Benaming hackerkamp verandert steeds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
nieuws: Hackerskamp May Contain Hackers vindt in 2025 plaats tussen 8 en 12 a...

@TijsZonderH de naam van het kamp was de vorige keer "May Contain Hackers", maar verandert met elke editie. Dit is nu WHY (What Hackers Yearn) en wordt ook expliciet vermeld in de link die in het artikel is geplaatst.

[ Voor 25% gewijzigd door stuiterveer op 11-03-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqyD
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 14:41
Inderdaad. De naam "May Contain Hackers" slaat enkel op de 2022 editie. Dus artikelkop en eerste paragraaf zou moeten zijn:

Hackerskamp What Hackers Yearn vindt in 2025 plaats tussen 8 en 12 augustus

Het Nederlandse hackersevenement What Hackers Yearn vindt in 2025 tussen 8 en 12 augustus plaats in Alkmaar. Het evenement krijgt volgend jaar de naam What Hackers Yearn, of WHY. Het programma volgt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Wellicht nuttig om een beetje historie te tonen van deze vierjaarlijkse naamswijziging. Tweakers.net heeft een mix tussen vooraf en achteraf nieuwsberichten erover plaatsen.

* What The Hack! 2005 vooraf omdat vergunning niet werd verleend
* Hacking At Random 2009 achteraf twee nieuwsberichten
* Observe, Hack, Make 2013 achteraf
* Still Hacking Anyway 2017 vooraf (nieuwswaarde vanwege de e-Ink badge?) (meerdere nieuwsberichten)
* May Contain Hackers 2021 vooraf wegens annulering
* May Contain Hackers 2022 vooraf (nieuwswaarde vanwege FPGA op de badge?)
* What Hackers Yearn 2025, nieuwsbericht uit TS vooraf

Voor de consistentie met eerdere edities klinkt het wel beter om alleen de nieuwe naam danwel de afkorting daarvoor (WHY2025) te gebruiken. Voor de zoekoptimalisatie klinkt hackerkamp ergens in de titel of inhoud plaatsen ook nog wel als een idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ja jullie hebben gelijk, ik was in de war door de manier waarop de organisatie het zelf aan mij schreef maar ik pas het aan en schrijf er een correctie bij, dank!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Nog een kleine typo in het introstukje:
De volgende editie van het Nederlandse hackersevenement dat vorig jaar May Contain Hackers heette,
(nadruk toegevoegd) zou wellicht beter kunnen worden als volgt:
De volgende editie van het Nederlandse hackersevenement dat twee jaar geleden May Contain Hackers heette,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
MrNGm schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:47:
Wellicht nuttig om een beetje historie te tonen van deze vierjaarlijkse naamswijziging. Tweakers.net heeft een mix tussen vooraf en achteraf nieuwsberichten erover plaatsen.

* What The Hack! 2005 vooraf omdat vergunning niet werd verleend
* Hacking At Random 2009 achteraf twee nieuwsberichten
* Observe, Hack, Make 2013 achteraf
* Still Hacking Anyway 2017 vooraf (nieuwswaarde vanwege de e-Ink badge?) (meerdere nieuwsberichten)
* May Contain Hackers 2021 vooraf wegens annulering
* May Contain Hackers 2022 vooraf (nieuwswaarde vanwege FPGA op de badge?)
* What Hackers Yearn 2025, nieuwsbericht uit TS vooraf

Voor de consistentie met eerdere edities klinkt het wel beter om alleen de nieuwe naam danwel de afkorting daarvoor (WHY2025) te gebruiken. Voor de zoekoptimalisatie klinkt hackerkamp ergens in de titel of inhoud plaatsen ook nog wel als een idee.
Je mist er nog een paar:

Galactic Hacker Party (GHP 1989)

Hacking at the End of the Universe (HEU 1993)

Hacking in Progress (HIP '97)

Hackers at Large (HAL 2001)

Echter de eerste heb ik nog nooit GHP 1989 genoemd zien worden maar gewoon Galactic Hacker Party.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
(excuus voor de bump)
Jerie schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 02:33:
[...]

Je mist er nog een paar:

[..]
Ik heb me vooral gefocust op de nieuws-vermeldingen op Tweakers om te kijken wat er qua berichtstijl werd gehanteerd. Het leek me iets minder nuttig om verder dan 20 jaar in het verleden te graven daarvoor, al was ik wel bekend met de namen van de edities vóór 2005. In ieder geval goed dat je de verschillende namen vanaf 1989 nog even hebt genoemd!
Pagina: 1