Wat voor soort muurafwerking is dit? + advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 17:08
Binnenkort krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis. Enkele van de muren hebben enorm veel structuur. Ik ben nieuwsgierig of iemand weet wat dit is? Spachtelputz, structuurverf of iets exotisch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBDb0OFxAhscXq4opSogi5Jt1qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb2328FfLti0iUVB2rzUFHMT.jpg?f=fotoalbum_large

Tzt wil ik de muren helemaal strak hebben.
Gezien de diepte van de stuctuur vraag ik me af of eroverheen stuccen wel handig is. Raak voor mijn gevoel de helft van mijn kamer kwijt, iemand ervaring hiermee?
Hoe heb je dit toe aangepakt en wat was het resultaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik moest flink inzoomen. Wil je echt advies dan zijn wat close up foto's welkom :)

Ziet er iig uit als een vorm van granol. Standaard is geloof ik opschuren en dan opnieuw glad stuccen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Sierpleister. Weet niet of je het ook granol noemt als het patroon er op en niet in ligt. Jaren 70 vibes :P

Ik zou de wandschuurmachine er eens opzetten met een grove korrel (schuurpapier / schuurgaas) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 10-03-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:09
Volgens mij kun je dat spul nat maken en er dan zo vanaf scheppen. Wellicht is het inmiddels uberhaupt niet zo sterk meer. Als er een stuk vanaf is kun je met een spackmes of spachtelmes de rest er zo af steken. Dan zit je daarna op het beton en laat je dat stuccen. Als er steen achter zit is het wat lastiger weg te steken.