Tegelvloer niet naar wens gelegd, wat nu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saars
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
Wij hebben vrijwel ons hele huis laten verbouwen. Nu zijn wij niet tevreden over de gelegde tegelvloer. Wij hebben aangegeven dat wij wilde dat het aan één stuk door gelegd zou worden. Volgens de aannemer was dit onmogelijk en moesten er omdat ons huis scheef is en hoogteverschillen heeft - volgens hem - dorpels tussen de kamers. Ze zijn begonnen in de woonkamer, hebben dit netjes doorgelegd naar de keuken en zijn daarna aan de andere kant van het huis begonnen te tegelen, terug richting de woonkamer. Terwijl wij hebben aangegeven toen ze waren gestopt in de keuken, dat we wilde dat ze daar verder zouden gaan met tegelen en dan naar achter zouden werken..

De naden lopen op geen enkele plek netjes naar elkaar toe. De dorpels zijn tot daar aan toe als het niet anders kan, maar dit had toch niet gehoeven? Ik vind het echt een vreselijk gezicht.

Wat kunnen wij nu doen?
Ben ik onredelijk dat ik dit écht niet goed vind?
Het was ook niet voordelig ofzo... Dus had echt wel vakwerk verwacht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdID8zwdBhQ1ctAj6GlYaVo8jpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xS4qNPtQ46HJhMeYdbpfHfnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulb9bHArHlom9ssNIEm9BptSdfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPtvdIwPjTt12s0hN1P4AmHu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqNLvz83XZR4cNnmhl-aYJmMaM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYBbzpGmicxCfJObZTN7wS9e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Saars op 08-03-2024 22:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:38
Dit is gewoon onwil/onkunde van de tegelzetter. Het is wel even puzzelen, wil je alles doorleggen. Daarnaast hoe smaller de tegel, hoe lastiger het is ivm reststroken.

Hier zijn door het hele huis de tegels (80x80) doorgelegd, de naden lopen zelfs door op het terras.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is vreselijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HannesF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:30
Je tegelzetter heeft jou niet kunnen uitleggen waarom het niet zou kunnen… dat kan iig beter.

Het tegelpatroon verspringt een klein beetje. Waarschijnlijk zijn ze aan de randen in de kamers begonnen met een hele tegel. Wil je dat het patroon uitlijnt, dan krijg je aan de rand een smal strookje. Ook niet heel mooi, zeker als deze ook nog verloopt omdat de muur niet haaks of recht is. Met slim uitmeten/ uitlijnen over de kamers zou je ideaal in alle kamers rond een halve tegel uitkomen, dat is vakmanschap.

Zoniet dan moet je (in overleg) de keuze maken waar je het minne strookje het meest uit het zicht wegwerkt. Dat is ook vakmanschap.

Dat vakmanschap wat meer tijd en daarmee geld kost moge duidelijk zijn, maar lijkt nu niet het issue te wezen.

In dit geval verspringt de boel en op de foto’s lijken de verschillende kamers ook niet parallel te liggen. Op basis van deze detail foto’s optisch prutswerk, maar een goede beoordeling kan alleen bij een totaal plaatje.

Met deuren erin en kit naadjes erbij zal eea nog een beetje minder opvallen.

Voor nu:
- gesprek aangaan
- aangeven dat je niet tevreden bent
- proberen te begrijpen waarom de tegelzetter voor deze oplossing gekozen heeft
- kijken wat je precies afgesproken hebt
- in overleg tot een bevredigende oplossing komen.
- ze de kans geven het op te lossen
- bovenstaande zaken schriftelijk bevestigen

Pas overgaan tot betalen wanneer je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:06
Als de tegels bij de deuren op de foto in één lijn zouden liggen, liggen de tegels dan elders niet op één lijn? of is dit de enige plaats waar je dit kan zien? (ivm met scheef huis/ hoogte verschillen)

[ Voor 10% gewijzigd door natural colour op 10-03-2024 08:10 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
natural colour schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:59:
Als de tegels bij de deuren op de foto in één lijn zouden liggen, liggen de tegels dan elders niet op één lijn? of is dit de enige plaats waar je dit kan zien?
Zo werkt het niet - als de tegels op één plek mooi aansluiten (als in: ‘in een rechte lijn liggen’) en je overal netjes dezelfde spacing gebruikt, dan lopen de lijnen per definitie overal netjes door.
Zie het als een groot tapijt wat je over de hele verdieping legt en wat stukjes uitknipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

JDillinger schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:07:
[...]

