Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Hallo allemaal, ik heb zojuist mijn 4080S FE ontvangen & heb hier een corsair 12VHPWR 600W kabel bij in gebruik. Ik maak mij echter zorgen of de kabel wel goed zit, aangezien mijn PC kast wel wat tegen de kabel aan drukt, waardoor die een beetje naar beneden lijkt te staan.

Ik had de kabel eerst zo: https://imgur.com/OnpmbvN - Volgens enkele mensen op reddit ziet dat eruit alsof mijn kabel er NIET goed in zit. Nu heb ik de kabel een beetje anders gedaan, namelijk zo: https://imgur.com/a/idEGzZk — Het lijkt alsof de kabel er op de foto alsnog niet 100% in zit, maar ik heb het idee dat dit een natuurlijke speling/ruimte is. Heb ik dit mis, of is er wel degelijk een probleem met hoe ik de kabel er nu in heb zitten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik stress redelijk, haha. Ben vrij bang dat de kaart/kabel zal verbranden.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Hij lijkt inderdaad nog steeds niet helemaal goed te zitten. De connector moet helemaal vlak tegen de aansluiting van de kaart zitten, dan heb je 100% contact.

Nu zal het in de meeste gevallen met de minimale speling die je hebt wel goed gaan, maar het kan net wat beter. Kun je de kabel niet wat omhoog laten en dan de zijkant van de kast dichtmaken? Je kunt beter je kabel een lichte boog omhoog hebben staan dan dat hij nu de connector er licht uittrekt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
nelizmastr schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:04:
Hij lijkt inderdaad nog steeds niet helemaal goed te zitten. De connector moet helemaal vlak tegen de aansluiting van de kaart zitten, dan heb je 100% contact.

Nu zal het in de meeste gevallen met de minimale speling die je hebt wel goed gaan, maar het kan net wat beter. Kun je de kabel niet wat omhoog laten en dan de zijkant van de kast dichtmaken? Je kunt beter je kabel een lichte boog omhoog hebben staan dan dat hij nu de connector er licht uittrekt.
Hoii, bedankt voor je reactie. Ik heb het paneel er weer af gehaald en heb behoorlijk hard geduwd/geprobeerd de kabel 100% contact te laten maken, maar dit lijkt niet mogelijk. Het zit er wel net iets strakker in zonder side-panel, maar met de panel is dit echt het beste wat ik voor elkaar krijg :(

De kabel naar boven laten buigen werkt helaas niet zo goed, de kabel is vrij stevig (steviger dan het er uit ziet. Toch bedankt voor de suggestie. Ik wou dat er een manier was om te testen of het goed zit dmv van benchmarks of iets haha, maar dit is niet mogelijk denk ik, of wel?

Kan ik maar beter een andere case gebruiken of zal ik met hoe het nu zit geen risco lopen, aangezien de kabel er zeker niet verder uit komt dan op de foto’s? (de kabel zit vast, want als ik mijn paneel eraf haal en aan de kabel zit, slide de kabel er niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door zar op 09-03-2024 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan kom je er zeer waarschijnlijk wel mee weg. Het is niet zo dat je hem zwaar onder stress hebt staan dus het risico dat-ie zoals de eerste revisie 12vhpwr in de fik vliegt is vrijwel nihil.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
nelizmastr schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:15:
Dan kom je er zeer waarschijnlijk wel mee weg. Het is niet zo dat je hem zwaar onder stress hebt staan dus het risico dat-ie zoals de eerste revisie 12vhpwr in de fik vliegt is vrijwel nihil.
Ah ok top, ik maakte mij zorgen dat de boel kan verbranden/stuk kan gaan als de pins niet perfect zijn aangesloten, maar goed om te weten dat het wel te doen is zo. Bedank.