Nvida G-Sync triple monitor probleem op zijschermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:15
Ik krijg de G-Settings niet helemaal goed aan de gang voor mijn Simracing rig. Ik gebruik 4 monitoren.
3 monitoren (Asus VG32AQA1A) heb ik in een triple opstelling staan en via DP aangesloten. Een vierde scherm via HDMI die ik als top scherm gebruik.

Ik speel alleen het spel assetto corsa competizione. Gebruik bewust geen nvidia surround. Om te redenen:
-Mijn zoon gebruikt de gamepc ook regelmatig, zonder de triple opstelling en dat de grafische instellingen wisselen duurt lang
-In Surround werkt Nvidia G-sync niet i.c.m. de tool ACC Drive die veel ACC spelers gebruikt. Die tool draait op de achtergrond en toont een aantal overlays. Als ik die tool heb draaien icm met Nvidia Surround aan, dan blijven de monitoren op de maximale refreshrate staan

Ik gebruik een tool zoals SRWE of ACC Multi monitor om het spel over de drie schermen in 7680x1440 te strechen. Dat doen heel veel / de meeste ACC spelers die in triple gamen.

Toen ik G-sync voor de eerste keer activeerde, werkt G-sync perfect over alle drie de schermen. Dit heb ik getest door in het OCD menu van de monitor de FPS counter te activeren. Alle drie de schermen fluctueerde fps count tijdens het racen.

Gek genoeg na een herstart krijg ik het niet meer werkend. Alleen het middelste scherm werkt de g-sync nog. De beide zijschermen blijven op maximaal staan. Ik vermoed dat er ergens een beperking zit in de driver, directx of het spel. Want een mede-gamer met soortgelijke opstelling heeft exact hetzelfde probleem.

Hieronder een beetje de settings die ik gebruik. Ook in het begin toen het eventjes wel werkte tot aan de reboot.

Windows beeldscherminstellingen
-Monitor reshreshrate op 144 Hz

Nvidia ControlPanel 3d settings
-Energiebeheer: Optimale performance
-Low latency mode: Ultra
-Max Framerate - 4 fps = 140Fps
-Low Latency: On
-Texture filtering: Prestatie
-Voorkeursverfersings snelheid: Prestatie
-VSync: On
-Monitor technolgie: G-Sync compatible

Nvidia ControlPanel G-sync settings
-G-Sync: Enabled for Full Screen or Window/app mode
(als ik full screen mode gebruik, dan doet Gsync het niet, misschien door ACC drive?)

In ACC:
- VSync off
- Frame Limit off
- Full Screen enabled
- Disable HLOD

Dit is hoe het eruit zag toen het aan het begin 1 keer werkte zoals het hoort :)

Ik heb helaas geen filmpje hoe het na de reboot draaide, maar dan staan de zijschermen fixed op 144.

Ps ik kwam na het nodige zoeken nog dit topic tegen van een andere simmer, alleen is het een andere game
https://www.reddit.com/r/...s_in_borderless_windowed/
Wat mij doet vermoeden dat het ergens in de combinatie van DirectX / ACC zou liggen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.