Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 23:47
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar ervaringen met mobiele foto printers.

Zoals ik begrijp (maar ik ben een leek), zijn er 3 technieken.

De inktcartridge techniek
De zink inkt techniek (verwerkt in het papier)
De polaroid techniek (ook in papier, maar dan met warmte)

Hebben jullie ervaringen, ik wil gewoon een goed product.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Uitsluitend via mobiel allemaal iOS thuis.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Okee, mijn zoektocht begon bij de Canon CP1500, die wordt geroemd om de afdrukkwaliteit en ik dacht, lekker veelzijdig in printformaat. Echter, ik denk toch dat creditcard formaat (dus kleiner dan 10x15) belangrijker is dan het grotere formaat. Dat is bij de CP1500 een extra module en daarnaast is de printer niet heel handzaam.

Eigenlijk kom ik daarmee uit op de Kodak mini 3 of de Canon Square QX10. Maar welke van de twee nu precies beter is, weet ik niet.

Of mis ik nog een hele belangrijke concurrent?

Beste antwoord (via Tweak_ers op 12-03-2024 16:28)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
De Canon Selphy printers komen best wel goed uit de meeste vergelijkingen. Ik heb niet zelf getest, maar ik heb in het verleden wel eens dit soort printers van Canon van dichtbij gezien en hier wat printjes op gemaakt. Als ik zelf zo'n ding zou willen zou het waarschijnlijk de Selphy CP1500 worden omdat die 10x15cm prints levert. Ik ben niet zo van de kleinere printjes. Als je persé van die vierkante printjes wil, neem dan de kleinere Square QX10. Kijk hier even vanaf 13:55: YouTube: PORTABLE PHOTO PRINTERS: comparing my 4 of my current printers! Je ziet dat er dan ook best verschil zit tussen de verschillende Canon modellen. Canon is een merk wat veel ervaring heeft met printers/camera's en al dat soort zaken, daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan in andere merken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien is het ook wel handig om te vermelden waarvoor je het wil gaan gebruiken wat is het doel. Mobiel is alles te maken, maar draagbaar is weer anders.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Frogmen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:19:
Misschien is het ook wel handig om te vermelden waarvoor je het wil gaan gebruiken wat is het doel. Mobiel is alles te maken, maar draagbaar is weer anders.
Precies :P

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:31
@Tweak_ers
Mobiele fotoprinter en kwaliteit gaat eigenlijk niet samen.
Waarom wil je eigenlijk een mobiele printer? Er zijn maar weinig toepassingen dat het een goede oplossing is.

PS:
Deze youtuber heeft een heel aantal van dit soort printers uitgeprobeerd:
https://www.youtube.com/@Techmoan/search?query=printer

TLDR: Erg duur voor, in sommige gevallen, redelijke kwaliteit. En daarnaast, grote kans dat een product stopt omdat bijna niemand het koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door chrisborst op 11-03-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Frogmen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:19:
Goeie inderdaad.
Mijn vrouw wil een prikbord achtige wand, waar ze snel vierkant formaat fotootjes met herinneringen kan printen.

Dit formaat, omdat het speels is en er leuk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
chrisborst schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:50:
@Tweak_ers
Mobiele fotoprinter en kwaliteit gaat eigenlijk niet samen.
Waarom wil je eigenlijk een mobiele printer? Er zijn maar weinig toepassingen dat het een goede oplossing is.

PS:
Deze youtuber heeft een heel aantal van dit soort printers uitgeprobeerd:
https://www.youtube.com/@Techmoan/search?query=printer

TLDR: Erg duur voor, in sommige gevallen, redelijke kwaliteit. En daarnaast, grote kans dat een product stopt omdat bijna niemand het koopt.
Daarom wil ik een product, wat in deze categorie acceptabele printjes aflevert.

Weer wat reviews verder neig ik naar de Canon Square. Maar ik ga dit kanaal ook eens na!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Waarschijnlijk moet het ook nog rechtstreeks vanaf haar telefoon kunnen. Als je naar de prijs per print kijkt en de kwaliteit zou ik eerder een gewone A4 kleuren printer kopen en een fotosnijder. Voordeel je bent nog flexibeler in het formaat, goedkoper in gebruik en multifunctioneel. Overigens kan je in de staat ook klaar terwijl je wacht printen voor minder geld.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Frogmen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:55:
Waarschijnlijk moet het ook nog rechtstreeks vanaf haar telefoon kunnen. Als je naar de prijs per print kijkt en de kwaliteit zou ik eerder een gewone A4 kleuren printer kopen en een fotosnijder. Voordeel je bent nog flexibeler in het formaat, goedkoper in gebruik en multifunctioneel. Overigens kan je in de staat ook klaar terwijl je wacht printen voor minder geld.
Ik weet het, ik weet het.

Maar stel, ik mijn vrouw wil het toch?
Prijs per print is minder van belang. Handzaam formaat en kwaliteit wel. Ondanks dat het slechter is dan een groter alternatief.

En inderdaad met de telefoon printen.