Zo werkt het niet - als de tegels op één plek mooi aansluiten (als in: ‘in een rechte lijn liggen’) en je overal netjes dezelfde spacing gebruikt, dan lopen de lijnen per definitie overal netjes door.
Zie het als een groot tapijt wat je over de hele verdieping legt en wat stukjes uitknipt.
Als een kamer een halve tegel minder breed is, en je toch met een volle tegel begint, kom je toch uit met een halve tegel verspringing?

Ze moeten terug komen om langs de dorpel af te kitten.

Makkelijkste oplossing is overigens om in de gang een ander soort tegel te kiezen, bijvoorbeeld grijze natuursteen. Dan breekt dat het zicht / de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Is dit een gang? Volgens mij moet hij dat gewoon opnieuw doen want het slaat echt nergens op om dat niet lekker door te laten lopen. Maar als je meer dan die 2 ruimtes aan de gang hebt dan krijg je natuurlijk daar weer hetzelfde probleem.

De dorpels kan ik wel begrijpen als er inderdaad geen egale vloer is, al denk ik dat je bij een tegelvloer ook wel met een gekitte dillatievoeg uit zou kunnen komen? Ze moeten wel afgekit worden.

Verder wel tevreden? Als het tegelwerk in de ruimtes goed is zou je ook kunnen kijken of er nog wat aan de prijs kan gebeuren. Als je er dan op een gegeven moment gek van wordt (misschien valt het met deuren wel mee) dan kun je altijd nog doen wat @Accretion zegt, een mooie grijze steen in de hal.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saars
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
De foto is inderdaad van de hal met aan beide kanten een kamer, maar ook bij alle andere overgangen sluit hij niet aan (vergelijkbaar met deze foto). Dus dat is nog op 3 andere plekken zo…. De hal is erg groot en we wilde juist graag één geheel van de beneden verdieping.

Ik vind het echt vreselijk lelijk en weet dat ik hier nooit aan zal wennen.

De aannemer zegt dat het niet anders kan en als ik de deuren dicht hou het toch niet meer zie……
Maar ik hou m’n deuren niet dicht en bij een nieuwe vloer, die veel geld heeft gekost, is dat toch ook niet wat je wil….

Ik vraag me dan met name af, ben ik onredelijk dat ik dit echt niet wil accepteren? De dorpels er in is nog tot daar aan toe, maar die naden die nergens overeenkomen, dat hoort toch gewoon echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
Okee, ik ben het zeker eens dat dit er niet uit ziet. Maar ik betwijfel wel of het mogelijk was geweest om het netjes door te leggen. (edit: I stand corrected, uiteindelijk is het altijd mogelijk, maar gaat het gewoon veel meer tijd en geld kosten)

Met pvc stroken zou het prima moeten lukken om het door te leggen. Op het moment dat je het legt, kun je er op staan/steunen. Als je tegelt, dan kan dat niet. Je moet dus altijd eindigen bij een deur, anders kom je de ruimte niet meer uit. Ik ben geen tegelzetter, maar ik zie niet hoe dit (makkelijk) doorgelegd had kunnen worden.

Aannemer had vooraf duidelijk moeten zijn dat je wensen niet mogelijk waren, zodat je vooraf de keuze had kunnen maken. Andere materialen (pvc) hadden bijvoorbeeld wel het gewenste resultaat kunnen geven. Of een contrasterende tegel in de gang. Ik ben het met de rest eens dat de aannemer hier steken laat vallen, die had dit gewoon moet doorspreken.

Edit: zoals @Anoniem: 39993 hieronder zegt, kan het natuurlijk wel. Echter zou het heel veel extra tijd hebben gekost, waar de aannemer natuurlijk niet op zat te wachten. Maar daar had hij dus vooraf duidelijk over moeten zijn.

