Probleem met vloer onder keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-05 21:50
De nieuwe keuken wordt deze maand geplaatst.
De oude keuken is verwijderd en de vloer loopt niet tot aan de muur door.

Volgens het leidingschema dat we hebben gekregen: "Afgewerkte vloer doorleggen tot aan de muur. Eventueel tot maximaal 30cm uit de muur leggen en resterende hoogteverschil egaliseren."

Het is momenteel 40-50cm en er loopt ook een waterleiding.

Moet hier nu een nieuwe vloer inkomen en die waterleiding worden omgelegd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWnU_CZ60sUoLF3kShbTwCsYmuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyc9xIlnwcpcDMWcr7IWfbJd.jpg?f=fotoalbum_large

Waterleiding die niet vlak over vloer loopt in de hoek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yF1bQPmxeCnBc-fYTK2TxpHxNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exJWB6RaGrZSc5RoNPewo4cR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Waarom vraag je dit niet aan die keukenboeren?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41

Barrycade

Through the...

En los van het antwoord, zou m sowieso vast zetten. Dit levert (onnodige) klapperende geluiden op.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JukeboxBill schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:50:
Het is toch veel logischer dat aan onbekenden op een internetforum te vragen en dan later in discussie te gaan met die keukenboer als die wat anders vindt dan de mensen op the interwebz?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:52
Ik had dit ook maar dan met plavuizen. Heb het stukje wat niet gelegd was geëgaliseerd zodat de vloer even hoog is. De waterleiding moet denk ik geen probleem zijn afhankelijk van de hoogte van je plint maar zou hem zeker beugelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Komt wel goed, er zitten stelvoeten onder de keukenkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 21:21
@prody5

Dit is meestal geen probleem. De 30 cm is om te voorkomen dat de voorste poot van de kast net half op de vloer komt te staan. Wat wel een probleem zou kunnen zijn is als er voorheen een andere plintdiepte is geweest die afwijkt van de nieuwe keuken. Afhankelijk van het merk keuken, is dit meestal 6 - 7 cm. Dat betekent dat bij een diepte van 60cm op je WB, de kasten 56cm zijn; en afhankelijk van het overstek van het werkblad op de kasten kun je dan uitrekenen hoeveel ruimte je minimaal nodig hebt; minimale overstek is 2,5cm en standaard is 4cm. Mocht het een greeploze keuken zijn, dan komen de kasten nog 1.5cm naar voren, en zou je technisch gezien 51.5cm hebben vanuit de muur ;) De plint valt namelijk 6~cm terug ten opzichte van de voorzijde. Zoals hierboven aangegeven; zoizo de waterleiding vastzetten, anders krijg je 100% te maken met herrie door waterslag. Ook moet je oppassen met een leiding in de VW nis of onder de machine; soms kan dit vervelend uitkomen afhankelijk van de opstelling; als dit niet het geval is, is dit geen probleem, poten van de kasten zullen om de leiding heen vallen. Hoogteverschil kan makkelijk worden opgevangen door deze op te vullen, of, indien er voldoende stelruimte op de poten zit, kunnen deze iets verder worden uitgedraaid.

Mocht je nu een verdiept werkblad hebben van 65+ cm, dan ga je er zoizo geen last van hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53
Mijn keukenboer (DB keukens) vroeg hetzelfde. Ik heb ze gevraagd of het écht moest. Het hoefde niet écht.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 20:20
Toch even een mening, zet een keuken nooit op een los liggende vloer ( houten vloer op dunne onder laag)
Als de vloer geplakt is , geen probleem.
Uitleg.
Hout werkt, zeker als het masief is , en los ligt.
Dat wil zeggen, ,zeker met een stenen blad , dat deze zou kunnen breken als je over de vloer loopt, beweegt meer dan je denkt.
Bij dit soort situaties haalde ik de vloer weg tot 5 mm onder de poten en als de vloer 22 mm dik is dan klosjes direct op de afwerkvloer van 25 mm dik, kan de vloer gewoon werken en de plint dekt het allemaal af.
Mocht er ooit lekage zijn en onder je vloer lopen, en de vloer moet er uit heb je een groter probleem.
Maar dat zullen de DMG mannen nooit doen, kost te veel tijd.
( 26 jaar ervaring)

[ Voor 12% gewijzigd door ouwefreaker op 10-03-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
JukeboxBill schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:50:
Ja, dit is uiteraard het eerste wat ik heb gedaan. Hij zei dat hij geen commentaar mocht geven op veranderingen ten opzichte van het leidingschema.

