AMD drivers problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-03 17:06
Na een heel gedoe om uberhaupt mijn pc aan de praat te krijgen:
https://gathering.tweaker...message/78346548#78346548 (ondertussen doet ie het en is het probleem gevonden, RAM zat waarschijnlijk een vuiltje tussen)

Heb ik nu een probleem met AMD drivers..
Gister, na nog geen week gebruik van pc, vielen ineens allebei mijn monitoren uit. Was niks aan het doen, stream meekijken op discord dus geen hoge load oid.
Oke, geluid deed het nog, keyboard en muis gaven nog licht maar schermen kreeg ik niet aan de praat.
PC uit en aan, alleen mijn 2e monitor deed het.
Dacht eerst dat het een kabel issue was, maar toen ik alleen mijn 1e monitor had ingeplugged, was het goed.
Na een beetje rondzoeken, proberen mijn amd software te openen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtTi34c-S-COZ1BP3fStcMHm0Kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GxoUsEdQAjmBuookpeyH7FUc.png?f=user_large

Oke, link gevolgd. daar runt 'ie een scan en zei hij dat mijn drives up to date waren. :+
Terug naar DDU (Overgestapt van nvidia naar dit) AMD eraf gegooid en er op nieuw opgezet. Niks meer aan het handje.

Net wat met de ram moeten doen (verplaatsen van slots, want hij hard locked op 2133hrtz, testen om te kijken of dat werkt) en... weer alleen mijn 2e monitor die het doet na het opstarten van pc. Dus.. hele riedeltje weer, terug naar DDU en na een nieuwe install niks aan de hand.

Maar het feit dat het zomaar gebeurde gister geef me stress ;( Ik baal een beetje dat ik van mijn oude vertrouwde 1650 ben afgestapt.

Iemand die dit probleem kent? Ik heb zoveel gegoogeled, mensen zeggen dat windows soms drives eroverheen installeerd, maar dat zou zonet niet het geval kunnen zijn.. En de laatste windows driver update die ik heb is langer geleden dan ik deze gpu heb.

CPU: Ryzen 7 5800x
GPU: RX 6750xt
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x 16GB 3600 (3200 ook geprobeerd, werkt niet) > terug naar mijn oude corsair 16gb ddr4 3000 kit, snelheid werkt ook niet
MB: ASrock fatal1ty b450 k4 > bios 5.60
psu: be quiet! pure power 11 500W CM voeding > ik dacht dat ik een 600w had, toch maar even kijken naar dit upgraden

Driver versie 24.2.1

de ram is ook een dingetje, hij blijft op 2133 staan, ook na XMP in de bios instellen en manueel instellen op 3200/3600, maar ik las ergens dat dat een dingetje is van Ryzen en corsair. Niet het grootste probleem, meer de drivers. Het lijkt me sterk dat dit er mee te maken heeft, maar weet het natuurlijk niet zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Dusios op 13-03-2024 08:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:49
Wat er gebeurd is dat Windows jou driver automatisch update, naar een standaard beeldscherm driver uit 2004.... Ik heb dit probleem ook gehad en na een paar weken weten op te lossen, maar ik zou niet meer weten hoe.
Ga zoeken op het uitzetten van automatisch updaten van drivers van derde partijen, dit is ergens in Windows uit te zetten. Ik heb het uiteindelijk ergens uit gezet in het register en sindsdien blijft Windows/ Microsoft van mijn drivers af.

Betreffende je geheugen, ga vanaf 2133 in stapjes omhoog. Je bios gaat automatisch terug naar 2133 als het bij opstarten niet goed gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door JappieR op 09-03-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
JappieR schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:55:
Wat er gebeurd is dat Windows jou driver automatisch update, naar een standaard beeldscherm driver uit 2004.... Ik heb dit probleem ook gehad en na een paar weken weten op te lossen, maar ik zou niet meer weten hoe.
Ga zoeken op het uitzetten van automatisch updaten van drivers van derde partijen, dit is ergens in Windows uit te zetten. Ik heb het uiteindelijk ergens uit gezet in het register en sindsdien blijft Windows/ Microsoft van mijn drivers af.

