Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenLe
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo, Voordien keek ik TV via satteliet en kon ik mijn favoriete kanalen/uitzendingen gemakkelijk voor-programmeren om die op te nemen op video of HDD. Met een Android TV box slaag ik er echter niet in om dit te doen. Weet er iemand hoe ik er in slaag om automatisch (met een geprogrameerde timer) van één kanaal naar een ander te switchen ? (Binnen één app vb. Kodi of UPTV ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Als je adb toegang hebt kan dat via pm intents meestal om te switchen, kan je de afstandbediening knoppen mee emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenLe
Theswitch schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:24:
Als je adb toegang hebt kan dat via pm intents meestal om te switchen, kan je de afstandbediening knoppen mee emuleren.
Hallo, ik ben niet zo technisch onderlegd : Wat bedoel je met pm intents ? Het gaat niet zozeer om de afstandsbediening, maar eerder om een mogelijkheid/applicatie om automatisch van kanaal te switchen binnen een iptv app. Is daar enige mogelijkheid ? (Ik ken helaas niets van Android programmeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Als de app niet ondersteunt zal je toch met adb aan de slag moeten. Kijk of je developer options aankrijgt. Als je dat niet lukt gaat het lastig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenLe
@Theswitch wat bedoel je juist met pm intents? Ik kan dit nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenLe
Om het meer duidelijk te maken : Hierbij een screenshot van mijn satelliet TV programmatie.
Kan iets soortgelijks gemaakt worden voor een Android TV box ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vybjgdKyROJiLNpq3m8hio53BWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j11aJ8tC56eGh8ike3KgCprX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij lineaire TV is het wel eens nodig om programmas op te nemen omdat ze op een bepaald tijdstip te zien zijn.

Maar op een AndroidTV kun je toch kiezen welk programma je kijkt; en maak het niet uit op welk moment?

En anders, even in de gebruikershandleiding zoeken naar 'opnemen'?
Waarschijnlijk in het 'EPG' (elektronische programma guide), de lijst met kanalen en programmas zegmaar, op de groene knop drukken om een 'timer' toe te voegen?

Of heb je zo'n (illegale) IPTV box waarvan je automatisch wil opnemen?
Tweakers is niet een soort eindgebruikers hulp-forum voor (illegaal) spul waarbij men niet de moeite neemt om:
- Een gedetailleerde vraag te stellen, met merk/type e.d.
- Zelf te zoeken op het internet
- Zelf te zoeken in de gebruikershandleiding
Dus dan kun je de vraag beter bij de fabrikant/leverancier neerleggen.
Pagina: 1