Toon posts:

[Java] Leren Programmeren op een speelse manier.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Tweakers alhier niet meer nodig natuurlijk ;)

d.m.v. een spel met duidelijke instrucies en uitleg leren programeren in Java. (leuk voor de kids)

http://robocode.alphaworks.ibm.com/home/home.html

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 00:06

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 08 september 2001 21:07 schreef Yuppers het volgende:
Voor de Tweakers alhier niet meer nodig natuurlijk ;)
Ik denk dat er hier op dit forum maar heel weinig mensen zijn die Java kennen hoor :) Dat soort dingen doen die lui van ../14 de hele dag.
d.m.v. een spel met duidelijke instrucies en uitleg leren programeren in Java. (leuk voor de kids)

http://robocode.alphaworks.ibm.com/home/home.html
Kids zijn denk ik niet gebaat bij Java. Zelfs voor de gemiddelde PHP-er of ASP-er kan het nog verrekte moeilijk zijn. Maar ik zal er eens naar kijken; wellicht dat ik een les voorsprong opbouw op de rest van m'n klas als we over een paar maandjes ook in Java gaan proggen (en nee, dat zijn geen kinderachtige opdrachtjes ;) ).

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A heeft Java1 en Java2 op school gehad en nu nog steeds nachtmerries ervan

Heb vijf keer gedaan over Java1 en Java2 in een keer gehaald omdat het mondeling was en ik het ding van een klasgenoot had ingeleverd en erg goed kan liegen en om de feiten heendraaien bij een mondeling :)

Java is eng :)

|{ brrr }] |

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 08 september 2001 21:19 schreef Yellow het volgende:
Java2 in een keer gehaald omdat het mondeling was
* Pelle vraagt zich af welke dwaas het verzonnen heeft om een programmeer-tentamen mondeling af te laten nemen

Hoe ging dat in z'n werk als ik vragen mag? Want je kan moeilijk uit je hoofd een heel algoritme op gaan lepelen. En een vraag als 'hoe ziet de syntax van een while-loopje eruit' lijkt me ook weer van iets te laag niveau :)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 23:09
Op zaterdag 08 september 2001 21:19 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A heeft Java1 en Java2 op school gehad en nu nog steeds nachtmerries ervan

Heb vijf keer gedaan over Java1 en Java2 in een keer gehaald omdat het mondeling was en ik het ding van een klasgenoot had ingeleverd en erg goed kan liegen en om de feiten heendraaien bij een mondeling :)

Java is eng :)
Ehm ja, maar jij vond HTML al zo eng, dat je het van je collega's niet meer mocht doen...

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Mag nog steeds niet HTML'en :)

Java mondeling, tja dan ging je praten over waarom je bepaalde dingen had gedaan en waarom je het niet anders had opgelost.

Schriftelijk tentamen dat je ervoor gehaald moest hebben zat als volgt in elkaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vraag 1
a. Schrijf een lus, die de getallen 1 t/m 25 bij elkaar optelt

b. Schrijf een methode die de getallen 1 t/m 'aantal' bij elkaar optelt. Het aantal geef je als parameter mee.  

public int telOp( int aantal )

c. Geef een statement om met de methode telOp de getallen 1 t/m 25 op te tellen.

d. Schrijf een methode die de getallen 'begin' t/m 'eind' optelt. Het aantal geef je als parameter mee.

public int telOp2( int begin, int einde )

e. Geef een statement om m.b.v. de methode telOp2 de getallen 10 t/m 25 bij elkaar op te tellen.

En dan nog vier van dat soort vragen in 2 uur tijd.

Mondeling was inderdaad loos. Niemand heeft het ooit niet gehaald.

|{ brrr }] |

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zondag 09 september 2001 15:52 schreef Yellow het volgende:
Schriftelijk tentamen dat je ervoor gehaald moest hebben zat als volgt in elkaar.
code:
1
Knip basisprogrammeervragen

En dan nog vier van dat soort vragen in 2 uur tijd.
Wtf?! Dit is dan waarschijnlijk het enige programmeervak dat jullie op je hele opleiding gehad hebben, of niet?
* Pelle kent geen Java, maar in elke willekeurige andere programmeertaal is deze vraag in 5 minuten op te lossen

No offence natuurlijk, maar dat snap jij ook wel ;)
Wat studeerde jij ook al weer? Iets met communicatie ofzo? Dan vind ik het raar dat je dit soort vakken krijgt.. of was het een keuzevak? Nah, dat zal ook wel niet want je gaat niet voor je lol een vak 5 keer overdoen...