Ben nog bezig met verschillende videos van Techmoan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Als je even googled heb je alle opties (mobile photo printer) ze hebben eigenlijk allemaal hun eigen nadelen of voordelen. Bedenk het moet vooral de juiste WAF factor hebben snel simpel en leuk. Kwaliteit is van ondergeschikt belang waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Frogmen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:42:
Als je even googled heb je alle opties (mobile photo printer) ze hebben eigenlijk allemaal hun eigen nadelen of voordelen. Bedenk het moet vooral de juiste WAF factor hebben snel simpel en leuk. Kwaliteit is van ondergeschikt belang waarschijnlijk.
Voor haar wel ja, voor mij niet :+
Dus als er een gemene deler uit kan nomen, soort van best of both worlds.

Vandaar de vraag hier om ervaringen.
Al die reviews zijn leuk om te kijken, maar ik word er nog niet heel veel wijzer van.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
De Canon Selphy printers komen best wel goed uit de meeste vergelijkingen. Ik heb niet zelf getest, maar ik heb in het verleden wel eens dit soort printers van Canon van dichtbij gezien en hier wat printjes op gemaakt. Als ik zelf zo'n ding zou willen zou het waarschijnlijk de Selphy CP1500 worden omdat die 10x15cm prints levert. Ik ben niet zo van de kleinere printjes. Als je persé van die vierkante printjes wil, neem dan de kleinere Square QX10. Kijk hier even vanaf 13:55: YouTube: PORTABLE PHOTO PRINTERS: comparing my 4 of my current printers! Je ziet dat er dan ook best verschil zit tussen de verschillende Canon modellen. Canon is een merk wat veel ervaring heeft met printers/camera's en al dat soort zaken, daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan in andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28
Tweak_ers schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:10:
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar ervaringen met mobiele foto printers.

Zoals ik begrijp (maar ik ben een leek), zijn er 3 technieken.

De inktcartridge techniek
De zink inkt techniek (verwerkt in het papier)
De polaroid techniek (ook in papier, maar dan met warmte)
Inkt = vloeibare inkt. Die is er in 2 varianten, dye en pigment. Pigment lijkt kwalitatief iets beter te zijn maar dye is veel goedkoper. Een printer is gemaakt voor een bepaald type, je kunt niet je printer opwaarderen door er pigment inkt in te doen.

Z-ink / zink = thermisch papier, wordt op een heel specifieke temperatuur verwarmd omdat elke kleur een andere kleur naar voren brengt. Kwaliteit is matig, papier is peperduur, printjes zijn heel klein, maar dit soort printers heeft geen inktcardridge nodig.

Polaroid? Dat is gewoon optisch met ontwikkelaar in het papier.

Dye sublimation heb ik ff nagezocht. Dat is een kleur op plastic (kan een velletje zijn of bv een lint) waarbij het kleurmateriaal via warmte op het papier wordt afgegeven.
Volgens mij errug mooi qua kwaliteit - relatief duur omdat de kleurcardridge minder materiaal bevat dan een inktflesje.
In de reviews van de Canon Selphy 1500 staat dat hij vergelijkbaar is met fotocentrales. Ik kan dat wel geloven, ik denk dat het komt door hoe de pixels op het papier worden gedrukt en - belangrijk - in elkaar kunnen overlopen - bij inktjet kunje pixels onderscheiden en die trekken in het papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:53
@Tweak_ers wat is het nog geworden en ben je er tevreden mee?

Ik ben namelijk ook in de running voor z'n printer dus ben wel benieuwd naar je aankoop en ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-06 13:06
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen; ik zoek naar pocket printer die meerdere formaten aan kan.

De Selphy CP1500 staat nu te koop voor 129 euro, ik hoop dat die komende dagen nog zakt naar zijn laagste prijs can 98 euro door Black Friday

[ Voor 41% gewijzigd door Pieter2 op 19-11-2024 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:53
Pieter2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:17:
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen; ik zoek naar pocket printer die meerdere formaten aan kan.

De Selphy CP1500 staat nu te koop voor 129 euro, ik hoop dat die komende dagen nog zakt naar zijn laagste prijs can 98 euro door Black Friday
Daar zit ik ook precies op te wachten. Een black friday aanbieding voor de CP1500. Dat lijkt zover ik kan zien de beste te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
Frank!in schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:24:
[...]

Daar zit ik ook precies op te wachten. Een black friday aanbieding voor de CP1500. Dat lijkt zover ik kan zien de beste te zijn?
Lijkt mij wel ja, zie helaas nog geen aanbiedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 14:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Amazon Duitsland €93 nu.

• Pieter2
Dat is wel een mooie aanbieding, kan dat een vooraankondiging zijn dat ook op andere plekken (in nederland) deze prijs eraan komt?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Pieter2 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:58:
[...]

Dat is wel een mooie aanbieding, kan dat een vooraankondiging zijn dat ook op andere plekken (in nederland) deze prijs eraan komt?
Da's natuurlijk altijd afwachten. Ik heb hem besteld. Verwacht niet dat het echt schrikbarend goedkoper gaat worden. Overigens is papier op Amazon NL wel goedkoper dan in DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Selphy CP1500 is binnen. In tegenstelling tot een review die ik op youtube bekeek zit er bij deze geen inkt of papier bij... Geen idee of dit een kale versie is en daarom in aanbieding. Gelukkig set papier + inkt besteld zodat ik hem meteen kan testen *O*
Pagina: 1