Help... processor dood?

Pagina: 1
Acties:

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Oke... het zit dus zo. Ik had Arctic Silver 2 tussen mun processor en cooler gedaan en heb er een beetje te veel op gedaan. Dus ik dat spul verwijderen (met nagellagverwijderaar, opgezocht met search) maar nu, als ik mun pc opstart gebeurt er helemaal nix meer :(. Hij gaat wel aan, maar geen POST beeps of beeld, helemaal nix... issie nu dood.... wat nu?

Xbox360 gamerprofile

• The_Greater
  • Laatst online: 16:04
Misschien heb je de weerstandje aan de zij van de core wel beschadigd... Nagelak?...Denk dat het een chemisch goedje is..

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
ik heb dus de search gebruikt en daar zeiden een paar iedereen eigenlijk dat je ook dat spul kunt gebruiken... uiteraard niet voor je core. Die was btw ook niet afgebrokkeld ofzo, dus die is niet beschadigd. En alle contactpuntjes (dus de bridges) zijn ook niet beschadigd...

En om momenteel achter een p60 met 16mb ram te werken is ook neit alles... je wilt niet weten hoe lang het duurt om explorer op te starten ;)

Xbox360 gamerprofile

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

ik ook heb hetzelfde vandaag.. dacht ff mijn Athlon 800 (in Abit KT7) te kunnen vervangen voor een Athlon 1200 (200fsb, AXIA) en na opstarten ervan gaat ie ff aan en dan uit. Alles al eruit gegooid etc. voeding vervangen, Athlon 800 terug in en nog steeds niets :(
Nu heb ik ook een MSI K7T Turbo Raid en de Athlon 800 daarin gezet en die doet precies hetzelfde. Lijkt erop dat ik nu een dooie Athlon 800 heb, een dooie Athlon 1200 en een dooie Abit KT7 :(

Wordt dus maandag heen en weer bellen naar leveranciers :(

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• wietco
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
je haalt het meester er zo af maar dan blijft er altijd nog een heel klein laagje op je proc dat zorg voor die zilvere kleur maar dat is niet zo erg

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Hij heb ook een zilver kleurtje jah... maar nix duks meer... dus ik moet nou gewoon een nieuwe halen ofzo....

Xbox360 gamerprofile

• FMS
  • Niet online

FMS

kwam er een geluidtje uit je cpu? of is de onderkant van de cpu zwart? als je zeker wilt weten ruik ff, die dingen kunnen stinken als wat.

maar amd doet nie moelijk, gewoon een andere vragen, die moeten ze wel geven.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 08 september 2001 22:10 schreef FMS het volgende:
kwam er een geluidtje uit je cpu? of is de onderkant van de cpu zwart? als je zeker wilt weten ruik ff, die dingen kunnen stinken als wat.
en waar mag dit op slaan... ik ben niet echt happy met deze gebeurtenis...

ben nu ffies de CPU helemaal aan het ontdoen van het zilvere spul, dan moeten ze hem wel terug nemen... hij ziet er alweer bijna perfect uit... nix meer van te zien, dan maar hopen dat de leverancier een nieuwe geeft. Gelukkig werk ik zelf in een puterwinkel... scheelt al 1 tussenpersoon :)

Xbox360 gamerprofile

• FMS
  • Niet online

FMS

ik zeg het alleen maar zo dat je zeker weet :)

het is niet zo erg, je krijg vast weer een nieuwe. een week wachten als ze niet moeilijk doen, anders een maand wachten en je krijgt een van amd.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04
Op zaterdag 08 september 2001 21:28 schreef loquitos het volgende:
ik ook heb hetzelfde vandaag.. dacht ff mijn Athlon 800 (in Abit KT7) te kunnen vervangen voor een Athlon 1200 (200fsb, AXIA) en na opstarten ervan gaat ie ff aan en dan uit. Alles al eruit gegooid etc. voeding vervangen, Athlon 800 terug in en nog steeds niets :(
Nu heb ik ook een MSI K7T Turbo Raid en de Athlon 800 daarin gezet en die doet precies hetzelfde. Lijkt erop dat ik nu een dooie Athlon 800 heb, een dooie Athlon 1200 en een dooie Abit KT7 :(

dat is nie zo best jah

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 22:10 schreef FMS het volgende:
maar amd doet nie moelijk, gewoon een andere vragen, die moeten ze wel geven.
Aan wie van AMD moet je dat dan vragen?
Heb je een telefoon nummer o.i.d.?

