Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patpeg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-03-2024
Mijn zoontje wilt graag zijn PS5 controller gebruiken op zijn PC. Via Bluetooth krijg ik de controller gekoppeld, maar dan kan hij niet alle spellen spelen. Rocket League werkt dan bijvoorbeeld niet. Nu heb ik de originele PS kabel gebruikt om de controller aam te sluiten op de PC, maar dan gaat de controller niet aan en kan de PC deze ook niet herkennen. Haal ik de kabel eruit, gaat de controller bij het aanzetten gelijk in de Bluetooth koppelmodus ( blauw knipperen) en wilt de PC het koppelen. Het uitzetten van de Bluetooth op de computer geeft geen verandering. Ook andere USB ingangen geven geen ander resultaat. Weer iemand wat er hier verkeerd gaat? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:29

zTz

Je kan de spellen die het niet doen toevoegen aan steam en via daar starten. Of makkelijker is om ds4windows te download en te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:24
Waarschijnlijk ondersteunt het spel geen DirectInput, dan heb je een programma nodig om dit te vertalen naar XInput, zoals het genoemde ds4windows of anders XOutput. Mogelijk zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Speelt je zoon die games in Steam? Zo ja, dan kan hij in Big Picture Mode van Steam extra controller zaken instellen.

Zie ook deze vid:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Connect PS5 Controller to Steam & Windows - June 2023 Update

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:21
Ik gebruik ook ds4windows. Dat werkt perfect. Wel gebruik ik mijn controller via een kabel omdat ik bluetooth minder prettig vind.

Als ds4windows is geïnstalleerd, verbind je de controller en zou het moeten werken.
Wel zou ik nog kijken of je de instellingen wat kan tweaker. Zo weet ik uit me hoofd dat je de reactie tijd kan aanpassen nog naar max 1 ms.

https://ds4-windows.com/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-02 01:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjmPgW-f2hxj53nguRk7FD5Edx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzqFBrKrnUU43uysnML5HSL0.jpg?f=fotoalbum_large

Mischien controller resetten?
Pagina: 1