Koop advies 2dehands 55" tv voor gaming en films

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:02
Hi!

Ik zoek een tv voor film en sport ( voetbal / F1 ) , waar mijn zoon zo nu en dan ook op kan gamen ( assetto corsa race game )

Budget: 2dehands ca. 350 euro

Na wat googlen ben ik wat bang geworden voor een gebruikte Oled ivm inbranden.

Wel vond ik dat een Samsung UE55KS8000 goed uit de test komt voor gamen, en niet last heeft van inbranden.

Nu valt een LG NANO866 ook binnen het budget, maar ik weet niet hoe goed die nano techniek is.

Wat raden jullie aan? Het maakt niet uit of de TV wat ouder is, inbranden is voor mij een belangrijker issue.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Die Samsung is een tv uit 2016, die LG uit 2020. Als ik 2e hands zou shoppen zou ik proberen een zo recent mogelijk modeljaar te krijgen wat past binnen je budget. Dan heb je de grootste kans op een nog redelijk fijn werkend smart platform, wat toch best handig kan zijn.

Onlangs heb ik een 7 jaar oude OLED (LG C7) aan m'n broertje gegeven. Die was nog piekfijn. Dat inbranden valt dus wel mee, maar het kan sporadisch voorkomen bij vooral de oudere modellen. Voor € 350 ga je toch vooral naar de (hele) oude OLED modellen die wellicht problemen hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 11-03-2024 08:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Hulleman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:38:
Die Samsung is een tv uit 2016, die LG uit 2020. Als ik 2e hands zou shoppen zou ik proberen een zo recent mogelijk modeljaar te krijgen wat past binnen je budget. Dan heb je de grootste kans op een nog redelijk fijn werkend smart platform, wat toch best handig kan zijn.

Onlangs heb ik een 7 jaar oude OLED (LG C7) aan m'n broertje gegeven. Die was nog piekfijn. Dat inbranden valt dus wel mee, maar het kan sporadisch voorkomen bij vooral de oudere modellen. Voor € 350 ga je toch vooral naar de (hele) oude OLED modellen die wellicht problemen hebben.
Bedankt! Ja ik durf die oudere Oleds niet aan. Ook omdat met race gamen er wat icons in vaste positie staan, zoals positie lijst.

Het smart platform maakt trouwens niet uit, gezien ik een media player gebruik voor dat gedeelte.

Ik heb beide modellen naast elkaar gezet in een display vergelijker en het valt me op dat de samsung een stuk meer brightness en contrast heeft.

Aan hand van deze vergelijking zou ik op papier denken dat Samsung er mooier uit moet zien, jammer dat ik ze niet in de winkel kan vergelijken ;)

Wat denken jullie?

https://www.displayspecif.../en/comparison/b7bf2a595d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
VanBreukelen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:04:
Aan hand van deze vergelijking zou ik op papier denken dat Samsung er mooier uit moet zien, jammer dat ik ze niet in de winkel kan vergelijken ;)

Wat denken jullie?

https://www.displayspecif.../en/comparison/b7bf2a595d
Beide tv's zijn edge-lit, wat betekent dat de schermen vanaf de zijkant worden verlicht, zonder enkele vorm van local dimming. Contrast is dan sowieso niet best. De Samsung heeft een VA paneel en de LG een IPS. Kenmerkend van VA is het veel betere contrast dan een IPS paneel, maar veel minder goede kijkhoeken dan een IPS paneel. Zit je recht voor de TV, dan zou ik altijd gaan voor een LCD tv met VA paneel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Hulleman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Beide tv's zijn edge-lit, wat betekent dat de schermen vanaf de zijkant worden verlicht, zonder enkele vorm van local dimming. Contrast is dan sowieso niet best. De Samsung heeft een VA paneel en de LG een IPS. Kenmerkend van VA is het veel betere contrast dan een IPS paneel, maar veel minder goede kijkhoeken dan een IPS paneel. Zit je recht voor de TV, dan zou ik altijd gaan voor een LCD tv met VA paneel.
Bedankt voor je reactie! Ja we zitten recht voor de tv. Puntje erbij voor de Samsung. Mocht iemand trouwens een goed alternatief hebben die geen last van inbranden heeft hoor ik het ook graag :)