Advies nodig. Is dit nog te herstellen, welke stappen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UniQue1992
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09-2025
Mijn vraag:

Ik heb een woning gekocht waarbij de keuken verschrikkelijk slecht gekit was. Ik heb de hele kit weggehaald alleen nu is er ook (verf?) losgekomen en is gaan rafelen en blijft rafelen lijkt het op.

Ik ben totaal niet ervaren met klussen, helaas geen vader die ik om hulp kan vragen omdat hij helaas al overleden is. Nu ben ik dan ook bang dat ik de hele keuken verkloot heb.

Kan iemand met verstand van deze zaken mij aub goed advies geven wat ik nu kan/moet doen? Ik heb jullie hulp echt nodig.

Bedankt voor jullie tijd en advies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR88KZhY2JooGVjRJYFzfM1HAWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nakpOwkwqkjdi1Mlb2T4yQpx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2998aYa4z2oEuyMdTa0e8Gsd7NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvSmGKO5zBwxWdmdKxn4t6Pw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyVGeEvHY51JIOuGiUcNnP7bE-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sH5PIfTosQENOIy5MRyj5uNM.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via UniQue1992 op 13-03-2024 15:17)

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:56
Wat goed dat je dit zelf wilt proberen op te lossen.

Mijn 2 cents. Ga dit eerst zelf proberen. Een dure vakman kan je altijd er nog bijhalen.

Wat te doen:
1) opschuren van de verf
2) opnieuw verven van de muur
3) opnieuw kitten werkblad met blanke kit!!! (Of kies witte als je dat persé wilt)

Bespaar niet op materiaal. Dat gaat tegen werken. Dus goede verf, goede kwast, goede kit. Kost een paar euro meer, maar dan is het ook goed.

Je krijgt meer voldoening van het zelf doen. Ook al gaat het niet meteen perfect.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je geen verstand van klussen hebt, haal er een vakman bij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:26
Dat komt wel goed. Je kunt het op meerdere manieren oplossen. Bijvoorbeeld door het lichtjes op te schuren en glad te maken, of door er bijvoorbeeld een (hittebestendige) plint voor te maken. Wat de beste oplossing is hangt ook af van wat je verder met de keuken gaat doen qua kluswerkzaamheden.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:51
Goed dat je het toch zelf probeert als je geen ervaring hebt maar dat betekend dan dus ook dat het resultaat anders kan worden dan je bedacht hebt.
Ja dit kan nog hersteld worden natuurlijk, je kan verf bijwerken en het blad opnieuw kitten maar kitten is wel even een klusje wat je moet kunnen, zeker zo in het zicht.
Als je het in 1 keer goed wil hebben is het wellicht goed om dat door een kitter of schilder te laten oplossen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • Beste antwoord

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:56
Wat goed dat je dit zelf wilt proberen op te lossen.

Mijn 2 cents. Ga dit eerst zelf proberen. Een dure vakman kan je altijd er nog bijhalen.

Wat te doen:
1) opschuren van de verf
2) opnieuw verven van de muur
3) opnieuw kitten werkblad met blanke kit!!! (Of kies witte als je dat persé wilt)

Bespaar niet op materiaal. Dat gaat tegen werken. Dus goede verf, goede kwast, goede kit. Kost een paar euro meer, maar dan is het ook goed.

Je krijgt meer voldoening van het zelf doen. Ook al gaat het niet meteen perfect.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:06
Ik zou met een mesje langs de bladerende verf gaan en een strakke rand ervan maken, dan beetje plamuur over het afgebladerde stuk smeren, opschuren en dan pas verven. Dan is het weer een mooi geheel 👍🏻

Weet weinig, leert veel

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:39
Gewoon afsteken, opschuren opnieuw verven en afkitten. Of inderdaad een plint.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Klussen kun je leren door gewoon te doen. Eerste les: een klus wordt altijd groter dan je denkt.

Tips in aanvulling op hierboven:
• gebruik een hele fijne korrel schuurpapier om de losse verfresten weg te halen (P240 ofzo)
• gebruik schrobvaste verf (persoonlijk zou ik kijken of ik er een kunststof plaat tegenaan kon plaatsen)
• gebruik een kithulpje voor het afstrijken van de kitrand

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 10-03-2024 21:56 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:28
Verd bladdert omdat het waarschijnlijk schrobbare verf is.

Verder eens met bovenstaand: opschuren, eventuele oneffenheden/gaten in stuc met Knauf stucpasta opvullen, voorstrijken, nieuwe muurverf aanbrengen (gaat wel wat afsteken tegen bestaande verf natuurlijk) of plastic plaat plaatsen, en dan afmaken met kit.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb best wat zelf geklust in huis, maar kitten (net als stucen) is zoiets dat moet je feeling voor hebben. Na een paar pogingen heb ik dat (nog) niet.

Maar alles kun je leren, dus als je een poging wil wagen, doe je ding.
Als het mijn keuken was deed ik alles om het schilderwerk te herstellen zelf, en liet ik een professional komen om te kitten. Zeg dat 'ie het naar boven afrond en je een uurtje+materiaal aftikt.

[ Voor 27% gewijzigd door defusion op 10-03-2024 22:09 ]

• UniQue1992
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09-2025
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb inmiddels contact gehad met een schilder en kitter en deze gaan het voor mij oplossen. (Mijn hele huis wordt al van binnen helemaal opnieuw geschilderd keuken incl.)

Nogmaals enorm bedankt voor alle tips en reacties.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:55
Lol

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride

Pagina: 1