Aanbevelingen voor 4G/5G onbeperkte data sim voor thuisbacku

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsina
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-03-2024
k heb een thuiskantoor en gebruik een internetprovider via de kabel. De provider is tot nu toe betrouwbaar gebleken, maar ik heb een back-upverbinding nodig, aangezien het verlies van internetverbinding een grote impact op mijn bedrijf kan hebben. Idealiter via een 4G-simkaart die ik kan gebruiken met mijn draagbare 4G/5G Nighthawk-router. (5G zou fijn zijn, maar is niet het belangrijkste).

Idealiter iets dat ik overal in Nederland kan gebruiken en met onbeperkte data. Niet een contract met 'onbeperkte data' die dan toch beperkt wordt tot een bepaalde waarde in de kleine lettertjes van het contract, maar echt onbeperkte data. (Toegang in Duitsland en België zou fijn zijn, maar is niet cruciaal). Heeft iemand suggesties voor zo'n dienst in Nederland?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

In Nederland hebben naar mijn weten alle grote mobiele providers (KPN, Odido, Vodafone) een fair-use policy waardoor je na X-aantal GB’s op een dag moet opwaarderen (wat dan weliswaar gratis is, maar een handeling vereist, in sommige routers met een script te automatiseren).

Let wel dat je in geval van een datasim een exemplaar met een 097-nummer gebruikt, want een sim met 06 is in principe verboden voor gebruik in 4G/5G routers in Nederland.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb zelf thuis alles van KPN.
Dus KPN mobiel en vast internet.

Daarbij heb ik in mijn KPN mobiel abonnement (unlimited) nog 1 extra data simkaart voor 5 euro in de maand.
Deze heeft van zichzelf 1 GB internet en ik kan 50 GB delen per maand.

Deze zit in een 4G router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:24
Starlink

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb als backup voor mijn éénmanszaak mijn KPN 5G unlimited abonnement van mijn telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 10-03-2024 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is de backup-lijn. Dan is onbeperkt-onbeperkt toch helemaal niet nodig? Het gaat om een paar uur of zeg max, een dag per jaar. Dan zou een prepaid kaartje voldoen. Als er meer downtime is dan dat wil je sowieso kijken naar een alternatieve bekabelde lijn. Of twee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:38
https://www.odido.nl/shop...4&pr=MAT01,MAT23,27606115

onbeperkt data bij Odido voor 37.50 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 17:20
Is alleen onbeperkte data van belang, of ook snelheid bijvoorbeeld?
Tegen hoelang downtime wil jij je beveiligen? uurtje? dag? week? De meeste echt grote storingen duren namelijk meestal een dag.

Als het echt grote impact heeft, zou ik eerder voor een 2de ISP gaan, bijvoorbeeld glas en kabel. Dan ben je klaar? Of als alternatief een DSL lijn.
Heb ik hier ook bij een klant draaien, Glas Odido zakelijk en Ziggo zakelijk.

Maar kun je niet gewoon een hotspot maken op je telefoon? Snel en simpel en werkt meestal heel goed voor een korte periode.

Maar Odidio heeft glas zakelijk heeft een backup SIM er standaard bij zitten. Maar kan er natuurlijk nog steeds iets verkeerd gaan bij de ISP. Al is zakelijk en prive weer een ander netwerk.

Maar een echte oplossing, starlink zou ik zeggen.
Pagina: 1