Is de tegelzetter überhaupt vooraf niet langsgeweest om dit door te spreken? Mijn pvc-legger kwam eerst kijken en meten per ruimte om te bepalen hoe er gelegd zou worden. Dat hebben we samen doorgesproken.

[ Voor 25% gewijzigd door Raling op 10-03-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:37
Het was in mijn optiek mooier geweest als ze de tegels in de lengte richting in de gang hadden gelegd. Nu maak je optisch je gang heel smal.
Dat dan ook uiteraard in de andere kamers.

Zelf zou ik ook de dorpels eruit gehaald hebben en ook de tegels onder de kozijnen door laten lopen. Dat ziet er allemaal veel strakker uit.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Raling schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:13:
Okee, ik ben het zeker eens dat dit er niet uit ziet. Maar ik betwijfel wel of het mogelijk was geweest om het netjes door te leggen.

Met pvc stroken zou het prima moeten lukken om het door te leggen. Op het moment dat je het legt, kun je er op staan/steunen. Als je tegelt, dan kan dat niet. Je moet dus altijd eindigen bij een deur, anders kom je de ruimte niet meer uit. Ik ben geen tegelzetter, maar ik zie niet hoe dit doorgelegd had kunnen worden.

Aannemer had vooraf duidelijk moeten zijn dat je wensen niet mogelijk waren, zodat je vooraf de keuze had kunnen maken. Andere materialen (pvc) hadden bijvoorbeeld wel het gewenste resultaat kunnen geven. Of een contrasterende tegel in de gang. Ik ben het met de rest eens dat de aannemer hier steken laat vallen, die had dit gewoon moet doorspreken.
Kan wel. Onze tegelzetter ging eerst altijd meten, passen... De lijm kwam pas tevoorschijn als hij er tevreden mee was. In dit geval had hij gewoon eerst de hal moeten tegelen en dan de volgende dag terugkomen om de voegen uit te tekenen in de andere ruimtes. Meer werk, dat zeker. Als je gewoon elke ruimte "op de simpelste manier" legt en als laatste de hal (het verbindend element) doet, dan kan het niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Okee, ik ben het zeker eens dat dit er niet uit ziet. Maar ik betwijfel wel of het mogelijk was geweest om het netjes door te leggen.

Met pvc stroken zou het prima moeten lukken om het door te leggen. Op het moment dat je het legt, kun je er op staan/steunen. Als je tegelt, dan kan dat niet. Je moet dus altijd eindigen bij een deur, anders kom je de ruimte niet meer uit. Ik ben geen tegelzetter, maar ik zie niet hoe dit doorgelegd had kunnen worden.

Hier zijn de tegels op de hele begane grond doorgelegd (ruim 200 m2): woonkamer, keuken, speelkamer, werkkamer, hal, toilet, bijkeuken, inpandige garage. Ja, het was twee uurtjes puzzelen voor de tegelzetter, maar het eindresultaat is erg netjes.

De gemiddelde woningbouwtegelzetter heeft dat inzicht niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:47
Punt is dus dat dit geen woningbouw tegelzetter was en genoeg kostte.

Ik vind niet dat je te veeleisend bent, juist als je het laat doen verwacht je dat het netjes gebeurt of aangegeven wordt als dat niet kan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Onze tegelzetter heeft eerst 2 uur zitten puzzelen hoe hij alles ging leggen en daarna dacht hij er überhaupt pas aan om de lijm uit de bus te halen. Hij wilde dit ook gewoon zo mooi mogelijk achterlaten, en dat is zeker gelukt. Hij hield zelfs rekening met waar kasten kwamen te staan, zodat daar bijvoorbeeld met een kleiner tegel kon worden geëindigd, omdat anders bijvoorbeeld voor een schuifpui geen hele tegel neer gelegd kon worden.
Hij dacht alles uit, overlegde zijn idee en ging toen, na akkoord van ons, beginnen. Echt top :)
Dus het kan wel… Dit bij jou ziet er echt niet uit…

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Je probleem is dat je blijkbaar geen duidelijke afspraken hebt gemaakt. Jij wilde het de aannemer zei dat kan niet. En wat gebeurde er toen?

