Droogbouw of natbouw dekvloer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 15:19

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Wij hebben in ons nieuwe huis de badkamer verplaatst. Dat is allemaal soepel verlopen. Nu willen we van de oude badkamer een washok maken. De oude badkamermuren zijn helemaal gesloopt en opnieuw opgebouwd met een houtskelet en gipsplaten. De oude zandcement badkamervloer heb ik weggehaald, en nu ligt er allen een kale, hobbelige, betonnen vloer.

We laten droogbouw vloerverwarming aanleggen, en de verdeler komt in de oude badkamer. Nu ligt de betonnen vloer alleen zo'n 2,5cm lager dan de houten ondervloer van de rest op de verdieping. Door alle projecten en drukte in en om het huis heb ik me totaal niet bezig gehouden met het feit dat die vloer moet worden opgehoogd. Het komt nu alleen aan op tijd: Eind deze week wordt de droogbouw vloerverwarming gelegd en over 1,5 week wordt de click-pvc vloer gelegd.

Wat is nu beter. Alsnog gaan voor een dunne zandcement dekvloer, of iets zoals fermacell neerleggen en daar bovenop dan het droogbouw systeem? Het gaat om een ruimt van zo'n 4,5m².

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cement moet per centimeter dikte ongeveer een week drogen. Met 2.5 cm kom je dan logischerwijs op 2.5 droogweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Warp speetherm is 3 cm dan is het geïsoleerd en er kan gelijk klik pvc over.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Ronald.42 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:32:
Warp speetherm is 3 cm dan is het geïsoleerd en er kan gelijk klik pvc over.
Dan is er nog steeds een hoogteverschil. De vloerverwarming kan dan niet worden doorgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Tjebakka schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:35:
[...]

Dan is er nog steeds een hoogteverschil. De vloerverwarming kan dan niet worden doorgelegd.
Ik had even gemist dat de verdeler in die ruimte komt.
Dan gaat dat idd niet.
Anders had er 1 groepje speetherm in gekunt.

Zo vlak mogelijk maken en fermacell dan maar.

Met nat en droogtijd ga je niet uit komen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Ronald.42 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:43:
[...]

Ik had even gemist dat de verdeler in die ruimte komt.
Dan gaat dat idd niet.
Anders had er 1 groepje speetherm in gekunt.

Zo vlak mogelijk maken en fermacell dan maar.

Met nat en droogtijd ga je niet uit komen.
Zou het ook met alleen egalisatiekorrels kunnen? Er worden immers systeemplaten gelegd voor de vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Tjebakka schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:12:
[...]

Zou het ook met alleen egalisatiekorrels kunnen? Er worden immers systeemplaten gelegd voor de vloerverwarming.
Ik heb nog nooit met die korrels gewerkt maar ik zou geloof ik gevoelsmatig geen 2,5cm korrels gaan strooien.
Ik zou persoonlijk dan kiezen voor een 25mm fermacell plaat.
Beton vlak schuren en platen erop.

Liever nog een natte egalisatie maar dat ga je qua tijd niet redden vrees ik.

Pagina: 1