Ik heb het bedrijf daarna ook ge-emaild, maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Barrycade schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:57:
En los van het antwoord, zou m sowieso vast zetten. Dit levert (onnodige) klapperende geluiden op.
Ja, hij was uit 1 van de beugels gegaan. Ik heb hem er terug in gedaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Mexflex1980 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:15:
Ik had dit ook maar dan met plavuizen. Heb het stukje wat niet gelegd was geëgaliseerd zodat de vloer even hoog is. De waterleiding moet denk ik geen probleem zijn afhankelijk van de hoogte van je plint maar zou hem zeker beugelen.
Hoe heb je dit geëgaliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Wolly schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:17:
Ja, 1 van mijn opties is niks doen en hopen dat het goed komt. In het slechtste geval zeggen ze dat het niet goed is als ze de keuken komen afleveren en moet ik meer geld betalen en natuurlijk langer wachten op de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Savaroth schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:54:
@prody5

Dit is meestal geen probleem. De 30 cm is om te voorkomen dat de voorste poot van de kast net half op de vloer komt te staan. Wat wel een probleem zou kunnen zijn is als er voorheen een andere plintdiepte is geweest die afwijkt van de nieuwe keuken. Afhankelijk van het merk keuken, is dit meestal 6 - 7 cm. Dat betekent dat bij een diepte van 60cm op je WB, de kasten 56cm zijn; en afhankelijk van het overstek van het werkblad op de kasten kun je dan uitrekenen hoeveel ruimte je minimaal nodig hebt; minimale overstek is 2,5cm en standaard is 4cm. Mocht het een greeploze keuken zijn, dan komen de kasten nog 1.5cm naar voren, en zou je technisch gezien 51.5cm hebben vanuit de muur ;) De plint valt namelijk 6~cm terug ten opzichte van de voorzijde. Zoals hierboven aangegeven; zoizo de waterleiding vastzetten, anders krijg je 100% te maken met herrie door waterslag. Ook moet je oppassen met een leiding in de VW nis of onder de machine; soms kan dit vervelend uitkomen afhankelijk van de opstelling; als dit niet het geval is, is dit geen probleem, poten van de kasten zullen om de leiding heen vallen. Hoogteverschil kan makkelijk worden opgevangen door deze op te vullen, of, indien er voldoende stelruimte op de poten zit, kunnen deze iets verder worden uitgedraaid.

Mocht je nu een verdiept werkblad hebben van 65+ cm, dan ga je er zoizo geen last van hebben! :)
De vaatwasser zit aan de linkerkant en de waterleiding ligt volledig in de vloer daar, dus dat is wel ok denk ik.

Weet je toevallig waar die poten meestal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
ouwefreaker schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:00:
Toch even een mening, zet een keuken nooit op een los liggende vloer ( houten vloer op dunne onder laag)
Als de vloer geplakt is , geen probleem.
Uitleg.
Hout werkt, zeker als het masief is , en los ligt.
Dat wil zeggen, ,zeker met een stenen blad , dat deze zou kunnen breken als je over de vloer loopt, beweegt meer dan je denkt.
Bij dit soort situaties haalde ik de vloer weg tot 5 mm onder de poten en als de vloer 22 mm dik is dan klosjes direct op de afwerkvloer van 25 mm dik, kan de vloer gewoon werken en de plint dekt het allemaal af.
Mocht er ooit lekage zijn en onder je vloer lopen, en de vloer moet er uit heb je een groter probleem.
Maar dat zullen de DMG mannen nooit doen, kost te veel tijd.
( 26 jaar ervaring)
Ja, misschien ligt de vloer daarom ver van de muur af. Er lijkt wel wat ruimte onder de vloer te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
Wolly schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:17:
Stelpoten kunnen max 2 cm uitgedraaid worden, dan zit er dus geen schroefdraad meer in de poot, dus doet deze poot niets.En als ik op de foto kijk lijkt het ongeveer 2 cm hoog , de houten vloer.
Wat ik in het andere bericht geschreven heb, klosjes er onder , aan de voorzijde de dikte van vloer+ 2 mm, achter, max 12 mm uit draaien geen probleem,als het meer is ,ook een klosje.

Even een opmerking over waar de pootjes staan, dat varieerd per merk , dat kan alleen de winkel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
ouwefreaker schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:28:
[...]

Stelpoten kunnen max 2 cm uitgedraaid worden, dan zit er dus geen schroefdraad meer in de poot, dus doet deze poot niets.En als ik op de foto kijk lijkt het ongeveer 2 cm hoog , de houten vloer.
Wat ik in het andere bericht geschreven heb, klosjes er onder , aan de voorzijde de dikte van vloer+ 2 mm, achter, max 12 mm uit draaien geen probleem,als het meer is ,ook een klosje.

Even een opmerking over waar de pootjes staan, dat varieerd per merk , dat kan alleen de winkel zeggen.
Het varieert een beetje maar de vloer ligt rond de 3cm boven het beton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:52
prody5 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:53:
[...]

Hoe heb je dit geëgaliseerd?
Aangesmeerd met wat zandcement. Maar iets van egaline lijkt me ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ouwefreaker schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:28:
[...]

