Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokia3310hoesje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
Beste Tweakers,

Recentelijk heb ik een Toshiba smart TV aangeschaft. Hiervoor heb ik nooit een televisie gehad sinds ik het ouderlijk huis uit ben.

Ik kan hier met mijn spelcomputers spelen, maar daadwerkelijk lineair tv kijken doe ik eigenlijk nooit. Ik heb ook geen TV-gids meer, er is namelijk toch niks meer op TV. Het zou wel handig kunnen zijn bij sportwedstrijden maar die kijk ik eigenlijk ook bijna niet.

Hiervoor gebruikte ik op mijn computer in mijn Chrome de cast-knop. Dan kreeg ik het beeld van mijn computer op mijn TV.

Nu merkte ik laatst echter dat dit niet werkt. Er is nog wel een cast-knop in chrome maar die werkt alleen voor youtube.

Op mijn computer heb ik wel een ad blocker, maar op mijn smart TV laadt hij dan de in de androidtv ingebouwde YoutubeApp, en die heeft wel advertenties.

Is er een legale gratis manier om adblocker te installeren op smart tv, en indien niet: is er een legale, gratis manier om mijn gehele computerscherm naar de TV te casten zoals ik eerst deed, ipv enkel de youtube app openen? Want dan werkt het dus ook advertentieloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Neem youtbe premium, is iets van 10 euro per maand ofzo. Heb jij geen adds meer ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokia3310hoesje
RaZ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:22:
Neem youtbe premium, is iets van 10 euro per maand ofzo. Heb jij geen adds meer ;)
Ik vind het immoreel om dat soort bedrijven te veel te steunen, dus graag geen verdere discussie over youtube premium.

Voor zover mij bekend is de AdBlocker applicatie op mijn chrome ook helemaal niet illegaal. Ik kan hem namelijk gewoon vinden via google zoeken (google dus), in mijn chrome browser (google dus), en gewoon normaal installeren en dan krijg ik geen advertenties meer op mijn youtube (ook google).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je het immoreel vindt, gebruik het dan gewoon niet ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:39
Ik kan je SmartTube aanraden, daarin zie je geen advertenties!

[ Voor 16% gewijzigd door P1nGu1n op 09-03-2024 12:47 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
nokia3310hoesje schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:20:
Is er een legale gratis manier om adblocker te installeren op smart tv, en indien niet: is er een legale, gratis manier om mijn gehele computerscherm naar de TV te casten zoals ik eerst deed, ipv enkel de youtube app openen? Want dan werkt het dus ook advertentieloos.
Kan je niet direct naar je TV casten vanaf je PC/Laptop?
Dus verbinden als extra draadloos scherm?
Als je alleen een desktop/lan hebt moet je dan wel een geschikte Wifi adapter aansluiten.
Google: Miracast over Infrastructure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokia3310hoesje
The_Doman schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Kan je niet direct naar je TV casten vanaf je PC/Laptop?
Dus verbinden als extra draadloos scherm?
Als je alleen een desktop/lan hebt moet je dan wel een geschikte Wifi adapter aansluiten.
Google: Miracast over Infrastructure
Ik heb gewoon een router

Moet ik een speciaal kastje aanschaffen voor miracast? Ik heb het microsoft artikel doorgelezen en wat gegoogled maar kwam er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokia3310hoesje
P1nGu1n schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:47:
Ik kan je SmartTube aanraden, daarin zie je geen advertenties!
Ik ga even uitzoeken hoe of dit precies werkt via github en zo ik kom zo terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
Toshiba gebruikt geen Android maar hun eigen platform Vidaa. Daarom werkt casten ook niet, met uitzondering van apps die dit ingebouwd hebben (Youtube en Netflix). Miracast wordt wel ondersteunt, als ik het internet mag geloven kun je spiegelen kiezen in de lijst van bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
nokia3310hoesje schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:20:
Moet ik een speciaal kastje aanschaffen voor miracast? Ik heb het microsoft artikel doorgelezen en wat gegoogled maar kwam er nog niet helemaal uit.
Vrijwel alle beetje smart TV's ondersteunen wel draadloos verbinden via Miracast denk ik?
Alleen moet er een Miracast compatible (Wifi) adapter aanwezig zijn.
Maar aangezien het casten al werkt(e) via Chrome moet dat wel kunnen denk ik?
Probeer gewoon eens of je verbinding kan maken via je Windows beeldscherminstellingen of via de Windows+P/Windows+K toetsen.

Het werkt bij mij best nog wel goed op een SamsungTV uit 2014
De andere Oled TV is van een van mijn buren. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJubZ361oThYqh2AgjrA4cNwZSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dT2TZmJQkHLPBHlHOKX3PjK0.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1