Toon posts:

Meerdere accounts gehackt

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Hoi allemaal,

Ik wil iedereen die handelt op V&A er op attenderen dat er meerdere accounts gehacked zijn. Dit is bevestigd door de Tweakers Admins en de bekende gevallen zijn nu geblokkeerd. Sommigen hadden 70+ goede recensies verspreid over 10 jaar, waarvan de laatste afgelopen maand nog.

Let dus extra goed op bij handelen, en vertrouw niet blind op de recensies. Het lijkt erop dat iemand (of een organisatie) een bulk gebruiksaccounts in bezit heeft en met grof kruit aan schieten is om geld af te troggelen.

PS: Hierdoor weet je helaas ook niet of mijn account en dit bericht echt is. Hele reputatie van V&A naar de knoppen. |:(

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Als dit waar is, vindt ik het erg vreemd dat dit door een gebruiker gepost moet worden. Misschien goed dat een admin e.e.a.komt toelichten?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ondanks dat we er zo veel mogelijk aan doen om Vraag en Aanbod veilig te houden komt helaas ook hier soms misbruik voor door middel van oplichting en andere ongewenste zaken. Alle vormen van misbruik nemen we natuurlijk zeer serieus.

Om misbruik van een account tegen te gaan raden we aan 2FA in te schakelen. Daarmee verklein je namelijk de kans dat iemand toegang krijgt tot jouw privégegevens, mee kan lezen in je dm’s of, in het ergste geval, medetweakers kan oplichten via Vraag & Aanbod.

Hoe stel ik tweefactorauthenticatie in op mijn Tweakers-account?
Stap 1: Ga naar https://tweakers.net/instellingen/tweefactorauthenticatie/
Stap 2: Kies een authenticator-app. Voorbeelden zijn: Authy, OneLogin Protect of Google Authenticator
Stap 3: Volg de stappen op Tweakers en in de authenticator-app
Stap 4: Zorg dat je je herstelcodes goed bewaart! Deze heb je nodig om je account in te komen als je geen toegang meer hebt tot de authenticator-app

Meer informatie vind je hier: .plan: Tweefactorauthenticatie vanaf vandaag beschikbaar op Tweakers

Mocht je benadeeld zijn via V&A, dan kan je via deze link kijken of je de NAW gegevens van het bankrekening nummer kan achterhalen.

Verder; zorg ervoor dat je unieke en sterke wachtwoorden gebruikt die niet makkelijk te raden zijn. Hergebruik wachtwoorden nooit. Zo zorg je ervoor dat er geen onbevoegden via jouw account kunnen inloggen om deze te gebruiken om mensen via V&A op te lichten, bijvoorbeeld door gebruik te maken van gelekte informatie vanaf andere sites.

We hebben op dit moment geen enkele indicatie dat Tweakers actief gehackt is/wordt of dat wachtwoorden via Tweakers uitgelekt zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 12-03-2024 10:58 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Dit topic is gesloten.