* Pelle is benieuwd...

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Communicatie Systemen (doh! waarom ook al weer) en tja ja voor iemand die kan programeren is het zondermeer een koekje. Maar zoals Taradino het mooi wist te zeggen laten mensen arme yellow niet eens in de buurt van HTML dus laat staan iets met dat echt in de buurt van programeren komt.

Yellow houd het wel bij zijn loos gelul en vingerverf setje.

|{ brrr }] |

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lol, check die vragen :o

wie hebben 2 lessen java gehad en als ik daadwerkelijk had opgelet was dit gewoon een koekje.....

weet je zeker dat dit de vragen waren? :P

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Dat was het vierde tentamen waarvoor ik volgens mij een .. 3 oid voor gehaald had :)

Ik had voor user Interface een 9 zonder ooit in de les te zijn geweest, maarja dat telt weer niet :)

|{ brrr }] |

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Svc is wel lachuh >:) en ik vond het heel apart dat ze je na de eerste module java in de 2e module meteen object georienteerd pacman laten programmeren (welliswaar 90% voorgekauwd, maar toch :P )

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 21:35 schreef Pelle het volgende:

[..]

* Pelle vraagt zich af welke dwaas het verzonnen heeft om een programmeer-tentamen mondeling af te laten nemen

Hoe ging dat in z'n werk als ik vragen mag? Want je kan moeilijk uit je hoofd een heel algoritme op gaan lepelen. En een vraag als 'hoe ziet de syntax van een while-loopje eruit' lijkt me ook weer van iets te laag niveau :)
eind deze week heb ik examen programmeren weliswaar in Oberon, en niet in java, eentje is mondeling de vraag in eerste zittijd was leg recursie uit, wat moet er voorzien zijn enzo van die dingen, is toch niet zo dwaas?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Java is best wel moeilijk eigenlijk. Ik heb het net sinds me eerste jaar op de UT :). Een dikke pul erbij in het engels. dus eigenlijk best wel verrot.

C++ schijnt nog moeilijker te zijn.

specs

Verwijderd

Is C niet moeilijker dan C++ of andersom :?

Verwijderd

Schopperdeschop hierboven :)

Java lijkt qua syntax wel aarig op JS (andersom eigenlijk)dus dan heb je al een leuk basisje..

Verder is Java natuurlijk heel anders, en veel gecompliceerder..

En voor degene hierboven die int 1e jaar zit; Programmeren 1 ??

Ik zal het je studentassistent ff zeggen dat er een GoT'er tussen zit :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:09
Moehahahaha, zit in 3e jaar HIO en heb nu client/server Java programmeren >:)
Alle eenvoudige Java-dingen heb ik al gehad (observers, interfaces, threads, overerving, lijsten, recursieve lussen etc.).
Komt iemand met zo'n robot-programmaatje aanzetten! Moehahahaha! :D

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:41
Op donderdag 04 oktober 2001 10:18 schreef Tizzwat het volgende:
Schopperdeschop hierboven :)

Java lijkt qua syntax wel aarig op JS (andersom eigenlijk)dus dan heb je al een leuk basisje..

Verder is Java natuurlijk heel anders, en veel gecompliceerder..

En voor degene hierboven die int 1e jaar zit; Programmeren 1 ??

Ik zal het je studentassistent ff zeggen dat er een GoT'er tussen zit :)
* Sassie dacht dat JS zoiets als vereenvoudigde Java is.

Ik heb een jaar geleden ook eens 6 weken aan Java mogen proeven (Wageningen, Voortgezette Informatica), moesten we ook nog een progje maken ook (weerdatabase-iets, wat dus uiteindelijk niet zo werkte zoals wij bedacht hadden).
Pagina: 1