Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Hoi allemaal, ik zou graag willen weten of de Corsair iCUE 7000X kast groot genoeg is voor een STRIX RTX 4090 - zodat deze comfortabel past zonder dat de PCIe (stroom) kabel onder druk staat tegen het paneel.

Zou iemand mij dit kunnen vertellen? Ik kan alleen standaard clearance afmetingen vinden maar niet deze specifieke detail voor dit scenario.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 33% gewijzigd door zar op 09-03-2024 22:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Even googelen naar een kast die past, en dan in de pricewatch de maximale cpu cooler hoogte daarvan opzoeken. Die vergelijken met de hoogte in jouw iCUE 7000X, dan weet je het.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:00
Breedte GPU 149,3mm
CPU koeler hoogte 190mm

zou niet weten hoe dat niet zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
thunder7 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:00:
Even googelen naar een kast die past, en dan in de pricewatch de maximale cpu cooler hoogte daarvan opzoeken. Die vergelijken met de hoogte in jouw iCUE 7000X, dan weet je het.
Hi, bedankt voor je reactie. Maar het gaat niet om de hoogte, ik bedoel de breedte, dus zeg maar de zijkant van de GPU, waar de stroomkabel in gaat - ik maak mij zorgen dat de side-panel te dicht op de GPU zit, waardoor de stroomkabel niet past/te strak zal zitten. Overigens zal ik de kraken elite 360 cooler erbij gaan gebruiken (voor CPU - gemonteerd aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
atsan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:09:
Breedte GPU 149,3mm
CPU koeler hoogte 190mm

zou niet weten hoe dat niet zou passen.
Hi bedankt voor je reactie. Sorry, misschien snap ik iets hier niet goed, maar wat heeft de CPU koeler er mee te maken? Bedoel je dat met koeler hoogte de breedte van de kast wordt aangegeven? En ik dus 19cm breedte heb voordat ik het paneel aanraak. De kaart is 15cm dus 4cm tussen paneel en kaart? Snap ik dat zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

exact, hoe hoger de cpu cooler die past, hoe breder de kast is.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
thunder7 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:31:
exact, hoe hoger de cpu cooler die past, hoe breder de kast is.
Top, ik las ''CPU koeler hoogte'' altijd als van beneden naar boven, maar nu snap ik dus dat daarmee de BREEDTE van de kast wordt aangegeven, en niet de hoogte. Super handig om te weten, bedankt!
Pagina: 1