Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Probleem:
Ik heb een nieuwe Samsung Android 14 telefoon geïnstalleerd. In de whatsapp contactlijst zie ik bij veel contacten dat de naam verkeerd word weergegeven. Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Albert Heijn/M
Donald Duck/M
Hans Anders
Hans Anders/H
Hans Anders/M
Jimmy Hendriksen./F
Pamela Anders./M
Willem A./H

De meeste namen krijgen een /M achter de naam. Soms zie ik een /F of /H. Sommige namen zijn ook anders gespeld dan in het contactenboek van de telefoon.

Wat ik heb ontdekt:
In de contacten app van de telefoon zie ik dat ik de volgende contacten heb:
  • Telefoon = 0 contacten
  • SIM1 = 75 contacten
  • SIM2 = 10 contacten
  • Google Privé = 79 contacten
  • Google Werk = 26 contacten
  • Telefoon = 0 contacten
De standaardweergave van de contacten app laat allen mijn privé google account contacten zien. Dat heb ik zo ingesteld.

De telefoon app laat wel alle contacten zien. Als ik zoek op Hans dan zie ik de 3 varianten van SIM1, Google Privé en nog iets anders waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Ik kan in de Samsung telefoon app niet filteren welk contactenlijst ik wil zien.

In whatsapp kan ik zien dat er geen onderscheid tussen SIM1, Google Privé en Google Werk wordt gemaakt. Een nieuwe chat starten toont voor 1 persoon soms 3 contacten. (naam voornaam, naam voornaam/M, naam voornaam/H)

Vragen:
  1. Wat betekenen de /M /H /F letters in de contact naam?
  2. Kan ik whatsapp alleen met 1 adresboek laten werken?
  3. Kan ik whatsapp contacten de juiste naam laten weergaven zonder /M of /H of /F?
  4. Kan ik de telefoon app met 1 (of 2) adresboek laten werken zodat de dubbele contacten met slash verdwijnen?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Gaat het om de gewone WhatsApp of de Business versie? En de Samsung telefoon is dat Android 14 of een andere versie?

Ik zou proberen te kijken hoe/of de Sim 2 contacten voorkomen in je WhatsApp, die vervolgens verwijderen of verplaatsen naar een andere contactenlijst omdat het er maar 10 zijn, en dan nog eens zien of er iets veranderd in hoe ze in WhatsApp staan. Dit om uit te sluiten of het een aanduiding is wat de bron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
swhnld schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:39:
Gaat het om de gewone WhatsApp of de Business versie? En de Samsung telefoon is dat Android 14 of een andere versie?
Het is de normale Whatsapp op Android 14. Ik overweeg wel Whatsapp Business als 2e whatsapp te installeren voor werk contacten.
Ik zou proberen te kijken hoe/of de Sim 2 contacten voorkomen in je WhatsApp, die vervolgens verwijderen of verplaatsen naar een andere contactenlijst omdat het er maar 10 zijn, en dan nog eens zien of er iets veranderd in hoe ze in WhatsApp staan. Dit om uit te sluiten of het een aanduiding is wat de bron is.
De SIM 2 contacten heb ik nog geen contact mee gehad via Whatsapp. Ze zijn wel zichtbaar als ik in Whatsapp een nieuwe chat wil starten vanuit. Het gekke is dat er dan 2 identieke contacten zijn. Het contact staat alleen op de SIM2.

Hoe zet ik de SIM2 contacten op een andere contactenlijst? Voeg ik ze toe aan de bestaande lijst maar dan zie ik geen verschil? Of moet ik een nieuw googel account maken?

Kan ik SIM1 en SIM2 niet uitsluiten voor de telefoon app en Whatsapp?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

Reptile209

- gers -

/H, /M en /F zullen wel Home, Mobile en Fax :+ nummer zijn in het originele contact. Iets heeft dus je contacten zitten splitsen. Waarschijnlijk bij het overzetten van Google contacten naar opslag op de SIM, want een SIM contact kan niet meerdere nummers/labels hebben. Makkelijkste oplossing: alle nummers van de sim afhalen en alleen je Google contacten gebruiken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Apollyon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:22:
[...]
Hoe zet ik de SIM2 contacten op een andere contactenlijst? Voeg ik ze toe aan de bestaande lijst maar dan zie ik geen verschil? Of moet ik een nieuw googel account maken?

