Stop chasing the dream, you're already living it
Vraag
Alle reacties
Hoe bedoel je en hoe doe ik dat?
Want de acces points Zijn wel online En als ik ermee connect kom ik ook gewoon op internet.
Alleen ik zie ze niet meer met de controller.
[ Voor 13% gewijzigd door Qosmic op 10-03-2024 16:04 ]
Waarschijnlijk is de controller de AP's kwijt omdat deze een ander IP adres gekregen hebben.
Kwestie van IP adres aanpassen, of even opnieuw adopten
Dat klopt, de Unifi APs werken gewoon autonoom, als ze eenmaal zijn ingesteld. Pas als je wat wil wijzigen heb je de controller weer nodig.Qosmic schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:43:
Want de acces points Zijn wel online En als ik ermee connect kom ik ook gewoon op internet.
Alleen ik zie ze niet meer met de controller.
Ik heb ze nu weer hun eigen fixed ip gegeven ipv via dhcp, maar nog niks.
Ze staan offline En niet verbonden, ik kan ze niet benaderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Qosmic op 10-03-2024 17:40 ]
Via set-inform vanaf de commandline van de accespoints, kan je het IP adres van de controller instellen.
Waarom heb je voor deze router gekozen, als je de wifi niet gebruikt? Waarom niet een (wat meer) echte router?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Waarom ik deze heb genomen, vanmorgen was die oude kapot en ik had asap een nieuwe nodig. Na korte Quick scan kwam deze redelijk uit de bus.lier schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:44:
Waarschijnlijk heeft de computer, waar de controller op gehost wordt, een ander IP adres gekregen.
Via set-inform vanaf de commandline van de accespoints, kan je het IP adres van de controller instellen.
Waarom heb je voor deze router gekozen, als je de wifi niet gebruikt? Waarom niet een (wat meer) echte router?
[ Voor 56% gewijzigd door Qosmic op 10-03-2024 19:15 ]