Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 07:13
Ik heb gegoogled & gezocht in de settings en advanced.

Ik heb mijn pincode wel maar wil die anders hebben als mijn telefoon pincode.
De reden is dat ik de telefoon morgen verkoop, dus resetten en weg ermee,
Echter zal die persoon wellicht toegang willen hebben tot twrp, in de toekomst of zo. Ik wil dan niet mijn pin login doorgeven die ik al jaren gebruik en blijf gebruiken.

Ik weet dus niet als die persoon een nieuwe login code maakt voor android 14 of twrp die dan automatisch overneemt. Mocht dat zo zijn, probleem opgelost.

Weet iemand dit?

Beste antwoord (via Sunrise op 10-03-2024 18:29)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Het is alweer even geleden, maar afaik gebruikt TWRP dezelfde pincode als het Android systeem zelf. Het invullen van de pincode is namelijk om de encryptie van het filesysteem af te halen, zoals Android zelf ook doet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Het is alweer even geleden, maar afaik gebruikt TWRP dezelfde pincode als het Android systeem zelf. Het invullen van de pincode is namelijk om de encryptie van het filesysteem af te halen, zoals Android zelf ook doet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
D4NG3R schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:20:
Dus na het resetten en de nieuwe user een nieuwe pin kiest in android veranderd dat ook in twrp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ja, die is hetzelfde en wordt gebruikt voor encryptie.

Weet de koper ook dat het toestel ontgrendeld is? Ik zou voor de verkoop eerder de bootloader weer locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
dutchgio schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:27:
Ja, die is hetzelfde en wordt gebruikt voor encryptie.

Weet de koper ook dat het toestel ontgrendeld is? Ik zou voor de verkoop eerder de bootloader weer locken.
Ja, duidelijk vermeld, custom rom. Origineel gaat maar tot android 12 en is eol.

Ik ga 'm nu resetten en even bekijken of het zo is, ik geloof je natuurlijk wel maar het moet sowieso gebeuren.
Ik laat het zo wel weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Eerst accounts ontkoppelen, dan pas resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
WEBGAMING schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:34:
Eerst accounts ontkoppelen, dan pas resetten.
Te laat, maar ik geloof dat ik dat bij het resetten te zien kreeg, al mijn accounts op een rijtje.
Helaas zijn de bestanden niet weg, nogmaals bekijken, anders wipen in twrp.

In ieder geval waren alle logins verwijderd maar de pin was hetzelfde gebleven, dus veranderd in systeem en reboot naar recovery en dat werkte dus wel. Twrp heeft nu nieuwe pin.

Dalvik, cache en data?

Internal storage is rom?

Edit, ahh de normale wipe.

Oke alles schoon nu.

Moet ik mij zorgen maken om de accounts? Die kunnen toch alleen maar gebruikt worden als je account gegevens hebt? Of is het nu lastig om je bank app te installeren, maar die kan ik ook activeren via ipad naar andere telefoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Sunrise op 08-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Probleem bij mij was dat hij na het resetten niet gewoon naar het normale menu ging, maar een soort van beveiliging. Ik moest eerst weer met die accounts inloggen etc, die ontkoppelen, en resetten. Toen kreeg je wel weer het normale "nieuwe telefoon" menu. Klinkt simpel, maar het was een heel gedoe.

Bij zo'n reset idd alles wipen.

Als je gewoon weer het "nieuwe telefoon" menu krijgt, zou het gewoon goed moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
WEBGAMING schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:11:
Als je gewoon weer het "nieuwe telefoon" menu krijgt, zou het gewoon goed moeten zijn.
Die kreeg ik al eerder vanuit reset via android, maar bestanden waren niet gedelete, wellicht een optie gemist.

Via twrp wipe is alles in orde en schoon.

Bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1