AEG warmtepompdroger stinkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49
In november vorig jaar hebben wij een AEG TR71862B gekocht. Beste koop volgens Consumentenbond en veel goede reviews.
Echter, sinds het begin al komt er een vieze geur uit de machine, welke vervolgens ook in de was trekt. Deze geur begin je te ruiken na ongeveer 15 minuten, en wordt steeds erger. De geur is lastig te omschrijven, maar het typeert zich een beetje als een rubber/muffe geur.
Allicht dat jullie eerste reactie nu is dat het de was zelf is: dat is niet het geval. Als de machine leeg draait ruik je exact dezelfde geur.
Het is ook geen geur van nieuwheid, dat zou na vier maanden toch wel weg moeten zijn. Vanzelfsprekend zijn alle filters en overige componenten die schoon gemaakt moeten worden schoon. Als de machine klaar is ruik je niks meer, niet in de trommel, ook niet bij het filter etc.
Het water pompt ie zelf weg, meteen de afvoer in. Het is ook niet een stinkende afvoer.

De was is nu wel snel droog, maar ruikt erg onprettig.

Ben benieuwd of iemand dit herkent of allicht de oorzaak weet. Is dit normaal voor een warmtepompdroger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:31
Misschien zuigt de droger het water terug uit de afvoer.

Het pompje pompt namelijk eerst het water weg in de afvoer. Maar als al het water weggepompt is stopt de droger met pompen. Er blijft echter in het slangetje nog wat water zitten en als de.slang tot diep in het zwanenhals van de afvoer zit wil die dat water soms terug hevelen. Dan heb je nogal ranzig water in je droger zitten.

Het beste is om die slang in te korten dat die niet te diep in de afvoer zit en ook niet in een lus over de grond hangt. Maar zo recht mogelijk naar de afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ajow schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:11:
Misschien zuigt de droger het water terug uit de afvoer.

Het pompje pompt namelijk eerst het water weg in de afvoer. Maar als al het water weggepompt is stopt de droger met pompen. Er blijft echter in het slangetje nog wat water zitten en als de.slang tot diep in het zwanenhals van de afvoer zit wil die dat water soms terug hevelen. Dan heb je nogal ranzig water in je droger zitten.

Het beste is om die slang in te korten dat die niet te diep in de afvoer zit en ook niet in een lus over de grond hangt. Maar zo recht mogelijk naar de afvoer.
Hij stak zo een 10 a 15 cm in de afvoer, en denk dat dat dan de top van de afvoer naar de sifon minstens 40 cm is. Heb hem echter nu helemaal bovenin zitten. Mocht dit het geval zijn en er vies water in zijn gekomen verwacht ik dat het een paar keer drogen nodig heeft voordat het weg is? Ik zal het hier terugkoppelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Slang van de afvoer even in een emmer hangen, of het interne reservoir even gebruiken, dan kan je de afvoer redelijk snel uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert van Dam
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-04 19:00
Ik heb precies hetzelfde met een gewone condensdroger.
Alles stinkt naar een soort nieuwe rubber lucht, echt niet te harden
En wat ik ook geprobeerd heb, niks hielp. Dozen met droger doekjes.
Nu maar aeg gebeld, die komen de 24ste deze maand....
Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Robert van Dam schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:13:
Ik heb precies hetzelfde met een gewone condensdroger.
Alles stinkt naar een soort nieuwe rubber lucht, echt niet te harden
En wat ik ook geprobeerd heb, niks hielp. Dozen met droger doekjes.
Nu maar aeg gebeld, die komen de 24ste deze maand....
Ben benieuwd..
Wij hebben de AEG niet meer. Nu een Miele, zeer tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert van Dam
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-04 19:00
Ik heb hetzelfde probleem, en ze hebben al een nieuwe kunstof bak gemonteerd. Deze is van gerricyceld kunstof, maar heeft wel wat maar niet alles verholpen...bij jp berepoot zeggen ze nu dat het aan mijn wasmachine ligt. En dat het daar mis gaat. Maar deze heb ik ook al schoongemaakt en 100% ligt het aan de droger. En aeg doet er niks aan omdat hij technisch oke is.... dus koop maar een nieuwe droger want ik ben ook nergens gekomen....
Pagina: 1