Kapotte ipad verkopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 21:24
Hallo

Ik wil mijn kapotte ipad verkopen. Ik ga ervan uit dat hij niet meer te repareren is en dat de koper hem voor onderdelen gebruikt. Stel dat de koper 'm toch nog aan de praat krijgt heeft hij dan toegang tot de gegevens die erop staan?

Zoja, hoe kan ik dit verhinderen? Het betreffende apparaat verwijderen via Apple ID en ook verwijderen op het ICloud account?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Ja dat risico loop je wel, en dat kun je niet echt verhinderen. Of er eventueel toegang is tot de gegevens is afhankelijk van hoe je hem had beveiligd. Touch/Face ID, simpele pin code, of helemaal geen code?
Verwijderen uit iCloud zorgt er alleen voor dat hij wel opnieuw geactiveerd kan worden door een eventuele nieuwe eigenaar.
Remote wipe laten doen zou dan beter zijn, maar dat heeft alleen maar zin als het apparaat ook weer verbinding kan maken met iCloud.
Mocht iemand het mainboard weer aan de praat krijgen en hem weten te unlocked, dan is er toegang tot de gegevens die er op staan. Maakt diegene dan ook verbinding met internet, dán zal hij gewiped worden, maar dus niet eerder...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je niet wil dat iemand ook maar 1% kans heeft op toegang tot de data, dan vooral niet verkopen maar vernietigen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Apparaat op afstand verwijderen via iCloud. Of aansluiten aan een computer en via de computer resetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Uniciteit op 10-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 21:24
SambalBij schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:22:
Ja dat risico loop je wel, en dat kun je niet echt verhinderen. Of er eventueel toegang is tot de gegevens is afhankelijk van hoe je hem had beveiligd. Touch/Face ID, simpele pin code, of helemaal geen code
Beveiligd met een simpele pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 17:04

Dark Angel 58

Peace!!!

Gewoon bij Apple Store inleveren... en doorgeven dat je data niet kon verwijderen.
Pagina: 1