Ik kocht een HP laserjet maar hij print paarse strepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-04 13:43
Beste mede Tweakers,

Ik heb een HP laserjet tweedehands gekocht. Helaas print hij paarse strepen.
Zojuist de achterkant geopend en ik kwam dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2bJni6a6AQHZt2siw8XNHlydxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei8eeRDcn5qyP9MBuUpRsgwl.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen of dit schoon te maken valt, en zo ja, hoe? Ik wil voorkomen dat ik het erger maak of iets kapot maak.

Input is erg gewaardeerd! Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Niek H. op 09-03-2024 20:17)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Reptile209

- gers -

Zou het in eerste instantie met een tissue of zachte doek proberen schoon te maken (pas op, onderdelen kunnen heet zijn in de buurt van de fuser!). En anders met een klein beetje schoonmaak alcohol op een wattenstaafje ofzo.

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt bij de verkoper terecht, wellicht heeft hij de bon waar hij de laserprinter gekocht heeft? Dan kun je in elk geval kijken of je nog iets van recht van garantie hebt. Dan kun je het dus laten repareren. Voor de rest denk ik dat je kan proberen het schoon te maken? :)

Controleer in elk geval ook de toner goed, wellicht is dat gewoon lek, of iets anders dat aanspraak maakt erop? :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2024 19:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Zou het in eerste instantie met een tissue of zachte doek proberen schoon te maken (pas op, onderdelen kunnen heet zijn in de buurt van de fuser!). En anders met een klein beetje schoonmaak alcohol op een wattenstaafje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
CH4OS schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:50:
Je kunt bij de verkoper terecht, wellicht heeft hij de bon waar hij de laserprinter gekocht heeft? Dan kun je in elk geval kijken of je nog iets van recht van garantie hebt. Dan kun je het dus laten repareren. Voor de rest denk ik dat je kan proberen het schoon te maken? :)

Controleer in elk geval ook de toner goed, wellicht is dat gewoon lek, of iets anders dat aanspraak maakt erop? :)
De bon/garantje gaat ‘m helaas niet worden. De man had volgens mij een handeltje in gebruikte hardware en ik heb een mega eind gereden om de printer op te halen. Beetje stom van mijzelf om deze niet goed te testen.

Schoonmaken wil ik proberen maar de vraag is dus even hoe ik dit goed doe zonder het erger te maken of te slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
Reptile209 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:50:
Denk je dat er risico is dat ik het erger verspreid op deze wijze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Niek H. schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:56:
[...]

Denk je dat er risico is dat ik het erger verspreid op deze wijze?
Met een doekje zeker niet. En met alcohol: rustig aan en niet zeiknat maken, dan is het risico ook beperkt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek H.
Reptile209 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:59:
[...]

Met een doekje zeker niet. En met alcohol: rustig aan en niet zeiknat maken, dan is het risico ook beperkt denk ik.
Bedankt! Ik heb het geprobeerd en was verbaasd hoe makkelijk de poeder er af kwam. Beetje geveegd, paar papiertjes er doorheen gedraaid tussendoor, en hij is weer streep vrij!

Hartelijk dank voor je hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik ken dit vooral van een toner cartridge die leeg of bijna leeg is.
wat dus (bij mij althans) van zelf oploste na vervangen van de (bijna) lege cartridge.

:twk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek H.
JJ Le Funk schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:21:
ik ken dit vooral van een toner cartridge die leeg of bijna leeg is.
wat dus (bij mij althans) van zelf oploste na vervangen van de (bijna) lege cartridge.
Yes ik heb net de magenta ff er uitgehaald en boven een leeg papiertje er op getikt. Viel een hoop poeder zo uit. Heb ff de cartridge schoongemaakt en teruggezet. Ik ga eigenlijk alleen maar zwart printen dus ik laat het lekker even zo, en mocht het toch problemen blijven geven dan vervang ik de cartridge nog wel eens.
Pagina: 1