TV, soundbar advies gevraagd Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbastard
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo Tweakers,
Ik ben op zoek naar advies voor een televisie en soundbar.

TV
De televisie zou rond de 65 inch moeten zijn tussen 1000 - 2000 euro.
90% van de tijd zou ik het gebruiken om youtube op te kijken.
Daarnaast via een laptop of iets dergelijks IPTV af en toe televisie.
En ik gebruik een Switch om te gamen.

Ik heb zitten kijken naar de LG c3 maar weet niet hoe goed de software LG webOS 23 is.
Fan ben ik wel van de chromecast aangezien je makkelijk kan streamen casten ongeacht platform zoals twitch, youtube of je telefoon.
Of is handig dat ik hier een andere device apart voor koop?

Soundbar
Daarnaast een soundbar of iets dergelijks die je naast de televisie kan gebruiken voor muziek. Zoals streamen van de telefoon van youtube music, radio, podcasts.
Het zou fijn zijn als er goed geluid uit kwam.

Sonos lijkt een goede hierin daar kan ik zowel in mijn Woonkamer als in mijn keuken luisteren. Echter lijkt het niet altijd lekker te werken met android: https://support.sonos.com...ed-on-your-android-device
Toekomst proof is sonos niet. Zo werken oudere versies van Sonos niet goed met nieuwere versies van sonos: YouTube: I Went FULL SONOS for 2 YEARS. Here's How it Went.
Of kan ik toch beter goede speakers kopen? En dan via televisie audio streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 08:44
Deze vraag past misschien beter bij beeld en geluid koopadvies.

Maar om toch even kort te reageren: de ''beste'' soundbar is ook deels afhankelijk van het merk tv dat je koopt.

Voor samsung tv's is de soundbar Samsung Q990C bijvoorbeeld heel geschikt, omdat je dan gebruik kan maken van de Q-symphony functie.

Voor sony tv's kan je misschien beter een Sony soundbar HTA7000 (of de HTA9, geen soundbar maar wel surround systeem) o.i.d. hebben, omdat je dan gebruik kan maken van Acoustic center Sync.

LG heeft deze ''extraatjes'' volgens mij niet, en zou in principe elke goede soundbar onder kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbastard
Hallo Pigrush,
Dank voor je suggesties!
Ik had niet gerealiseerd dat je afhankelijk van je tv een soundbar / geluidsinstallatie kan kiezen. Ik zal eens bij beeld en geluid de vraag stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
Q-symphony en Acoustic Center Sync is grotendeels marketing, de toegevoegde waarde van de interne speakers koppelen aan de soundbar is nihil. Dit klinkt bij een Sony OLED TV iets beter doordat het geluid daadwerkelijk uit de TV komt.

Op YouTube heb je tegenwoordig hoogwaardige content makers die veel aandacht steken in de beeldkwaliteit van de video's. Het is dus deels afhankelijk van welke content je consumeert, dan kan bijv. een LG C3 al redelijk overkill zijn. Betreft WebOS 23, daar is niets mis mee en is samen met GoogleTV imo de fijnste OS voor een TV. Je hebt dan de komende jaren geen externe mediaplayer nodig tenzij je bepaalde Apps of features mist.

Betreft geluid zijn soundbars in de regel prima voor films maar ongeschikt om muziek mee te luisteren, je mist dan o.a. een goede stereo soundstage en de laagweergave van de sub is vaak boomy. Een paar goede boekenplank speakers (Dali, Q-Acoustics, Focal) of compacte vloerstaanders met bijv. een compacte versterker met stream mogelijkheden zoals een Wiim Amp is een veel betere optie m.b.t. muziekweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

dutchbastard schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:34:
Hallo Pigrush,
Dank voor je suggesties!
Ik had niet gerealiseerd dat je afhankelijk van je tv een soundbar / geluidsinstallatie kan kiezen. Ik zal eens bij beeld en geluid de vraag stellen.
Dat kun je eigenlijk gelijk weer de prullenbak in doen. Bij een fatsoenlijke soundbar gaan de speakers van je TC echt niets toevoegen.

De Samsung Q990 of Q930 staan op veel lijsten bovenaan. Ik vind ze zelf voor films fantastisch, maar voor muziek iets teveel bass.

De Bose 900 komt er bij Rtings net iets beter uit qua muziekweergave. De Sennheiser Ambeo is ook erg goed maar ook erg duur.

