Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:59
Mijn vrouw is toe aan een nieuwe smartphone.
Huidige is een Samsung A5 (2017).
Deze bevalt prima, maar de batterij is aan het overlijden.

Nu ben ik na veel vergelijken en rondkijken gekomen op 2 kandidaten,
de A15 (5G) en de A25.

Waar het mij om gaat is dat de A25 blijkbaar een warmte probleem zou hebben,
veroorzaakt door de Exynos CPU (i.c.m. 120Hz beeldvervsing).
Zijn hier eigenaren van een A25 die dit kunnen bevestigen?

Mijn keus zou daarom de A15 zijn die met een MediaTek CPU geen warmte problemen zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik zie dat niet terug in de reviews, daar doet de A25 het goed in de stress/hitte proeven. De A15 5G is vrij traag en dat zul ze vaker merken dan mogelijk throttle gedrag van de A25.
Als je de A25 liever niet haalt zou ik de A34 overwegen. Deze heeft een snellere MediaTek processor en is vergelijkbaar in prijs met de A25.
Volgende week wordt ook de nieuwe A35 (en A55) onthuld, al heeft die wel weer een Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
RepareerDroid schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:51:
Ik zie dat niet terug in de reviews, daar doet de A25 het goed in de stress/hitte proeven. De A15 5G is vrij traag en dat zul ze vaker merken dan mogelijk throttle gedrag van de A25.
Als je de A25 liever niet haalt zou ik de A34 overwegen. Deze heeft een snellere MediaTek processor en is vergelijkbaar in prijs met de A25.
Volgende week wordt ook de nieuwe A35 (en A55) onthuld, al heeft die wel weer een Exynos.
Dank voor het meedenken.
De A34 zit ik net te bekijken, inderdaad een interessant model :)
-edit: A34 valt af, foto kwaliteit valt tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door EverLast2002 op 10-03-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Ze doet er een spelletje op spelen en ze leest haar email.
Verder opent ze een internetbrowser om bijv iets op te zoeken.
In mijn beleving is ze geen zware veeleisende smartphone gebruiker.
Mijn voorkeur zou de A15 5G zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 18:52
denk dat de foto kwaliteit van de a34 een stuk beter is dan die van de a15.
maar als je in deze categorie iets zoekt is de foto kwaliteit altijd niet heel best.

als ze echt alleen mail en wat basis dingen doet zijn de a15 en a25 prima. de a34 is wel echt sneller en zal dus ook beter de spelletjes kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
EverLast2002 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:56:
[...]

Ze doet er een spelletje op spelen en ze leest haar email.
Verder opent ze een internetbrowser om bijv iets op te zoeken.
In mijn beleving is ze geen zware veeleisende smartphone gebruiker.
Mijn voorkeur zou de A15 5G zijn.
Wat zoek je nu eigenlijk? Je vraagt ons om advies en geeft vervolgens je eigen voorkeur, maar dan heb je geen advies meer nodig lijkt mij?
Samenvattend vraag je: De A15 vs A25, geef je zelf de voorkeur voor A15 want de A25 zou warmte problemen hebben. Dat argument wordt ontkracht, komt zelfs een alternatief bij, de A34, zeg je nee, want foto's zijn niet goed, dus jou voorkeur de A15. Maar de foto's zijn op de A15 slechter, sterker nog, die mist optische stabilisatie.
Hier ze naast elkaar in het vergelijk: https://tweakers.net/pric.../2030110;2022192;1919120/

Mijn advies, vergeet de A15, dat is een toestel voor mensen die het alleen hebben om te bellen. Geheugen is erg weinig, apps kunnen daardoor problemen gaan geven (vorige toestel is 7 jaar meegegaan, dus deze wil je ook veel aan hebben en apps worden zwaarder over de tijd, zeker spellen en de opkomst van AI nu). Pak de A25 want die zal langer software ondersteuning verwachten (2029) dan de A34 (2028).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
swhnld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Wat zoek je nu eigenlijk? Je vraagt ons om advies en geeft vervolgens je eigen voorkeur, maar dan heb je geen advies meer nodig lijkt mij?
Samenvattend vraag je: De A15 vs A25, geef je zelf de voorkeur voor A15 want de A25 zou warmte problemen hebben. Dat argument wordt ontkracht, komt zelfs een alternatief bij, de A34, zeg je nee, want foto's zijn niet goed, dus jou voorkeur de A15. Maar de foto's zijn op de A15 slechter, sterker nog, die mist optische stabilisatie.
Hier ze naast elkaar in het vergelijk: https://tweakers.net/pric.../2030110;2022192;1919120/

Mijn advies, vergeet de A15, dat is een toestel voor mensen die het alleen hebben om te bellen. Geheugen is erg weinig, apps kunnen daardoor problemen gaan geven (vorige toestel is 7 jaar meegegaan, dus deze wil je ook veel aan hebben en apps worden zwaarder over de tijd, zeker spellen en de opkomst van AI nu). Pak de A25 want die zal langer software ondersteuning verwachten (2029) dan de A34 (2028).
Het betreft de A15 5G, die in jouw link is de 4G versie.
Maar inderdaad, ik lees allerlei toch wel negatieve verhalen over de Exynos cpu, terwijl haar huidige A5 ook een exynos heeft. Dus tja.
Internet spreekt zich behoorlijk tegen, voors en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
EverLast2002 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:41:
[...]
Het betreft de A15 5G, die in jouw link is de 4G versie.
Maar inderdaad, ik lees allerlei toch wel negatieve verhalen over de Exynos cpu, terwijl haar huidige A5 ook een exynos heeft. Dus tja.
Internet spreekt zich behoorlijk tegen, voors en tegens.
Ach, de Exynos discussie komt uit de Samsung S serie waar dezelfde telefoon met zowel Exynos (hier in Europa) en Qualcomm (in de VS) komt. En in meerdere jaren is die in de VS beter dan hier (behalve op vakantie, de Exynos hebben meer gsm banden ondersteuning en daardoor beter bereik in de wereld buiten de EU). Dus er is een beweging ontstaan van een kleine maar luide groep die protesteert dat het niet eerlijk is, in plaats van gewoon wat anders te kopen als dit niet voldoet voor ze.

Kijk of de benchmarks/reviews goed zijn voor jou situatie. Hoelang de accu meegaat, hoe snel de telefoon is. En dan maak je de keuze uit wat er beschikbaar is voor jou budget.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 12-03-2024 10:06 ]

Pagina: 1