Romanes eunt domus | AITMOAFU
Vraag
Beste antwoord (via Baserk op 25-03-2024 12:42)
@Baserk Het ging dus om uitvoering: Garmin Instinct 2S Zwart (Oranje). De prijs is nu weer exact gelijk. Ik denk dat ze (geautomatiseerd) de prijs van elkaar in te gaten houden. Bij de Solar Grafiet zie je dat Amazon weer een paar cent onder die van bol zit: uitvoering: Garmin Instinct 2S Solar Grafiet (Grafiet). Dan zitten hun prijzen aan te passen aan de hand van hun concurrent, maar helaas lopen wij achter, omdat wij 'maar' 1x per kwartier de laatste prijzen ophalen. En dan nog moet een shop ook de prijs in de feed hebben gezet, waar ook nog wel eens vertraging in kan zitten.
Alle reacties
@Baserk Het ging dus om uitvoering: Garmin Instinct 2S Zwart (Oranje). De prijs is nu weer exact gelijk. Ik denk dat ze (geautomatiseerd) de prijs van elkaar in te gaten houden. Bij de Solar Grafiet zie je dat Amazon weer een paar cent onder die van bol zit: uitvoering: Garmin Instinct 2S Solar Grafiet (Grafiet). Dan zitten hun prijzen aan te passen aan de hand van hun concurrent, maar helaas lopen wij achter, omdat wij 'maar' 1x per kwartier de laatste prijzen ophalen. En dan nog moet een shop ook de prijs in de feed hebben gezet, waar ook nog wel eens vertraging in kan zitten.
Duidelijk, merci.
Ik kon het zelf niet verklaren.
Ik kon het zelf niet verklaren.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
De datasets van zowel Amazon als Bol zijn zodanig groot, dat je die 'kan' weg mag latenGlaanie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:30:
En dan nog moet een shop ook de prijs in de feed hebben gezet, waar ook nog wel eens vertraging in kan zitten.
Er zit in totaal al gauw een uur vertraging tussen hun aanpassingen en het moment dat je die op de site ziet.
Dat moet toch wel wat sneller kunnen.ACM schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:28:
[...]
De datasets van zowel Amazon als Bol zijn zodanig groot, dat je die 'kan' weg mag laten
Er zit in totaal al gauw een uur vertraging tussen hun aanpassingen en het moment dat je die op de site ziet.
Wedden dat dat binnen 5 minuten kan? Alleen jullie willen dat niet want dat kost te veel geld
gebaseerd op wat?Joostje123 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:32:
[...]
Dat moet toch wel wat sneller kunnen.
Wedden dat dat binnen 5 minuten kan? Alleen jullie willen dat niet want dat kost te veel geld
wedden dat jij geen benul hebt over hoeveel items we het hier hebben, welke checks daarop moeten gebeuren, welke conversies en formatting er achter de schermen gebeuren, welke failsafes en loggings op de achtergrond lopen, welke queus en stored procedures moeten doorlopen worden...?
844.628 producten om precies te zijnKheos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:53:
[...]
gebaseerd op wat?
wedden dat jij geen benul hebt over hoeveel items we het hier hebben, welke checks daarop moeten gebeuren, welke conversies en formatting er achter de schermen gebeuren, welke failsafes en loggings op de achtergrond lopen, welke queus en stored procedures moeten doorlopen worden...?
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/
*sowieso
1 specifiek product binnen 5 minuten updaten lukt vast wel. Dan moet het wel helemaal anders werken dan nu, met specifieke implementaties voor Bol en Amazon om via hun eigen API's de boel bij te werken.Joostje123 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:32:
Nog los van dat we het inderdaad niet zien zitten om dat te moeten onderhouden, zie ik ook niet hoe dat efficiënt zou werken voor alle prijzen die we steeds verwerken.
Bij bijvoorbeeld Amazon was dat de laatste keer 1.502.091 stuks en voor de Amazon Marketplace zelfs 8.769.096; en dat is al een geoptimaliseerde subset van wat ze in totaal aanbieden...
Zelfs als we alleen degene die we daadwerkelijk overnemen (bij Amazon 85.824) periodiek controleren via zo'n api zal dat even duren. Bij mijn weten bieden beide geen "pub-sub" oplossing waar je kan luisteren naar prijsupdates (en dan is het maar de vraag hoe dat dan gefilterd moet worden op degenen die wij interessant vinden).
Ik weet in ieder geval geen betere manier dan dat via hun bulk-logica te doen. Met die bulk-files gaat het per regel wel vrij snel, Amazon wordt verwerkt in zo'n 70 seconde (Amazon MP zo'n 400 seconde). Maar ze zijn natuurlijk niet de enige shop die we willen verwerken... dus het is niet zo dat we gelijk als die klaar is, weer opnieuw zouden willen of kunnen beginnen.
En los daarvan; die bulk-files die we van Amazon gebruiken, worden domweg maar ongeveer 1 keer in de drie uur bijgewerkt. Ze hebben nog wel een los bestand met een paar duizend aanbiedingsprijzen, die wordt ruwweg elke 15 minuten bijgewerkt. Maar daar moet dit product dan maar net in staan.
Wij checken elk kwartier of er wat bij Amazon is veranderd en downloaden dan al hun "delta's" en zetten dat klaar voor ons reguliere importproces. En dat reguliere importproces draait ook zelf weer elk kwartier, zoals Glaanie al aangaf.
Al met al zitten er dus aardig wat momenten van vertraging in (Amazon -> Amazon feed, verwerken van die feeds, importeren daarvan), waarbij de voornaamste die bij Amazon zelf is.
Voor Bol geldt iets soortgelijks, de precieze tijden bij hun heb ik niet opgezocht.
In de praktijk verwerken we er nog veel meer, ook om automatisch ons Pricewatch Unsorted te vullen.DonJunior schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:03:
[...]
844.628 producten om precies te zijn
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/
Of anders gezegd, we verwerken alles wat winkels ons aanbieden en kijken dan of we die kunnen koppelen aan een product van ons. Zo niet, dan wordt het ook nog periodiek verwerkt om in die Unsorted-omgeving te komen. Die dan weer gebruikt wordt om nog ontbrekende producten automatisch, semi-automatisch en handmatig (door Glaanie en zijn collega's) in de reguliere Pricewatch te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 25-03-2024 14:21 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.