de zelfde dag.
Je een behoorlijk extra bedrag moet bijbetalen als wil kunnen annuleren en ik krijg vaak het verzoek om buiten Booking.com om te betalen of een gedeelte daarvan. Ik reis veel in Azië en dan vooral India daar schering en inslag tav betaling buiten Booking.com om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:17

LankHoar

Langharig tuig

@fw10 Trustpilot is niet zo trustworthy als ze willen voorkomen. Ze zijn richting consumenten niet transparant over hun verdienmodel, bijvoorbeeld dat slechte reviews verwijderd kunnen worden, dat bedrijven opties hebben om voornamelijk positieve reviews aan te trekken, etc. En richting zakelijke klanten hebben ze ook een discutabele aanpak.

Kort artikel over het eerste stuk:
http://brianguertin.com/n...ustpilot-cant-be-trusted/

Langer artikel over de ervaring van de zakelijke kant:
https://medium.com/@ryanb...s-businesses-91ca4b6a6f62

Dus m.i. zegt een Trustpilot score niet zoveel meer. Het kan een realistisch beeld geven, maar het is echt maar de vraag hoe de vork in de steek zit. Zelf laat ik het hierdoor links liggen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:26:
Het gaat hier niet over een review van Hotel Bladiebla maar een review van Booking.com zelf.

[...]

Al dergelijke review-sites werken alleen voor negatieve reviews. Niemand reviewt in andere gevallen, als er geen beloning tegenover staan.

De oplossing: Trustpilot etc. niet gebruiken.
Op Google maps geef ik (i know n=1) regelmatig positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:50
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met booking.com en ook met Airbnb.
Vooral als we onderweg zijn, ff kijken waar we over 2 uur zijn, hotelletje uitzoeken en boeken.
Ook toen er wat problemen waren met facturatie kon het via Booking.com allemaal geregeld worden.
Pagina: 1