Kan ik SIM1 en SIM2 niet uitsluiten voor de telefoon app en Whatsapp?
In de Samsung Contacten app kun je Contacten Beheren en dan Verplaatsen.

Nee, je kunt de sim contacten niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Reptile209 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:36:
/H, /M en /F zullen wel Home, Mobile en Fax :+ nummer zijn in het originele contact. Iets heeft dus je contacten zitten splitsen.
Home, Mobile en Fax klinkt het heel logisch.
Waarschijnlijk bij het overzetten van Google contacten naar opslag op de SIM, want een SIM contact kan niet meerdere nummers/labels hebben. Makkelijkste oplossing: alle nummers van de sim afhalen en alleen je Google contacten gebruiken.
Ik heb alle contacten van de SIM verwijderd. Dit werkt voor de telefoon app. Daar kan ik alleen nog kiezen voor de Google contacten.
Whatsapp blijft hardnekkig de verwijderde contacten gebruiken. Contacnten blijven de /M en /H in de naam tonen. Een nieuwe chat starten geeft de keuze tussen 2 tot soms 3 contacten. Het zijn allemeaal dezlefde contactnen maar uit andere bron. Ik blijf dus de verkeerde namen in Whatsapp zien. Een refresh lost dat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
swhnld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:55:
In de Samsung Contacten app kun je Contacten Beheren en dan Verplaatsen.
Ik heb de SIM contacten verwijderd.
Nee, je kunt de sim contacten niet uitsluiten.
Jammer dat er niet gefilterd kan worden. Samsung of Whatsapp heeft alle contacten uit verschillende bronnen toegeëigned. Helaas blijft Whatsapp de verwijderde contacten toch tonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 16:17
Apollyon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:22:
[...]

Het is de normale Whatsapp op Android 14. Ik overweeg wel Whatsapp Business als 2e whatsapp te installeren voor werk contacten.
Dat is niet waar Whatsapp Business voor bedoeld is. Dan kan je beter gebruik maken van Samsung Dual Messenger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MrSenne schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Dat is niet waar Whatsapp Business voor bedoeld is. Dan kan je beter gebruik maken van Samsung Dual Messenger.
Waarom zou het er niet voor bedoeld zijn? Het werkt namelijk perfect.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
Jeroenneman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:02:
[...]

Waarom zou het er niet voor bedoeld zijn? Het werkt namelijk perfect.
Whatsapp Business is bedoeld om als bedrijf contact te hebben met klanten via Whatsapp. Niet als persoon om contact te houden met je collega's.

Of het ook kan? Waarschijnlijk wel.
What is difference between WhatsApp and WhatsApp Business?

A WhatsApp Business account isn't the same as a normal WhatsApp account. While standard WhatsApp and WhatsApp Business are both free, WhatsApp Business is geared towards small to medium businesses while standard WhatsApp is for personal use.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MrSenne schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Whatsapp Business is bedoeld om als bedrijf contact te hebben met klanten via Whatsapp. Niet als persoon om contact te houden met je collega's.

Of het ook kan? Waarschijnlijk wel.

[...]
Dat kan. In de praktijk werkt het hetzelfde, plus handige features zoals "away messages" (out of office replies voor Whatsapp).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

kijken of het online bij google wel goed staat.dan van telefoon alle syncs verwijderen, alle contacten verwijderen. En opnieuw met google syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
-36- schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:08:
kijken of het online bij google wel goed staat.dan van telefoon alle syncs verwijderen, alle contacten verwijderen. En opnieuw met google syncen
Bij google stond het wel goed. Vanmiddag stond het nog niet goed. Vanavond is het probleem utomatisch opgelost. De contacten in whatsaap staan nu juist weergegeven. Ik heb niets veranderd. Was er dan nog een sync nodig ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
MrSenne schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Dank je voor de tip. Ik wist niet dat Samsung deze mogelijk heid geeft. Waarom is dual messenger beter dan whatsapp business? Krijg ik latre geen problemen als ik van Samsung naar een ander merk overstap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
Apollyon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Dank je voor de tip. Ik wist niet dat Samsung deze mogelijk heid geeft. Waarom is dual messenger beter dan whatsapp business? Krijg ik latre geen problemen als ik van Samsung naar een ander merk overstap?
Elk merk heeft tegenwoordig wel soortgelijke functionaliteit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apollyon
Contacten verwijderen van SIM1 en SIM2 lost het probleem van de vreemde weergave in Whatsapp op.

Pagina: 1