Betreffende je geheugen, ga vanaf 2133 in stapjes omhoog. Je bios gaat automatisch terug naar 2133 als het bij opstarten niet goed gaat.
Maar als ik in de historie kijk van windows updates en bij drivers, staat er niks (Nouja, geen recente) was dit bij jou ook het geval?

Zal eens kijken voor geheugen. Ik kan me herinneren dat mijn vorige, eerste ram sticks hetzelfde deden, maar ben daar recent pas achter gekomen nu ik wat meer weet. PC is door familielid gebouwd dus tot vorige week 0 verstand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Dusios schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:42:
[...]

Maar als ik in de historie kijk van windows updates en bij drivers, staat er niks (Nouja, geen recente) was dit bij jou ook het geval?

Zal eens kijken voor geheugen. Ik kan me herinneren dat mijn vorige, eerste ram sticks hetzelfde deden, maar ben daar recent pas achter gekomen nu ik wat meer weet. PC is door familielid gebouwd dus tot vorige week 0 verstand O-)
Ik kwam er achter omdat RDR2 niet meer wilde opstarten en volgens mij kon ik dat in een log bestand van steam zien, of een logbestand van rockstar.

Hier een linkje naar misschien wel een oplossing, voor mij werkte methode 1 niet maar de 2de wel. (ik heb deze allebei dus gedaan)
https://www.minitool.com/...r-updates-win-10-009.html

[ Voor 5% gewijzigd door JappieR op 10-03-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50
Corsair ram met Ryzen loopt vaak niet lekker. Amd drivers zijn zeer gevoelig als je systeem niet perfect stabiel is.

Zeer waarschijnlijk los je alles op met ander ram. G.skill kan ik aanraden. En 2 modules is het beste, zorg dat ze in de juiste sloten zitten (check handleiding).

Check voor het geheugen altijd eerst even de qvl op de site van Asrock zodat je zeker weet dat het geheugen compatibel is.

[ Voor 18% gewijzigd door meljor op 10-03-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
JappieR schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:03:
[...]

Ik kwam er achter omdat RDR2 niet meer wilde opstarten en volgens mij kon ik dat in een log bestand van steam zien, of een logbestand van rockstar.

Hier een linkje naar misschien wel een oplossing, voor mij werkte methode 1 niet maar de 2de wel. (ik heb deze allebei dus gedaan)
https://www.minitool.com/...r-updates-win-10-009.html
Ga optie 1 uitproberen, op hoop van zegen. Had tot dusver nog geen issues met games, alleen dus als ik aan het idlen was.
meljor schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:55:
Corsair ram met Ryzen loopt vaak niet lekker. Amd drivers zijn zeer gevoelig als je systeem niet perfect stabiel is.

Zeer waarschijnlijk los je alles op met ander ram. G.skill kan ik aanraden. En 2 modules is het beste, zorg dat ze in de juiste sloten zitten (check handleiding).

Check voor het geheugen altijd eerst even de qvl op de site van Asrock zodat je zeker weet dat het geheugen compatibel is.
Ik zit op de qvl te kijken van mijn moederbord, maar er staan verschillende QVL namen tussen. Ik heb geen idee welke ik hierbij moet selecteren, want in de 1 staat een g.skill kit van 32gb tussen, bij de ander zou die niet moeten werken:
https://www.asrock.com/mb...g%20K4/index.asp#MemoryRN
Dacht me iets van bij te staan dat dit met CPU te maken heeft? Maar weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
meljor schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:55:

Als ik het goed begrijp moet ik bij vermeer kijken;
https://www.asrock.com/mb...g%20k4/index.asp#MemoryVM
Alleen alles wat 2x16 gb aangeeft lijkt prut te zijn. Moet ik dan 4x 8gb doen? Lijkt er op dat alle 4x 8gb kits het dubbele geld is voor dezelfde ram (vergeleken met 2x16) of ik moet iets over het hoofd zien