Ik heb hier een AMD 1Ghz van een niet nader te noemen Got member met Mobo toegestuurd gekregen, alleen blijkt de CPU bij aankomst morsdood :( :( :(
Tevens bleken de l1 bruggies al gekruist te zijn, daar het niet in de advertentie stond dat het spul overklokt was geweest :( :( :( , kun je wel zeggen dat je het wel kon raden, maar het had er toch bij moeten staan!.. :r
Al is het maar in het belang van de garantie die er nu niet meer op zit :(

De verkoper wil er niets meer van horen, houd voet bij stuk dat ik hem gesloopt zou hebben, maar na mijn mening is het gewoon een oplichter die op zo'n manier zijn verotte spul probeert te verkopen. de L*L :r

Maar goed, 'k heb maandag een afpraak met de heer advocaat... kijken of hij iets zinnigs te melden heeft :?

Vandaar de vraag of er een andere mogelijkheid is om hem als garantie o.i.d. op te sturen of te claimen.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 08 september 2001 23:13 schreef wassup het volgende:

[..]

De verkoper wil er niets meer van horen, houd voet bij stuk dat ik hem gesloopt zou hebben, maar na mijn mening is het gewoon een oplichter die op zo'n manier zijn verotte spul probeert te verkopen. de L*L :r
gelukkig ben ik zelf ook de verkoper en de RMA/DOA aanvrager ;)

maarja... ik kan hem pas maandag omruilen |:(

Xbox360 gamerprofile

• FMS
  • Niet online

FMS

ik had het met gistron, was een 1300tb stuk, zij wilde het nie vergoeden of een andere geven dus hebben ze het naar AMD gepost, en na 4-5 weken had ik weer een niewe

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tuurlijk geven ze het terug amd dan

het kost 10 cent om een procie te maken of nie

en jij hebt er voor betaalt

ik begrijp dus dat AMD hem vergoed en de levarancier/winkel niet

Verwijderd

Kun je zo'n cpu dan ook rechtstreeks bij amd om laten wisselen?
Of welk bedijf wil dat proberen voor mij?

tnx.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 21:28 schreef loquitos het volgende:

Uhh. Je weet natuurlijk ook al lang dat de Abit KT7 borden soms een fan nodig hebben op fan header 1, en dat ze anders na 2 seconden weer automatisch uitschakelen...
?????????????????

:Y)

Verwijderd

et is ook altijd wat met dat AMD spul :r

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Op dinsdag 11 september 2001 11:31 schreef Hooi het volgende:

[..]

Uhh. Je weet natuurlijk ook al lang dat de Abit KT7 borden soms een fan nodig hebben op fan header 1, en dat ze anders na 2 seconden weer automatisch uitschakelen...
?????????????????

:Y)
euh nee. maar goed. Ik had wel de cooler aangesloten op header 1, zoals die daarvoor ook zat.

Enne ik ben trouwens weer een stukje verder. Heb de CPU goed schoongemaakt met een zacht gummetje;alles is lekker schoon. Hetzelfde geldt voor de AMD TB 1200. Die is ook schoon. Beiden na elkaar in de MSI geprikt en ze doen het gelukkig weer :-).. pff.. alleen mijn ABIT-je is waarschijnlijk toch overleden :(

trouwens wat een klunzig gedoe om de cooler eraf te halen zeg :(

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 21:21 schreef The_Greater het volgende:
Misschien heb je de weerstandje aan de zij van de core wel beschadigd... Nagelak?...Denk dat het een chemisch goedje is..
Ik doe dat altijd met wasbenzine..

Verwijderd

hmm eff teste of m'n profile ok is:)
Pagina: 1