Mijn vraag
Ja, het bestaat. Voor een klant was ik van plan om een NAS te upgraden. maar nu blijkt dat de NAS ergens in een pand staat waar wij hem niet kunnen vinden.
Diegene die de NAS geplaatst heeft is niet meer te bereiken.
Dus ik dacht, dan laat ik hem piepen, misschien horen wij hem dan.
Dus de vraag:
Hoe kan ik een Synology NAS op afstand laten piepen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology NAS via Quickconnect webinterface.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom gigantisch veel artikelen tegen over hoe ze de piepjes uitzetten, maar ik kom nergens iets tegen waarin beschreven staat hoe ik de NAS op commando juist wil laten piepen.
Via de instellingen kom ik eigenlijk niet verder dan het uitschakelen van de piepjes.
En elke keer herstarten voor 1 piepje als ie klaar is, is ook geen doen als je met je laptop door het hele pand moet sjokken haha.
Ja, het bestaat. Voor een klant was ik van plan om een NAS te upgraden. maar nu blijkt dat de NAS ergens in een pand staat waar wij hem niet kunnen vinden.
Diegene die de NAS geplaatst heeft is niet meer te bereiken.
Dus ik dacht, dan laat ik hem piepen, misschien horen wij hem dan.
Dus de vraag:
Hoe kan ik een Synology NAS op afstand laten piepen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology NAS via Quickconnect webinterface.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom gigantisch veel artikelen tegen over hoe ze de piepjes uitzetten, maar ik kom nergens iets tegen waarin beschreven staat hoe ik de NAS op commando juist wil laten piepen.
Via de instellingen kom ik eigenlijk niet verder dan het uitschakelen van de piepjes.
En elke keer herstarten voor 1 piepje als ie klaar is, is ook geen doen als je met je laptop door het hele pand moet sjokken haha.