Krijg deze doorgestuurd van iemand;
G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x16GB 3200Mhz - [F4-3200C16D-32GVK]
Staan niet gelist dat ze werken op 2x16 gb maar wel de 2x8 gb.
Geziene ik nu ook 2x 16 er in heb zitten, en hij wel zegt dat ik ook op 32gb zit (alleen de speed dus niet ondersteund word) zou dit kunnen werken..? Durf het niet zomaar te bestellen en proberen, heb nu al aardig wat aan ram uitgegeven |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Dusios op 11-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Welke versienummer staat er op je corsair latjes? Dat geeft je een indicatie van welke chips je ram heeft. Daaruit kan je dan afleiden of die met Ryzen samenwerken. Je zou dat gewoon ook een keer kunnen testen (testmem met extreme/ anta profiel of memtest pro zou ik dan aanraden, die zijn gevoeliger en sneller in het detecteren van foutjes.)

Als je de juiste chips hebt, kan het ook aan andere dingen liggen. Welke voeding heb je? Eventueel een keer je hele systeem in de openingspost zetten.

De g.skill zou wel moeten werken als het een ram probleem is

[ Voor 6% gewijzigd door manzonderdas op 11-03-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Dusios schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Als ik het goed begrijp moet ik bij vermeer kijken;
https://www.asrock.com/mb...g%20k4/index.asp#MemoryVM
Alleen alles wat 2x16 gb aangeeft lijkt prut te zijn. Moet ik dan 4x 8gb doen? Lijkt er op dat alle 4x 8gb kits het dubbele geld is voor dezelfde ram (vergeleken met 2x16) of ik moet iets over het hoofd zien

Krijg deze doorgestuurd van iemand;
G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x16GB 3200Mhz - [F4-3200C16D-32GVK]
Staan niet gelist dat ze werken op 2x16 gb maar wel de 2x8 gb.
Geziene ik nu ook 2x 16 er in heb zitten, en hij wel zegt dat ik ook op 32gb zit (alleen de speed dus niet ondersteund word) zou dit kunnen werken..? Durf het niet zomaar te bestellen en proberen, heb nu al aardig wat aan ram uitgegeven |:(
Niet beter te weten dat als het typenummer eindigd met GVK dat dat dan werkt met AMD cpu's. Mijn vorige 2x8Gb GVK uitgewisseld voor 2x16Gb GVK en dat ging goed terwijl dat de 2x16 niet op de qvl staat.

Sowieso nooit voor een 4x8Gb oplossing kiezen, dat gaat bijna nooit werken tenzij je de snelheid flink verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21

Esumontere

Floep, banaan.

Dit komt zoals boven al eerder aangegeven hoogstwaarschijnlijk doordat Windows 11 een oude videokaartdriver pusht, heeft niks te maken met Corsair RAM. Mijn eigen PC (BBG met 7800 X3D / 7800XT) had exact dit probleem met exact deze foutmelding, gebeurde tijdens het spelen Hogwarts Legacy...

Gewoon de nieuwste driver van de AMD website downloaden en opnieuw installeren, dan werkt alles weer. Daarna Windows forceren daarmee te stoppen op alle drie de volgende manieren:

https://community.amd.com...20Group%20Policy%20Editor.

Ik heb dat gedaan en daarna nooit meer dit probleem gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Esumontere op 11-03-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
manzonderdas schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:35:
Welke versienummer staat er op je corsair latjes? Dat geeft je een indicatie van welke chips je ram heeft. Daaruit kan je dan afleiden of die met Ryzen samenwerken. Je zou dat gewoon ook een keer kunnen testen (testmem met extreme/ anta profiel of memtest pro zou ik dan aanraden, die zijn gevoeliger en sneller in het detecteren van foutjes.)