Geen probleem toch? Een keukenmonteur draait echt zijn hand niet om voor een paar stukken resthout onder de poten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:30
Als de vaatwasser links komt waar de waterleiding in de vloer zit heb je alleen nog een probleem als een stelpoot van bijv. je hoekkast precies op die waterleiding beland. Verder handig om wat plankjes te hebben die ongeveer even hoog zijn als je vloer voor onder de stelpootjes. Dat is equivalent aan "vloer doorleggen tot aan de muur."
Verder klinkt de keukenboer alsof hij van DMG is. Die fout heb ik ook 1 keer gemaakt en ga ik nooooit meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Mexflex1980 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Aangesmeerd met wat zandcement. Maar iets van egaline lijkt me ook mogelijk.
Ik ga proberen wat prijzen aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
wlmpie schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:30:
Als de vaatwasser links komt waar de waterleiding in de vloer zit heb je alleen nog een probleem als een stelpoot van bijv. je hoekkast precies op die waterleiding beland. Verder handig om wat plankjes te hebben die ongeveer even hoog zijn als je vloer voor onder de stelpootjes. Dat is equivalent aan "vloer doorleggen tot aan de muur."
Verder klinkt de keukenboer alsof hij van DMG is. Die fout heb ik ook 1 keer gemaakt en ga ik nooooit meer maken.
Wat voor hout is sterk genoeg om de keuken te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 16:12
Ik snap alleen niet wat het leidingschema te maken heeft met de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 13:45
Leidingschema was bij ons belangrijk dat er geen leidingen of afvoer achter de vaatwasser mochten zijn, omdat de vaatwasser dus gelijk op de grond en 100% tegen de muur aan kwam te liggen. Iets met vaatwasser (X)XL

Als er dus iets in de weg zou zitten, kon de vaatwasser niet geplaatst worden en in ons geval zelfs zo erg dat de keukenmonteurs weigerden aan die kant de keuken te plaatsen voordat dat opgelost was.

We hebben het toen opgelost en ze zijn later teruggekomen om het af te maken aan die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
daniel14 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:57:
Ik snap alleen niet wat het leidingschema te maken heeft met de vloer?
In het leidingschema document staat deze opmerking: "Afgewerkte vloer doorleggen tot aan de muur. Eventueel tot maximaal 30cm uit de muur leggen en resterende hoogteverschil egaliseren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Lelletje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:03:
Leidingschema was bij ons belangrijk dat er geen leidingen of afvoer achter de vaatwasser mochten zijn, omdat de vaatwasser dus gelijk op de grond en 100% tegen de muur aan kwam te liggen. Iets met vaatwasser (X)XL

Als er dus iets in de weg zou zitten, kon de vaatwasser niet geplaatst worden en in ons geval zelfs zo erg dat de keukenmonteurs weigerden aan die kant de keuken te plaatsen voordat dat opgelost was.

We hebben het toen opgelost en ze zijn later teruggekomen om het af te maken aan die kant.
Vaatwasser zit bij ons links op de plaats van de oude vaatwasser dus is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
prody5 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:29:
[...]

In het leidingschema document staat deze opmerking: "Afgewerkte vloer doorleggen tot aan de muur. Eventueel tot maximaal 30cm uit de muur leggen en resterende hoogteverschil egaliseren."
Even de dikte van je vloer opmeten, en dan evt multiplex of vuren hout van de dikte + 2 mm van je vloer.
5 a 6 cm breed is genoeg.
Maar is het een keuken bij DMG vandaan of ???
Andere keukenstellers zullen wel zelf klosjes bij zich hebben, DMG stellers ook, maar heb het vermoeden dat die beginnen te zeuren.
Ik maakte de klosjes ter plekke , ja 5 minuten werk, maar dat zal niet iedereen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Ja, hij is van DMG

Ik weet niet of ze het zouden accepteren als ik daar wat houten planken zou leggen.

Ik denk er nu aan als dat niet goed genoeg is om de vloer er uit te slopen in de keuken.
Dan de keuken te laten plaatsen en daarna een nieuwe vloer te laten leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:30
Vloer later leggen en keuken op kale beton kan, was bij ons ook zo, maar dan krijg je weer gemauw dat ze de plinten niet op maat kunnen zagen, want dat hangt af van je vloerdikte.
Ik denk dat die dmg monteurs een paar plankjes wel prima vinden zolang zij er maar geen extra werk aan hebben. Ook zij worden uitgeknepen door DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prody5
Uiteindelijk besloten om er cement in te laten leggen om het op hetzelfde niveau te krijgen als de vloer. Ik begrijp dat het 3-4 weken duurt voordat het volledig hard is.

Maar er kan ook al over gelopen worden over 2 dagen.

Weet iemand wanneer de keuken hier op kan worden gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:54
prody5 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:36:
Uiteindelijk besloten om er cement in te laten leggen om het op hetzelfde niveau te krijgen als de vloer. Ik begrijp dat het 3-4 weken duurt voordat het volledig hard is.

Maar er kan ook al over gelopen worden over 2 dagen.

Weet iemand wanneer de keuken hier op kan worden gezet?
Kan na 2 dagen wel je kan ook xps plaatjes gebruiken om uit te vullen. Zijn drukvast en waterdicht
Pagina: 1