Maar eigenlijk is vooral de vraag: heeft het voor jou überhaupt nut om een dure soundbar te kopen? Want de mogelijkheden van Atmos etc ga je met 90% Youtube niet echt benutten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbastard
Dank je allen voor de informatie. Ik zal een topic op de juiste plek plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 08:44
Jeroenneman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Dat kun je eigenlijk gelijk weer de prullenbak in doen. Bij een fatsoenlijke soundbar gaan de speakers van je TC echt niets toevoegen.
Zelf heb ik de Sony 77A84L een maand geleden aangeschaft. Dat werkt wel leuk met de HTA7000, vind ik. Geen ervaring met andere soundbars, dus wat dat betreft is mijn mening misschien ook wat waardeloos ;). Ik ben ieder geval zeer tevreden, maar heb dan ook geen goed referentiepunt wat wel ''perfect'' geluid is.

Wat ik @dutchbastard nog wel kan meegeven: soms lopen er leuke cashback acties wanneer je het merk van de tv dus wel combineert met het merk soundbar.

Zo krijg je bij Sony bijvoorbeeld 300 euro cashback als je de soundbar (HTA7000) tegelijk koopt met een Sony tv. Wanneer je de tv en de soundbar beide koopt voor een goede prijs bij dezelfde dealer, + nog die 300 euro cashback, dan bespaar je ook nog wat extra centen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbastard
Helaas mag ik voor dit onderwerp geen nieuw topic meer aanmaken bij beeld en geluid koopadvies.
TV, soundbar advies gevraagd
Dus als er nog andere tips zijn laat het me weten.
Of doe ik het verkeerd? @Freshouttheoven
@PigRush dank voor de cashback tip zal ik onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
Je topic was al door FeaR naar het juiste subforum 'beeld en geluid koopadvies' verplaatst.

Wanneer je graag gebruik wilt maken van multi room kun je ook een receiver van Denon of Yamaha kopen, hier een paar boekenplank speakers of vloerstaanders op aansluiten en een WiFi multi room speaker van hetzelfde merk kopen. Je bent dus niet per se gebonden aan Sonos voor een multi room oplossing.

Verder hangt het af van hoeveel waarde je hecht aan geluid, de ene consument vindt muziek uit een soundbar al prima terwijl een ander kritischer is en een paar boekenplank speakers als minimaal beschouwt.

Met een budget van rond de 2600 euro is een 65'' TV + receiver + speakers + WiFi speaker haalbaar.

Wanneer je nog vragen hebt stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbastard
Freshouttheoven schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:39:
Je topic was al door FeaR naar het juiste subforum 'beeld en geluid koopadvies' verplaatst.

Wanneer je graag gebruik wilt maken van multi room kun je ook een receiver van Denon of Yamaha kopen, hier een paar boekenplank speakers of vloerstaanders op aansluiten en een WiFi multi room speaker van hetzelfde merk kopen. Je bent dus niet per se gebonden aan Sonos voor een multi room oplossing.

Verder hangt het af van hoeveel waarde je hecht aan geluid, de ene consument vindt muziek uit een soundbar al prima terwijl een ander kritischer is en een paar boekenplank speakers als minimaal beschouwt.

Met een budget van rond de 2600 euro is een 65'' TV + receiver + speakers + WiFi speaker haalbaar.

Wanneer je nog vragen hebt stel ze gerust.
Ah top ik had niet door dat het topic verplaatst was 8)7
Er zijn nu weer wat extra opties bij gekomen.
Zo veel opties🤣
Ik denk dat ik eens langs de mediamarkt moet gaan om geluidkwaliteit van soundbar VS boekenplank te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
goede muziek, dan zou ik niet naar een soundbar kijken. Een sounbar is wel bijna altijd beter dan het standaard TV geluid. Multiroom, ik persoonlijk zie daar niet de meerwaarde van in. Gewoon keuken gescheiden houden van de kamer, en in de keuken een gezellig bluetooth speakertje neerzetten. Ik heb in de keuken twee Ikea Symphonik speakers staan en in de woonkamer een Denon + Teufel set. Bevalt goed. Als ik in de hele woning muziek wil hebben kan ik meerdere speakers via airplay selecteren en heb ik multiroom. Heb het echter nog nooit gebruikt.

Mediamarkt zou ik persoonlijk niet kiezen voor een vergelijk, aangezien ze geen luisterruimtes (meer) hebben en de boel dus gewoon in de rekken staat. Een goed vergelijk is daarmee onmogelijk. Ga naar een fatsoenlijke Audio-winkel en laat je daar voorlichten. Met 2600 rammelende euro's in jouw zak kunnen ze je goed en graag helpen.

ik heb ooit eens een beamer bij Sound Brothers in Kassel gekocht. Ontzettend gave zaak. was eventjes rijden, maar we hebben er een leuk dagje van gemaakt. Je geeft ten slotte ook niet elke dag zo veel geld uit. Ik heb net nog even gekeken en ze hebben er mooie aanbiedingen: Een LG 65 OLED C3 voor 1650, een Denon X1700H voor 449 en dan heb je nog 500 euro over voor bijpassende speakers. De keuze is reuze! Ik zou het wel weten!

[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 13-03-2024 12:16 ]

Pagina: 1