Als je de juiste chips hebt, kan het ook aan andere dingen liggen. Welke voeding heb je? Eventueel een keer je hele systeem in de openingspost zetten.

De g.skill zou wel moeten werken als het een ram probleem is
oude set 5.42 (2x8gb 3000mhz), 1x nieuwe set (2x16gb 3600mhz)
niuewe 3.41 (1x 16gb 3200mhz)

Had nog een setje corsair besteld denkend dat het misschien aan de hertz lag. Niet dus
Die gaan vanmiddag terug, wanneer dat geld terug is probeer ik de g.skill. Tot die tijd maar even de oude gebruiken.

PSU weet ik zo niet uit mijn hoofd, zal ik straks naar kijken
JappieR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Niet beter te weten dat als het typenummer eindigd met GVK dat dat dan werkt met AMD cpu's. Mijn vorige 2x8Gb GVK uitgewisseld voor 2x16Gb GVK en dat ging goed terwijl dat de 2x16 niet op de qvl staat.

Sowieso nooit voor een 4x8Gb oplossing kiezen, dat gaat bijna nooit werken tenzij je de snelheid flink verlaagd.
Gaat me eerder om dat hij niet op qvl van mijn moederbord staat. Alhoewel, deze latjes staan er ook niet op, en hij pakt wel op dat het 32 gb is maar gaat terug naar stock 2133 hertz
Esumontere schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:37:
Dit komt zoals boven al eerder aangegeven hoogstwaarschijnlijk doordat Windows 11 een oude videokaartdriver pusht, heeft niks te maken met Corsair RAM. Mijn eigen PC (BBG met 7800 X3D / 7800XT) had exact dit probleem met exact deze foutmelding, gebeurde tijdens het spelen Hogwarts Legacy...

Gewoon de nieuwste driver van de AMD website downloaden en opnieuw installeren, dan werkt alles weer. Daarna Windows forceren daarmee te stoppen op alle drie de volgende manieren:

https://community.amd.com...20Group%20Policy%20Editor.

Ik heb dat gedaan en daarna nooit meer dit probleem gehad.
Ik zit op windows 10. Heb nu een paar dagen automatische windows drivers via stap 1 uitstaan en dat gaat (tot dusver, even afkloppen) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
PSU in de openingspost gezet, is maar een 500w dingetje. Dacht een 600 te hebben, oeps. Dat ook maar even upgraden dan.. het is een be quiet! pure power 11 500w. Als ik het zelfde model koop, maar dan in 700w, dan zou het allemaal wel simpel moeten zijn qua kabeltjes lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Een voor een de problemen aanpakken, niet alles tegelijk. Als de foutmelding niet meer terugkomt ga je kijken naar je Ram geheugen. Voor hetzelfde geld introduceer je een nieuw probleem of je lost geen probleem op wat dan weer zonde is van je geld. 🙂

De foutmelding is nog steeds niet terug gekomen?

[ Voor 9% gewijzigd door JappieR op 13-03-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Volgens mij is dat hele “Ryzen is gevoelig met ram” nog een overblijfsel van de vroege introductie van Ryzen 1000 series en 2000 series. Daarna is dit probleem al lang opgelost. Dus ik denk dat er meer aan de hand is dan enkel “incompatibiliteit”. De kans dat twee setjes ram het niet doen door compatibility, zelfs als deze van hetzelfde merk zijn, is nagenoeg 0.

Er is dus meer aan de hand.