Al het tegelwerk bij ons in huis is duurder dan standaard omdat wij in de badkamer en wc's om symmetrisch hebben gevraagd. Dus er zijn vele extra pakken tegels versneden. Dus extra werk en extra materiaal.

Maar dit was vooraf wel besproken én vastgelegd.

Als bovenstaand het gesprekje was, tja dan ben je half akkoord gegaan?
Oplossing nu zou zijn: in de gang in de lengte laten leggen. Of veel meer er uit en uitlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:13
Ik zou hier ook ongelukkig van worden als het zou zou liggen maar het valt of staat natuurlijk met de gemaakte afspraken.
Als de eis is, geen drempels en aannemer zegt kan niet, dan moet er een aannemer komen die zegt kan wel.
Natuurlijk kan dat.
En hoogteverschillen kun je egaliseren, het is maar net hoeveel geld en tijd je eraan wil besteden. Jij waarschijnlijk meer dan de aannemer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:38
Hij had er ook voor kunnen kiezen ze in de andere richting te leggen, dus 90 graden gedraaid. Dat is 10x mooier dan net niet. Dus horizontaal ipv alles verticaal. Was dat geen overweging geweest? Ik zou hier ook niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Wilke schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:50:
Punt is dus dat dit geen woningbouw tegelzetter was en genoeg kostte.

Ik vind niet dat je te veeleisend bent, juist als je het laat doen verwacht je dat het netjes gebeurt of aangegeven wordt als dat niet kan.
Hogere uurprijs is geen garantie voor goed resultaat. A

Teveel woningbouw-bouwvakkers die geld ruiken en als ZZP-er beginnen. Een deel is daar niet genoeg vakman voor en als consument zit je met de gebakken peren.

Heb alleen mensen in mijn huis gehad, die hun vak verstonden. Maar dat lukt alleen als je genoeg mensen kent die in dat wereldje werken of veel mensen kent die dat soort klussen hebben laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
blatenja schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:22:
Hij had er ook voor kunnen kiezen ze in de andere richting te leggen, dus 90 graden gedraaid. Dat is 10x mooier dan net niet. Dus horizontaal ipv alles verticaal. Was dat geen overweging geweest? Ik zou hier ook niet blij mee zijn.
Dit... als ik de foto zo bekijk liggen de kamers bijna gelijk maar net niet. Dat krijg je vanuit de hal niet aansluitend, dus dan maar gewoon in zijn geheel verbreken zodat het niet opvalt.

Ik zou vragen om de hal opnieuw te laten doen en dan 90 graden gedraaid. Als de kamers er verder fatsoenlijk in liggen is dat de goedkoopste en snelste optie om het tot een mooi resultaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:35
Saars schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:02:
De foto is inderdaad van de hal met aan beide kanten een kamer, maar ook bij alle andere overgangen sluit hij niet aan (vergelijkbaar met deze foto). Dus dat is nog op 3 andere plekken zo…. De hal is erg groot en we wilde juist graag één geheel van de beneden verdieping.

Ik vind het echt vreselijk lelijk en weet dat ik hier nooit aan zal wennen.

De aannemer zegt dat het niet anders kan en als ik de deuren dicht hou het toch niet meer zie……
Maar ik hou m’n deuren niet dicht en bij een nieuwe vloer, die veel geld heeft gekost, is dat toch ook niet wat je wil….

