Polling tool om gedragen team samen te stellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzzt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Best tweakers,

We willen graag een ontwikkelteam samenstellen op een organisatie met ongeveer 150 medewerkers.
Dit team gaat o.a. kernwaarden van de organisatie vaststellen.
Ik ben nou op zoek naar een tool die kan helpen om een ontwikkelteam samen te stellen waarbij minimaal 90% van het hele bedrijf zich vertegenwoordigd voelt door het samen te stellen ontwikkelteam.
Medewerkers vinken in een personeelslijst aan door wie ze zich allemaal willen laten vertegenwoordigen en daar moet dan een commissie uit te halen zijn.
Ik heb gekeken naar Mentimeter, maar dan krijg je volgens mij alleen de collega's met de meeste stemmen in beeld.
Het kan dan goed zijn dat je een hele groep collega's mist die zich juist door anderen vertegenwoordigd voelen.

Iemand ideën?

Beste antwoord (via zuzzt op 10-03-2024 14:54)

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:35
Wij hebben vorig jaar met een vergelijkbaar vraagstuk een netwerk analyse laten uitvoeren. Daarmee kijk je niet alleen maar naar de meeste stemmen gelden, maar ook/juist naar de onderlinge verbanden in een netwerk. Ik kan je wel met die partij in contact brengen als je wilt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja, ideeën heb ik wel, maar die wil je misschien niet horen.

Gaat het hier om een commerciële organisatie een stichting of een vereniging?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

pistole

Frutter

Wij hebben voor onze OR-verkiezing (zo te zien) een tool gebruikt van https://inkesta.nl/. Ik ben en was niet betrokken bij de organisatie van de verkiezing dus ik kan je geen details geven, maar misschien wel interessant voor je om te bekijken.

Als stemmer vond ik het mooi dat de kandidaten allemaal een plekje kregen om zichzelf voor te stellen en hun motivatie(s) te geven.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzzt
Het gaat om een stichting.
Inkesta heb ik bekeken, maar volgens mij kan dat pakket niet wat ik wil.
Daar geldt gewoon het principe van meeste stemmen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In geval van een stichting zou ik niet met de volledige personeelslijst werken om je team te formeren. Maar in fase 1 mensen zich kandidaat laten stellen, daarna kan jij ook actief kandidaten gaan werven als er zich weinig mensen Aanmelden. Dan kan je vervolgens per afdeling/discipline mensen laten stemmen.

Of daar een tool voor is, dat weet ik niet. Maar met ouderwets handwerk en een goede assistent moet dat bij een club van 150 wel te doen zijn.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

pistole

Frutter

zuzzt schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:33:
Het gaat om een stichting.
Inkesta heb ik bekeken, maar volgens mij kan dat pakket niet wat ik wil.
Daar geldt gewoon het principe van meeste stemmen gelden.
Maar is het niet altijd zo dat 'de meeste stemmen gelden'? Bij onze verkiezing kon je (geloof ik) een stem uitbrengen op meerdere personen (persoonlijke top 5) en werden er uiteindelijk 10 leden gekozen. Op die manier is de kans groot, denk ik, dat er voldoende draagkracht ontstaat.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:35
Wij hebben vorig jaar met een vergelijkbaar vraagstuk een netwerk analyse laten uitvoeren. Daarmee kijk je niet alleen maar naar de meeste stemmen gelden, maar ook/juist naar de onderlinge verbanden in een netwerk. Ik kan je wel met die partij in contact brengen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzzt
Ja, dat zoek ik inderdaad, netwerk analyse noem je dat dus, wist ik niet. Ik hoor graag welke partij dat is.

Ik heb even verder gezocht nav netwerk analyse en kom dan uit op sociogram.
Dat heb ik eerder wel eens in een klas gebruikt (van sometics), denk dat ik dat ga proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door zuzzt op 10-03-2024 09:02 ]

Pagina: 1