Daarnaast is 2133 mhz geheugen met Ryzen niet ideaal. Ryzen houdt van sneller ram. Dat gaat je prestaties kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door FrankoNL op 13-03-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
Dusios schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:01:
PSU in de openingspost gezet, is maar een 500w dingetje. Dacht een 600 te hebben, oeps. Dat ook maar even upgraden dan.. het is een be quiet! pure power 11 500w. Als ik het zelfde model koop, maar dan in 700w, dan zou het allemaal wel simpel moeten zijn qua kabeltjes lijkt mij?
Als je dan toch gaat upgraden zou ik kijken voor een volledig modulair model. Dan kan je kabels die je op dit moment niet nodig hebt ook achterwege laten in plaats van een hele tros in je kast te moeten frotten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
JappieR schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:55:
Een voor een de problemen aanpakken, niet alles tegelijk. Als de foutmelding niet meer terugkomt ga je kijken naar je Ram geheugen. Voor hetzelfde geld introduceer je een nieuw probleem of je lost geen probleem op wat dan weer zonde is van je geld. 🙂

De foutmelding is nog steeds niet terug gekomen?
Foutmelding is tot dusver niet terug gekomen. Ook niet toen ik mijn oude ram latjes terug gezet heb (zodat de nieuwe kits terug konden). Dat gebeurde wel toen ik de 2e nieuwe kit erin had gezet. Dus tot dusver goed. Maar de eerste foutmelding kwam ook bijna na een week pas.
Zonde van geld snap ik, maar een 500w psu is denk is sowieso niet sterk genoeg voor een 6750xt en 5800x? Met de meeste calculators raad het toch 550-600 aan. Dus durf er nu geen zwaardere spellen op te doen :+
FrankoNL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:03:
Volgens mij is dat hele “Ryzen is gevoelig met ram” nog een overblijfsel van de vroege introductie van Ryzen 1000 series en 2000 series. Daarna is dit probleem al lang opgelost. Dus ik denk dat er meer aan de hand is dan enkel “incompatibiliteit”. De kans dat twee setjes ram het niet doen door compatibility, zelfs als deze van hetzelfde merk zijn, is nagenoeg 0.

Daarnaast is 2133 mhz geheugen met Ryzen niet ideaal. Ryzen houdt van sneller ram. Dat gaat je prestaties kosten.
Hij heeft waarschijnlijk al sinds dat ik de pc heb op 2133 gestaan. Maar nooit op gelet/nooit opgevallen. Dat zou sinds 2020 zijn. Vorige cpu was (volgens mij) een 3700. Mocht je een idee hebben wat er meer aan de hand kan zijn, test ik dat graag uit.
jazzozo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Als je dan toch gaat upgraden zou ik kijken voor een volledig modulair model. Dan kan je kabels die je op dit moment niet nodig hebt ook achterwege laten in plaats van een hele tros in je kast te moeten frotten. :P
Moet heel eerlijk zeggen dat ik me daar niet echt aan stoor. Als ie het doet, doet 'ie het. Hoeft niet mooi te zijn O-) Maar als het qua kosten niet veel scheelt dan kan dat altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Dusios op 13-03-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Dit is gewoon een aanvulling (informatie/eigen ervaring)

Heb zelf een Ryzen 5 (5600X met Kingston Fury DDR4 (4x16GB) op een MSI mobo (MSI MPG B550 Gaming Plus) en alles gewoon standaard ingesteld (2666) zonder problemen, heb eerst geprobeerd met gskill (even geen idee meer welke latjes precies) echter kreeg ik daar dus veel rare meldingen/crashes/screen issues mee (met een RX 7800 XT)

Eigelijk nooit opgelet of dit op een lijst stond (compatible), maar weet uit vorige ervaringen dat kingston memory altijd wel compatible is/was.

Voeding die ik gebruik is een RM 750 (uit 2015 ofzo) van corsair.
Hopelijk dat de foutmelding niet meer terug komt :)

(PS ik had hiervoor een RX570 en windows update gooide ook wel eens een driver er in, en daarna werkte mijn amd software ook niet goed meer)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
Soundstorm2010 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:19:
Dit is gewoon een aanvulling (informatie/eigen ervaring)

Heb zelf een Ryzen 5 (5600X met Kingston Fury DDR4 (4x16GB) op een MSI mobo (MSI MPG B550 Gaming Plus) en alles gewoon standaard ingesteld (2666) zonder problemen, heb eerst geprobeerd met gskill (even geen idee meer welke latjes precies) echter kreeg ik daar dus veel rare meldingen/crashes/screen issues mee (met een RX 7800 XT)

Eigelijk nooit opgelet of dit op een lijst stond (compatible), maar weet uit vorige ervaringen dat kingston memory altijd wel compatible is/was.

