Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke hardware (microcontroller) voor BLE toepassing

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:18
Ik wil mijn GoPro op afstand kunnen bedienen, daar heeft GoPro The Remote voor, kost 90 euro, voor mijn toepassing te duur. Ik dacht dit moet vast wel goedkoper kunnen. En kan je ook niet makkelijk monteren aan een stang/stuur.

Tot mijn verbazing (ik had het niet verwacht) is er een API beschikbaar om de GoPro mee aan te sturen (Open GoPro). Dus wil ik zelf iets in elkaar zetten.

Redelijk simpel:
- 1 groot knop voor start record en stop record.
- Eventueel een knop om de camera mee aan te zetten (ik weet niet of de GoPro Bluetooth commands kan ontvangen terwijl het uitstaat).

Mijn grootste uitdaging is het energieverbruik.

Wat zijn jullie ervaringen met BLE? Wat is het energieverbruik? Heb ik genoeg aan een knoopcel batterij of is de batterij dan na 2 uur al leeg?

Knop wil ik monteren aan mijn motor/stuur.

EU DNS: 86.54.11.100

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

c-nan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:26:
Ik wil mijn GoPro op afstand kunnen bedienen, daar heeft GoPro The Remote voor, kost 90 euro, voor mijn toepassing te duur. Ik dacht dit moet vast wel goedkoper kunnen.
Ik zie op Aliexpress soortgelijke remotes (niet van GoPro zelf natuurlijk) voor €20, en op Amazon.nl voor €30 wellicht is dat wel goedkoop genoeg? :)
En kan je ook niet makkelijk monteren aan een stang/stuur.
Voor 'The Remote' zijn in ieder geval veel 3d-modellen beschikbaar om 'm op je stuur te bevestigen. Kost misschien tientallen centen aan plastic om te 3d-printen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX