OLED-monitor geeft flits en nu is het beeldscherm te wit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 12:47
Mijn Asus PG27QADM OLED-monitor zette ik een paar dagen geleden aan. Het scherm bleef even zwart en gaf toen plotseling een korte felle witte flits die deed denken aan de flits van een fototoestel. Na de flits ging de monitor uit en kon ik 'm met de aan/uit-knop niet aankrijgen. Na 5 minuten heb ik de stekker eruit gehaald en er weer ingedaan. Toen ging de monitor wel aan, maar het hele beeld is overbelicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61p6T89NVi6EC3SZM8hLFllsnnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ND64CpZSWDQlztrOxnOgxeIy.jpg?f=fotoalbum_large

Een gek detail is dat precies op de plek waar mijn webcam iets over mijn scherm heenvalt, een stukje scherm niet "overbelicht" is (midden boven op de afbeelding).

Een pixel clean cycle mocht niet baten. Het probleem is er nog steeds in dezelfde mate.

De monitor draaide op de nieuwste firmware en ik heb de helderheid nooit hoger gehad dan 70% om inbranden te voorkomen.

Ik heb een garantieclaim aangemaakt en zal het scherm terugsturen naar de winkel. Op dit moment heb ik er best vertrouwen in dat ik een nieuwe zal ontvangen, maar ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die begrijpen wat hier gebeurd is. Uit nieuwsgierigheid en natuurlijk om te voorkomen dat het nogmaals zal gebeuren.

Ik hoor je plausibele theorie graag! :)