Voeding die ik gebruik is een RM 750 (uit 2015 ofzo) van corsair.
Hopelijk dat de foutmelding niet meer terug komt :)

(PS ik had hiervoor een RX570 en windows update gooide ook wel eens een driver er in, en daarna werkte mijn amd software ook niet goed meer)
Kingston latjes heb ik idd naar gekeken. Maar dan weer niet compatible met mijn mobo, ofwel alleen de 8gb latjes.. Dus ik kom er niet meer uit :+

voeding ga ik upgraden, durf het echt niet meer aan nu ik er achter ben dat het maar 500w is. Oeps.

Ik heb nog geen windows update gehad sindsdoen, maar ik hoop idd dat het dat is (en nu dus opgelost is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
tdp van je cpu en gpu komen uit op 350w

volgens mij is je voeding nog voldoende (doch niet ruim)
ik zou daar vol op durven gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

Thomg

Aww yiss

Niet je voeding upgraden, 500W zou meer dan voldoende moeten zijn.

En als het niet werkt merk je het wel, niet alsof er wat kapot gaat zolang je geen chinesium voeding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusios
Wolfp4ck schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:00:
tdp van je cpu en gpu komen uit op 350w

volgens mij is je voeding nog voldoende (doch niet ruim)
ik zou daar vol op durven gamen.
Thomg schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:12:
Niet je voeding upgraden, 500W zou meer dan voldoende moeten zijn.

En als het niet werkt merk je het wel, niet alsof er wat kapot gaat zolang je geen chinesium voeding hebt.
Ik met de meeste calculators uit op 550-600w

Dat is inclusief wattage van 2x monitor, 4x usb poort, 2 SSD 1 M.2 SSD
Neem aan dat de be quiet geen chinesium voeding is maar toch vind ik het spannend. Hogwarts legacy en horizon zero dawn deed ie prima op hoogste settings maar na een paar psu horror verhalen durf ik het niet meer aan O-)

-

Gister nog een kleine hiccup, na een overwatch sessie en het spel te sluiten, plus discord af te sluiten, stopte mijn 2e monitor er ineens mee. Volgens het lampje stond ie nog aan. Niet dus. alleen mijn amd adrenaline stond op die monitor open, kreeg ik dus niet naar links. PC op slaapstand, toen deed ie niks meer daarna. Hard uit en aan gezet en toen deden beide monitoren het weer. Ook de AMD software gaf deze keer geen error. reliability monitor zei alleen dat windows niet correct was afgesloten (Omdat ik 'm met de aanknop heb uitgezet)
Wel eergister 2 errors erin dat een windows update niet goed doorkwam (Ik gok dat dit dan attempts zijn om mijn drivers over te schrijven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
@Dusios neem je maar een andere voeding :) je voelt je duidelijk ongemakkelijk voor met de huidige voeding verder te blijven doen :)

Fyi : Usb poorten nemen wellicht tezamen een 5W, SSD's zo rond de 5W per stuk, 3-4W per stick Ram
en die 2 monitoren zouden als het goed is een externe voeding moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 17:07
FrankoNL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:03:

Zeker niet opgelots dit is nog steeds een ding weliswaar minder maar zeker niet weg. Recent bij 2 systemen weer problemen mee gehad met 7800X3D en een Ryzen 5 7600X totaal afgelopen jaren meerdere Ryzen systemen gebouwd en bij alle 5 wel wat ram problemen de ene kleine als de ander.

[ Voor 6% gewijzigd door JWFpeters op 14-03-2024 21:48 ]

Pagina: 1