Hoi tweakers.
Graag maak ik gebruik van jullie deskundigheid aangaande het onderstaande systeem welk ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem een 6700K wil ik als Homelab/server gaan gebruiken. Dit systeem wordt mijn main driver. In mijn vrije tijd game ik voornamelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1400E
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb een 3080 van MSI die overgaat. Ook heb ik een 1440p Scherm 165 hrz. (oud 4k scherm als tweede scherm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat wat ik heb samengesteld prima is. Sterker nog waarschijnlijk zwaar overkill. Echter ik vindt het gewoon vet om een dikke cpu te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope wil lekker kunnen gamen. Wellicht gaat dit systeem over vijf jaar ook weer worden omgetoverd tot homelab
Ga je overklokken?
Meestal wel een beetje, maar vaker kom ik toch wel uit op een conservatieve setting i.v.m stabiliteit
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of ik geen gekke dingen bij elkaar heb gegooid die eigenlijk niet samen kunnen.
Wellicht hebben jullie nog andere input gebaseerd op wat ik boven heb gemeld.
Bij voorbaat dank
Hier is de build :
Graag maak ik gebruik van jullie deskundigheid aangaande het onderstaande systeem welk ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem een 6700K wil ik als Homelab/server gaan gebruiken. Dit systeem wordt mijn main driver. In mijn vrije tijd game ik voornamelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1400E
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb een 3080 van MSI die overgaat. Ook heb ik een 1440p Scherm 165 hrz. (oud 4k scherm als tweede scherm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat wat ik heb samengesteld prima is. Sterker nog waarschijnlijk zwaar overkill. Echter ik vindt het gewoon vet om een dikke cpu te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope wil lekker kunnen gamen. Wellicht gaat dit systeem over vijf jaar ook weer worden omgetoverd tot homelab
Ga je overklokken?
Meestal wel een beetje, maar vaker kom ik toch wel uit op een conservatieve setting i.v.m stabiliteit
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of ik geen gekke dingen bij elkaar heb gegooid die eigenlijk niet samen kunnen.
Wellicht hebben jullie nog andere input gebaseerd op wat ik boven heb gemeld.
Bij voorbaat dank
Hier is de build :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 426,99 | € 426,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H100i RGB Elite | € 144,69 | € 144,69 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850e V2 | € 131,06 | € 131,06 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 154,90 | € 154,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.316,63 | ||
[ Voor 15% gewijzigd door Coryus op 10-03-2024 13:38 ]