PHP myAdmin geeft foutmeldingen / geen juiste configuratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-07 08:31
Mijn vraag
Ik ben bezig met een online leertraject om te leren programmeren en een van de dingen die we moeten doen is reviewen. Nu zit er een fout in de configuratie van mijn PHP Myadmin, waardoor ik constant foutmeldingen krijg en daardoor geen opdrachten kan reviewen.
Hieronder enkele dingen die ik te zien krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKmJgett7KoUH3MNtF59EcqNWFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjCvtdPjpIaDCIhjpu0sURkG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMltbG5ooTlw2mqqQDNkta2jjv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8PWSkzyaMif1OvGXInQVsx7s.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
well.. PHP MyAdmin :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mijn docent raadde mij aan om het helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan ik dat zomaar doen?

ik heb geprobeerd om wat dingen van conifg.inc te vervangen met officiele PHP MyAdmin documentatie. Maar dan heb ik nog altijd dezelfde foutmeldingen.

Verder gaf PHP MyAdmin aan dat ik een nieuwe tabel moest aanmaken, maar daar heb ik de rechten niet toe.

Alvast dank!

Beste antwoord (via Wu-Knows op 11-03-2024 20:36)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou al helpen als je PMA in het Engels zet, dan krijg je nuttigere foutmeldingen waar je beter mee kan zoeken.

De tip van je leraar kan je vrij uitvoeren, je maakt daarna weer de nodige aanpassingen aan de configuratie om verbinding met de database te maken.

De tabel die PMA wil, is voor zichzelf om een aantal zaken bij te houden, zoals gebruikersinstellingen en historie. Deze zijn niet vereist voor het functioneren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou al helpen als je PMA in het Engels zet, dan krijg je nuttigere foutmeldingen waar je beter mee kan zoeken.

De tip van je leraar kan je vrij uitvoeren, je maakt daarna weer de nodige aanpassingen aan de configuratie om verbinding met de database te maken.

De tabel die PMA wil, is voor zichzelf om een aantal zaken bij te houden, zoals gebruikersinstellingen en historie. Deze zijn niet vereist voor het functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

is het gebruik van phpMyAdmin verplicht?
Zo nee, gebruik dan HeidSQL, NaviCat of DBeaver. Deze werken niet als webapplicatie, en communiceren direct met MySQL/MariaDB of wat je maar gebruikt.

In mijn ogen is het veel stabieler. :)

Ik gebruik zelden nog phpMyAdmin. Enkel nog om snel een query uit te voeren op mijn productie-site.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2024 15:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
nou ik vind het een fantastisch idee om voor de time being even wat anders te proberen. Wat een draak van een programma zeg.
Ik zie dat de dingen die je opnoemt ook darkmodus hebben, dat is sowieso fijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
Hero of Time schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:29:

Ik zal even alles in het engels zetten. _/-\o_ en even alles platgooien ofc. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wu-Knows schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:36:
nou ik vind het een fantastisch idee om voor de time being even wat anders te proberen. Wat een draak van een programma zeg.
Ik zie dat de dingen die je opnoemt ook darkmodus hebben, dat is sowieso fijn om te hebben.
PHPMyAdmin heeft ook darkmode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wu-Knows schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Ik zal even alles in het engels zetten. _/-\o_ en even alles platgooien ofc. thanks!
Maar is het probleem nu opgelost? Je hebt door mijn post als antwoord te markeren wel aangegeven dat je oorspronkelijke vraag beantwoord is en je geen probleem meer hebt.

Pagina: 1