Probleem:
Ik heb een nieuwe Samsung Android 14 telefoon geïnstalleerd. In de whatsapp contactlijst zie ik bij veel contacten dat de naam verkeerd word weergegeven. Bijvoorbeeld:
De meeste namen krijgen een /M achter de naam. Soms zie ik een /F of /H. Sommige namen zijn ook anders gespeld dan in het contactenboek van de telefoon.
Wat ik heb ontdekt:
In de contacten app van de telefoon zie ik dat ik de volgende contacten heb:
De telefoon app laat wel alle contacten zien. Als ik zoek op Hans dan zie ik de 3 varianten van SIM1, Google Privé en nog iets anders waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Ik kan in de Samsung telefoon app niet filteren welk contactenlijst ik wil zien.
In whatsapp kan ik zien dat er geen onderscheid tussen SIM1, Google Privé en Google Werk wordt gemaakt. Een nieuwe chat starten toont voor 1 persoon soms 3 contacten. (naam voornaam, naam voornaam/M, naam voornaam/H)
Vragen:
Ik heb een nieuwe Samsung Android 14 telefoon geïnstalleerd. In de whatsapp contactlijst zie ik bij veel contacten dat de naam verkeerd word weergegeven. Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Albert Heijn/M Donald Duck/M Hans Anders Hans Anders/H Hans Anders/M Jimmy Hendriksen./F Pamela Anders./M Willem A./H |
De meeste namen krijgen een /M achter de naam. Soms zie ik een /F of /H. Sommige namen zijn ook anders gespeld dan in het contactenboek van de telefoon.
Wat ik heb ontdekt:
In de contacten app van de telefoon zie ik dat ik de volgende contacten heb:
- Telefoon = 0 contacten
- SIM1 = 75 contacten
- SIM2 = 10 contacten
- Google Privé = 79 contacten
- Google Werk = 26 contacten
- Telefoon = 0 contacten
De telefoon app laat wel alle contacten zien. Als ik zoek op Hans dan zie ik de 3 varianten van SIM1, Google Privé en nog iets anders waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Ik kan in de Samsung telefoon app niet filteren welk contactenlijst ik wil zien.
In whatsapp kan ik zien dat er geen onderscheid tussen SIM1, Google Privé en Google Werk wordt gemaakt. Een nieuwe chat starten toont voor 1 persoon soms 3 contacten. (naam voornaam, naam voornaam/M, naam voornaam/H)
Vragen:
- Wat betekenen de /M /H /F letters in de contact naam?
- Kan ik whatsapp alleen met 1 adresboek laten werken?
- Kan ik whatsapp contacten de juiste naam laten weergaven zonder /M of /H of /F?
- Kan ik de telefoon app met 1 (of 2) adresboek laten werken zodat de dubbele contacten met slash verdwijnen?
Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie