Slechte serie Logitech muizen?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02
Hoi,

Ik heb enkele weken terug een Logitech Wheel Mouse Optical (M-BD58) gekocht en deze muis al binnen een week weer teruggebracht naar de winkel omdat het wieltje in een bepaalde stand wel heel gevoelig is. Met een klein beetje druk springt de pagina al naar boven of naar beneden. Als je bijvoorbeeld naar beneden (of naar boven; maakt niet echt uit) scrollt, dan springt de pagina soms op en neer. Dit ondanks dat je alleen naar beneden (of naar boven) scrollt. Was dus niet echt lekker om mee te werken.

Ik heb wel gelijk een nieuwe muis gekregen (dus goede service van de winkel) maar nu vertoont deze muis opeens dezelfde problemen. Zeer irritant. De muis scrollt trouwens vrij ligt, zonder dat je veel kracht hoeft uit te oefenen. Da's waarschijnlijk de oorzaak van het probleem. De muis zou best iets zwaarder mogen scrollen, dan zou het probleem er waarschijnlijk niet zijn.

Zijn er anderen die deze klacht ook hebben met dit type muis?

Mvg,
Arlé

Verwijderd

Dat is bij allemaal aap! Komt gewoon omdat het wieltje meer posities heeft dan tikken!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02
Nou, bij andere typen Logitech muizen heb ik dat nooit gemerkt hoor. En ik heb er heel wat in handen gehad, dus vandaar dat ik het heel vreemd vind dat deze muizen zo reageren.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft sinds kort ook dikke problemen met z'n Logitech Wheel Optical

Het wieltje heb ik inderdaad altijd al wat gevoelig gevonden, maar mijn muis is al bijna een jaar oud. Het gekke is alleen, dat ondanks dat hij optical is, de cursor toch soms blijft hangen of zelfs terugspringt. Zegmaar het aloude probleem van een te lang niet schoongemaakt muisballetje. Het gekke is dat ik die muis bijna nooit gebruik, aangezien ik vrijwel alles met m'n Wacom doe.

Best vervelend om een potje TacOps te verliezen omdat in de beslissende round je muis niet wil richten :(
Gelukkig zit er 5 jaar garantie op die dingen; kmoet er alleen wel helemaal mee terug naar Rotterdam...

Verwijderd

Heb deze muis al een behoorlijke tijd (maand of 10 ?) en heb er geen problemen mee. Zowel in win2k als in Linux doet ie het prima, geen rare dingen met scroll wheel.

Verwijderd

Heb ook geen problemen met die muis

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Toevallig net voor me verjaardag vandaag een
Logitech Wheel Mouse gehad en die is ook Optical maar
er staat op de doos: Second Generation Optical Sensor...

Misschien dat jullie de eerste lichting hadden/hebben en
dat het daar iets mee te maken heeft? (ook al weet ik
dat jullie praten over het gevoelige scrollwieltje).

Tis maar een invalhoek hoor... ;)

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Ik heb een Cordless MouseMan Optical,
geen enkele klacht over de scroll maar als je batterijen bijna leeg zijn wil er wel eens vanalles mislopen. Als je foto's aan het bewerken bent in Photoshop kan dit wel eens slecht aflopen :( .

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:40
Je kunt toch gewoon instellen hoeveel regels je per keer wilt scrollen?

Met mijn muisje i.i.g. wel.

MS Wheelmouse Optical.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik gebruik zelf de M-DB53 en kan hier prima mee scrollen, hij reageerd bij omhoogscrollen iets sneller dan naar beneden, maar een tik is 1 tik en leverd een paar regels scroll op.

BMW 535D

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 23:51 schreef Dranko het volgende:
Ik gebruik zelf de M-DB53 en kan hier prima mee scrollen, hij reageerd bij omhoogscrollen iets sneller dan naar beneden, maar een tik is 1 tik en leverd een paar regels scroll op.
weet je ook hoe je dat kan doen bij een wheelmouse optical?

BvD,
Jasper

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 13:51
Ik heb echt nergens problemen mee met die muis, misschien houd je hem te krampachtig vast? hij is ergonomisch ontworpen.. als je wat minder kracht hoeft te zetten om te scrollen is dat beter lijkt mij!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Sorry dat ik een oud topic "oprakel"

Ik heb namelijk identiek hetzelfde probleem met mijn logitech muis (cordless wheel mouse). Op sommige pagina's scrollt het ding perfect, op andere pagina's doet ie ook rare dingen. Voorbeeld: je wil naar beneden scrollen. Bij de eerste klik naar beneden springt ie een aantal regels naar boven. Dan doe je nog een paar klikken, gebeurt er helemaal niets. Nog een klik, en je zit anderhalve bladzijde verder... zeer vervelend.

Het lijkt af te hangen van de pagina die in je browser geladen is... daarnet wou mijn muis helemaal niet meer scrollen, maar in dit topic doet ze het wel weer...

Verwijderd

ik heb ook een leuk probleem hij scrolled de helft van de tijd niet als ik een tikje ga(sinds paar dagen) en andere helft van tijd dubbel
Pagina: 1