iPhone van €1700 geretourneerd, geen geld terug

Pagina: 1
Acties:
  • 3.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyons
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb een iPhone 15 pro max ter waarde van €1700 retour gestuurd. Deze was gekocht bij *knip* Webwinkel zelf dus dit was met een verzendlabel van *knip* Webwinkel zelf waar ik niet op vermeld sta als afzender oid. Hierdoor kan je beargumenteren dat *knip* Webwinkel in dit geval de opdrachtgever van de zending was. Maar de zending is volgens *knip* Webwinkel niet aangekomen, ook al plaatst de track en trace hem in hun PostNL sorteercentrum in Waalwijk. Ik heb het afleverbewijs van PostNL goed bewaard. Echter kan ik zelf geen onderzoek laten starten bij PostNL omdat ik niet vermeld ben op het verzendlabel. Verder blijkt uit contact met PostNL dat *knip* Webwinkel ook geen onderzoek heeft gestart met PostNL. Ik heb meerdere malen contact gezocht met *knip* Webwinkel maar ze houden zich vast aan hun conclusie, die luidt dat ik geen geld terugkrijg, wanneer ik ze telefonisch contacteer, anders antwoorden ze namelijk niet meer. Ik hoop op deze manier mogelijk iemand hogerop met kennis van (wettelijke) zaken te bereiken die contact met mij kan opnemen. Anders laat *knip* Webwinkel mij geen andere keuze dan een verzoekschrift of dagvaarding op te stellen. Gezien ik niet de opdrachtgever van de retourzending ben heeft *knip* Webwinkel in feite het pakket opgehaald door middel van een vervoerder dus dit lijkt mij een grote slagingskans te hebben. Jammer genoeg ook veel extra kosten maar het gaat om €1700 dus dat is het wel waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 08-03-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
*knip* Reacties als deze voegen niets toe.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 08-03-2024 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 22:18
Als het pakket nog bij het sorteercentrum van PostNL ligt, dan klopt het toch dat *knip* Webwinkel het nog niet heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 08-03-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb conform het SF Beleid de naam van de webwinkel uit de TS en uit een aantal reacties gehaald.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29
Ik kan je niet helpen, maar een tip: zet even met datums uiteen hoe het retourproces en het contact met de winkel tot dusver is verlopen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Wat was de reden dat je de telefoon retour hebt gestuurd?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:36:
Wat was de reden dat je de telefoon retour hebt gestuurd?
Lijkt me niet zo relevant voor deze discussie.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Juup schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Lijkt me niet zo relevant voor deze discussie.
Mij wel, anders zou ik het niet vragen (voor reparatie, wkoa, of anders). Nog een relevante vraag is of de TS de telefoon als consument heeft gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door fopjurist op 08-03-2024 21:48 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

Reptile209

- gers -

Hoe lang geleden heb je je pakket verstuurd? Als dat enkele dagen is, is het niet ondenkbaar dat het alsnog "vanzelf" tevoorschijn komt.

Maar zo niet, dan kan het volgens mij een heel simpel briefje zijn (mail en/of aangetekende post): ik heb volgens uw retourprocedure met het door u verstrekte verzendlabel op (datum) (artikel) van bestelling (nummer) retour gestuurd. Zie bijgaande kopie van het verzendbewijs van (vervoerder). In mijn optiek is de retour daarmee is afgehandeld. Tot op heden heb ik echter het aankoopbedrag nog niet van u terugontvangen. Ik verzoek u om uiterlijk op (datum over 2 weken) het aankoopbedrag van (eur) op mijn rekening (IBAN) terug te storten. Mvg, (naam).

Als ze daar niet op reageren, dan kan je altijd nog zwaardere stappen nemen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh je moet eerst weten waarop ts hem retour heef lr gestuurd.

Als het wkoa is dan loopt die 14 dagen termijn al vanaf de retourzending zelf. En is de webshop daarna in gebreken en wettelijke rente verschuldigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:01:
Ehh je moet eerst weten waarop ts hem retour heef lr gestuurd.

Als het wkoa is dan loopt die 14 dagen termijn al vanaf de retourzending zelf. En is de webshop daarna in gebreken en wettelijke rente verschuldigd
Dat is allemaal prima. Maar als je iemand een brief (email) stuurt, moet je wel een redelijke termijn geven om het probleem op te lossen. Zeker als het nog in zo'n vroeg stadium is.

De verkoper betwist ook niet de betaaltermijn, maar het (niet) ontvangen van het pakket. En dan maakt de reden van de retour niet zo veel uit: ook bij wkoa zal je je geld niet zonder slag of stoot krijgen als de retour nog niet is ontvangen.

Je kan altijd nog met wettelijke rentes e.d. gaan gooien, als een en ander verder is geëscaleerd. Niet gelijk met een gestrekt been er in, zou althans mijn aanpak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien toch handig als je eerst even verdiept in de materie. Wkoa heeft andere regels die bindend zijn het gaat niet om een normale ontbinding. Bij wkoa geldt die termijn dan dus ook niet want er is al een verplichting vanuit de wet.

Zolang we niet weten op welke basis ts het pakket retour heeft gestuurd kunnen we alleen maar speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je een telefoon retourneert gaat het toch gewoon over WKOA? Ik snap dat het handig is om dat 100% zeker te krijgen, maar als iets van mij onder garantie gerepareerd moet worden, zou ik dat niet snel retourneren noemen. Al helemaal gezien TS het heeft over geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Sissors schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:00:
Als je een telefoon retourneert gaat het toch gewoon over WKOA? Ik snap dat het handig is om dat 100% zeker te krijgen, maar als iets van mij onder garantie gerepareerd moet worden, zou ik dat niet snel retourneren noemen. Al helemaal gezien TS het heeft over geld terug krijgen.
Dat inderdaad. En ook bij wkoa zal de verkoper graag zijn goederen terug willen hebben, anders blijft er een vordering open staan en krijg je daar een hoop gezeik over. Klinkt wel als hun probleem, als TS netjes de instructies gevolgd heeft en niet een baksteen heeft opgestuurd (en dus duidelijk niet zijn kant van de afspraak heeft gevolgd). Als het pakket kwijt is, is dat het probleem van verkoper en vervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Heb je toevallig betaald met een creditcard? Want dan heb je nog een extra optie ipv rechstreeks met de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien er vanuit TS geen reactie meer lijkt te komen en het hier alleen maar gissen is naar antwoorden, doe ik dit topic (tijdelijk) op slot. Is TS weer actief, kan die mij een DM sturen met het verzoek het topic weer te openen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.