Dakrenovatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-11 15:48
Heeft iemand ervaring met het renoveren van het puntdak (pannen) van een huis?

Wij willen het oude asbesthoudend dakbeschot laten verwijderen en dan meteen een beter geïsoleerd dak (circa 70m2) er op laten leggen + een nieuw dakkapel.

Ik heb 2 jaar geleden een aantal offertes opgevraagd maar zowel de verhalen van de dakdekkers als de prijzen liepen extreem uiteen. Daardoor had ik geen idee meer wat ik moest doen met het dak en wat het moet kosten.

Ook waren toen dakpannen nergens meer te krijgen of extreem duur. Is dat nu weer beter?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Indicaties van de kosten en aanbevelingen voor goede dakdekkers (omgeving Eindhoven) zijn erg welkom!

Alvast bedankt

Alle reacties

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:13
Er zijn best veel topics over dakrenovatie. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Asbest saneren heeft natuurlijk niet iedereen.

Voor isolatie is van binnen vaak goedkoper.
Van buiten vaak sneller en je zolder hoeft aan de binnenkant niet open. Zit je wel weer met hoogteverschil bij buren als je die hebt.

Reken voor enkel dakpannen, dakbeschot en folie aanbrengen ongeveer 10k.

Meerdere offertes opvragen loont. Ik heb ze gehad voor 8k en voor 16k (zonder isolatie en asbest saneren )

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:37
Hier een offerte van bijna 30.000 euro. Wilden we mooie gebakken pannen ipv beton dan kwam er nog 4k bij. Let wel we hebben geen asbest...

Dakkapellen erbij was zeker nog 10k meer.

Wel een goede dakdekker geen beun de haas.

• Mdpluimers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-12 13:51
Ik heb op nacalculatie ergens rond de 30k uitgegeven aan asbestsanering, nieuwe dakkapel, gebakken pannen, isolatie, nieuw dakraam, nieuwe bakgoten. We hebben geisoleerd vanaf de buitenkant, omdat de PIR isolatie die er al in zat kon blijven zitten.
In eigen beheer uitgevoerd, wel connecties in de bouw, dat scheelt.

Ik heb er een timelapse van gemaakt: YouTube: Timelapse dakrenovatie Wierdenseweg 16 Enter

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-11 15:48
Kent iemand toevallig een goede en betrouwbare dakdekker werkzaam in omgeving Eindhoven?

Ik begreep dat er veel oplichters actief zijn in deze branche dus weet even niet bij wie ik offertes zou aanvragen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:40

Rmg

rvdv1 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:28:
Kent iemand toevallig een goede en betrouwbare dakdekker werkzaam in omgeving Eindhoven?

Ik begreep dat er veel oplichters actief zijn in deze branche dus weet even niet bij wie ik offertes zou aanvragen.
Wij hebben aangeklopt bij een aantal buren die hun dak hebben laten vervangen en daar ervaringen gevraagd

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
De "cowboys" zijn meestal de dakgoot leeg maken + vogelschroot verkopers en de mensen die van die nok reparaties willen verkopen, niet zo zeer de mensen die hele daken vervangen aanbieden. Veder zou ik ook gewoon in de omgeving om ervaringen vragen.

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:40
rvdv1 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:28:

Bel lokale aannemers , liefst kleine met een paar man in dienst.Mischien iets duurder maar wel veiliger ten opzichte van je vraag.
Ik heb een tussen huis en moet 11 k neertellen voor nieuwe pannen met folie en nieuwe panlatten.
Huis is 6 meter breed.

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
Hier was het 2 jaar geleden rond de 17k. Voor verwijderen oude pannen en tengels en aanbrengen nieuwe tengels, ceramische klei pannen nieuwe + folie. Dus geen asbest.
Kwamen nog wat kleine kosten bij

Zoals nieuwe zinken groten a 125 euro de strekkende meter en wat lood het en der.

Was rond de 85m2 qua dak.

• Marieke de Vaan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb zelf hele goede ervaringen gehad met *knip* en is ook werkzaam in de omgeving in Eindhoven. Hij is wel Ietjes duurder dan de concurrenten maar levert dan wel top werk en komt zijn afspraken na! *knip*

Welkom op tweakers, dit lijkt teveel op reclame :)

[ Voor 22% gewijzigd door twain4me op 21-03-2024 12:25 ]

Pagina: 1