Pixel 4a - het herstellen waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblauwblomme
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 21:52
Dag iedereen,

Mijn Xperia Z1 compact begint na jaren trouwe dienst toch wat kuren te vertonen. Het budget voor een nieuwe, even toekomstbestendige, compacte smartphone is er even niet. Maar in afwachting zou ik de Pixel 4a van mijn vriendin kunnen gebruiken.

Deze ligt in de kast omdat het scherm gebarsten is en omdat de aan/uit-knop en de volumeregeling niet meer optimaal werken. Als ik het goed zie, kunnen de laatste twee problemen opgelost worden met één en dezelfde module.

Nu is de vraag: heeft iemand een idee van de kostprijs van deze herstellingen? Een nieuwe Pixel 4a kost momenteel ongeveer €200, dus een richtprijs zou me helpen om in te schatten of deze herstelling de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Als je een beetje handig bent kan je het ook zelf: https://eustore.ifixit.co...ne?variant=39988989001809

Heb het zelf gedaan bij een pixel 6a. Als je rustig en voorzichtig werkt is het best te doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:02
MsG schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:14:
Als je een beetje handig bent kan je het ook zelf: https://eustore.ifixit.co...ne?variant=39988989001809

Heb het zelf gedaan bij een pixel 6a. Als je rustig en voorzichtig werkt is het best te doen.
Maar dan zit je dus alsnog aan 100+ euro voor het scherm, geen garantie dat het je zelf correct lukt en nog een bepaald bedrag voor het 2de / 3de issue. Afgezien van de tijd die je erin moet steken, die ook een bepaalde waarde heeft. Als dat toestel dan inderdaad nieuw €200 kost lijkt me dat niet direct de moeite voor een toestel dat ook al niet meer in support is.

Dan kun je vermoed ik beter een recent budget model kopen van €200 dat in ieder geval een paar jaar support zal hebben terwijl je spaart voor de upgrade die je graag zou willen, maar nu geen budget voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:12
Mijn Pixel 3a XL had ook kuren, die ligt hier in de kast als nood; als tijdelijke overbrugging heb ik een Motorola G54 gekocht.

Dat is wellicht een optie, redelijk clean Android, ik was zo weer gewend aan LCD in plaats van OLED (voor mijn gebruik, veel browsen, wellicht zelfs handiger), audiojack, bij daglicht een redelijke camera. Korte support weliswaar, maar het valt mij alleszins mee voor +/- 170 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:55
Je koopt een refurbished Pixel 4A bij bv ReBuy voor 138 euro. Dat is ook wat je ongeveer kwijt bent aan het herstellen, als je het zelf doet.

Dat is dus niet de moeite waard als je het risico op mislukte reparatie ook meeneemt in je beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:57

Nikeo

Jawelles

Reparatie kan ook zo mislukken. Een uitgedroogd ribbon kabeltje kan zo scheuren. Ik zou er niet meer aan beginnen
Pagina: 1