Ik vraag me dan met name af, ben ik onredelijk dat ik dit echt niet wil accepteren? De dorpels er in is nog tot daar aan toe, maar die naden die nergens overeenkomen, dat hoort toch gewoon echt niet?
Wat je wilt heb je in de overeenkomst gezet? wat staat in de overeenkomst c.q. wat heb je op papier afgesproken?
Wij hadden destijds aan de tegelzetter afgesproken eerst het legplan ter goedkeuring te overleggen aan ons. De tegelzetter is eerst een uur bezig geweest om e.e.a. uit te zetten vanuit alle kamers en vanuit zijn vakkennis de beste optie aan ons voorgelegd. En lopende de klus nog kleine aanpassingen overlegd. Maar naast een vakman is de basis de overeenkomst. Daar kun je dan op terugvallen. Anders ben je afhankelijk van de ‘goodwill’ van de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Bas.013 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Wat je wilt heb je in de overeenkomst gezet? wat staat in de overeenkomst c.q. wat heb je op papier afgesproken?
Wij hadden destijds aan de tegelzetter afgesproken eerst het legplan ter goedkeuring te overleggen aan ons. De tegelzetter is eerst een uur bezig geweest om e.e.a. uit te zetten vanuit alle kamers en vanuit zijn vakkennis de beste optie aan ons voorgelegd. En lopende de klus nog kleine aanpassingen overlegd. Maar naast een vakman is de basis de overeenkomst. Daar kun je dan op terugvallen. Anders ben je afhankelijk van de ‘goodwill’ van de aannemer.
Zo werkt het dus vaak niet zulke vakmensen. Mijn ervaring is dat je gewoon goed in gesprek moet blijven. Ze hebben een broertje dood aan het vastleggen op regeltjes. Dat werkt ook twee kanten in: “nee sorry, dat kan ik niet anders doen want zo staat het op papier.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vraag me af of dit zou kunnen aansluiten. De lijnen lijken in de verschillende ruimtes net wat gedraaid te zijn, dus dan had je mogelijk in de ruimtes een tegelvloer liggen die niet parallel loopt met je muren. Dat is ook een gek gezicht.

Ik denk dat er nu niet zoveel meer aan te doen is. Het overleg had eerder moeten plaatsvinden. Nu in alle ruimtes alle tegels eruit, nieuwe tegels kopen en opnieuw laten leggen lijkt me geen haalbare kaart. Dat gaat je tegelzetter echt niet uit zichzelf betalen.

Zoals hierboven ook al eens aangehaald zou een andere tegel in de gang nog wel een oplossing kunnen zijn, maar weet niet of je daarmee op de hele verdieping uit de problemen bent.

Ik denk dat stap 1 nu zou moeten zijn om na te gaan of het echt anders / beter had gekund. Als je daarvan overtuigd bent is de volgende vraag wiens schuld het is dat het niet gebeurd is.

Daarna kun je samen eens naar een oplossing kijken die past binnen de mogelijkheden van het huis en recht doet aan je belangrijkste punten waar je je aan stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
@Saars
Wat is de leeftijd van de woning en hoe recht is alles?
Heb je een recente woning en is alles netjes haaks en recht, dan is dit onacceptabel.
Komt je woning uit 1880 en is alles schots en scheef is dit wellicht je beste optie.
Heb je toevallig een plattegrond voor ons?

Los daarvan, het ziet er inderdaad niet uit. Zeker met zo'n dorpel kan je makkelijk smokkelen als het om een paar mm gaat.
Zou minimaal kijken of de hal opnieuw kan.

ps;
Hoe ben je aan deze aannemer gekomen en wat heb je betaald?
De reden dat ik dit vraag is omdat in sommige gevallen het bijna je eigen schuld is.
Als je iemand via marktplaats vindt, direct kan starten en weinig geld vraagt (liefst contant) en zelf vraag je geen referenties, dan is dat gewoon niet slim.

[ Voor 25% gewijzigd door chrisborst op 10-03-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Edit: zoals @Anoniem: 39993 hieronder zegt, kan het natuurlijk wel. Echter zou het heel veel extra tijd hebben gekost, waar de aannemer natuurlijk niet op zat te wachten. Maar daar had hij dus vooraf duidelijk over moeten zijn.
Hoezo? Die berekent dat toch door in zowel materiaalkosten als tijd (uurloon)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Joris748 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:56:
[...]

Hogere uurprijs is geen garantie voor goed resultaat. A

Teveel woningbouw-bouwvakkers die geld ruiken en als ZZP-er beginnen. Een deel is daar niet genoeg vakman voor en als consument zit je met de gebakken peren.

