Hoi allemaal, ik ontvang deze week mijn ASUS ROG Strix Z790-E GAMING WIFI moederbord en een i9 14900k processor. Echter is het probleem nu dat dit moederbord een nieuwe bios update nodig heeft om te functioneren met deze processor. Ik heb voorheen wel eens een bios update gedaan via een USB, maar dit was op een al werkende computer.
Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen door de stappen van hoe ik dit kan doen uit te lichten? Voor zover ik heb begrepen kan met dit moederbord een bios update gedaan worden zonder CPU, door middel van een USB. (Kan ik trouwens de CPU wel alvast in het moederbord plaatsen terwijl ik de update via USB uitvoer?)
Op de Asus website staat bovendien dit: ''Prepare a USB flash drive with a capacity of 1GB or more. *Requires a single sector USB flash drive in FAT16 / 32 MBR format.'' - hier loop ik meteen al vast. Het lukt mij niet op te begrijpen wat dit nou inhoud. Ik heb een USB in het 'FAT 32'' format, niet 16. Bovendien snap ik niet wat MBR is en hoe ik dit kan instellen, of misschien zelfs al heb? Dit is de info/format van mijn USB op dit moment:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5EplgA4rBHcMbpUTYTJQ9QLR.png?f=user_large)
Maar als ik op formatteren klik dan staat er dat het in ''exfat'' format is, dus dat is ook nog eens verwarrend -->:fill(white):strip_exif()/f/image/BUmDvuMPg15TF3FSOKHtEljh.png?f=user_large)
Als iemand mij hier mee kan helpen, en eventueel ook de stappen wilt toelichten van hoe ik deze update straks moet gaan doen, zal ik je erg dankbaar zijn.
Alle hulp en uitleg is zwaar gewaardeerd, alvast bedankt!
Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen door de stappen van hoe ik dit kan doen uit te lichten? Voor zover ik heb begrepen kan met dit moederbord een bios update gedaan worden zonder CPU, door middel van een USB. (Kan ik trouwens de CPU wel alvast in het moederbord plaatsen terwijl ik de update via USB uitvoer?)
Op de Asus website staat bovendien dit: ''Prepare a USB flash drive with a capacity of 1GB or more. *Requires a single sector USB flash drive in FAT16 / 32 MBR format.'' - hier loop ik meteen al vast. Het lukt mij niet op te begrijpen wat dit nou inhoud. Ik heb een USB in het 'FAT 32'' format, niet 16. Bovendien snap ik niet wat MBR is en hoe ik dit kan instellen, of misschien zelfs al heb? Dit is de info/format van mijn USB op dit moment:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5EplgA4rBHcMbpUTYTJQ9QLR.png?f=user_large)
Maar als ik op formatteren klik dan staat er dat het in ''exfat'' format is, dus dat is ook nog eens verwarrend -->
:fill(white):strip_exif()/f/image/BUmDvuMPg15TF3FSOKHtEljh.png?f=user_large)
Als iemand mij hier mee kan helpen, en eventueel ook de stappen wilt toelichten van hoe ik deze update straks moet gaan doen, zal ik je erg dankbaar zijn.
Alle hulp en uitleg is zwaar gewaardeerd, alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door zar op 10-03-2024 01:02 ]