Heb alleen mensen in mijn huis gehad, die hun vak verstonden. Maar dat lukt alleen als je genoeg mensen kent die in dat wereldje werken of veel mensen kent die dat soort klussen hebben laten doen.
Dat het bij jou allemaal wel goed ligt heeft de TS niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:33

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Die tegelzetter is een prutser zonder oog voor esthetiek. Onze badkamer is een half jaar geleden gedaan met 2 verschillende tegels en diverse zichtlijnen om rekening mee te houden.

Nadat wij onze wensen hebben uitgesproken is hij zelf gaan puzzelen in zijn hoofd, op ervaring, en heeft daar zijn ideeën aan ons gepresenteerd. Welke lijnen kunnen worden doorgezet en welke niet meer een goede redenatie. En dat het anders kon met de andere zichtlijnen maar dan zouden andere lijnen niet tot hun recht komen.

Uiteindelijk was er veel extra slijpwerk nodig (met bijbehorende kosten) maar het resultaat is nagenoeg perfect.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
als ik hier met een wat juridischer oog naar kijk dan vraag ik me een paar dingen af.

1: waartoe heb je opdracht gegen, was dat een offerte voor de laagste prijs of heb je vooraf aangegeven dat het gewoon goed moet ook al kost het dan niets meer.
2: wat was jouw antwoord nadat hij aangaf dat het niet kon, en waarom is hij toen begonnen met tegelen (imnmers als hij niet kan of wil doen wat jij wilt waarom laat je hem dan beginnen, geef je hem toestemming om aan dit prutswerk te beginnen)

duidelijk is in ieder geval dat jullie elkaar verkeerd hebben begrepen,
- hij heeft weliswaar niet gedaan wat jij verwachten maar afhankelijk van de afspraken als zodoende moet je je afvragen in hoeverre hij heeft gedaan wat je redelijkerwijs MOCHT verwachten.
- in termen van vakmanschap zou dit zo opleveren eigenlijk niet kunnen - TENZIJ je er echt duidelijk opdracht danwel toestemming voor hebt gegeven - mijn advies zou zijn om uit te leggen dat je nooit ondubbelzinnig toestemming zou geven voor iets dat er ZO uit zou komen te zien en dat het 'dan houd je de deuren maar dicht gewoon geen fatsoenlijk punt is'

kortom deze aannemer is in ieder geval DEELS verantwoordelijk voor de schade, als je kunt hard maken dat hij lijnrecht (zonder jouw toestemming) tegen je wensen is ingegaan en bovendien geen vakmanschapwaardig product heeft opgeleverd dan is hij verschuldigd A: om de vloeren kosteloos weer te verwijderen en egaliseren zodat er opniew begonnen kan worden,
B: om de tegels te leveren die je had besteld (lees: de situatie te herstellen tot op het punt waarop het fout is gegaan) tenzij je daar andere afspraken over gaat maken

C: OF om alles uit te breken, en te beginnen met het uitvoeren van de werken zoals door jouw verlangt, tot op het punt dat er niet meer kan worden verlangt dat hij doorgaat met werken (immers als je wél rechte lijnen wilt, dan heb je meer materialen en meer manuren nodig, om die te kunnen maken leveren moeten daar alsnog afspraken over komen kans is immers groot dat die meerkosten niet in je huidige prijsopgave waren verwerkt (door dit misverstand), kortom: die extra manuren zul je wel moeten betalen evenals de extra tegels die door jouw wensen nodig zijn.

wat je in ieder geval verschuldigd bent aan deze aannemer is:

WEL
+ de kosten voor het werk wat wél goed gedaan is,
+ de kosten voor het het uiteindelijke werk (als onder B bedoeld)
+ de eventuele kosten als onder C bedoeld

NIET:
- de kosten voor de herstelwerkzaamheden zoals uitbreken vloer en herstellen vloer
- de kosten om de verkeerd gebruikte tegels te vervangen

waar je nog samen uit moet komen,
~ de herrekende offerte om het werk te doen zoals jij dat had gewild,
Pagina: 1