Netgear Orbi 752 bedraad aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 20:16
Goede dag,

vorige week op bijna elke plek in het huis de COAX vervangen voor een lan kabel CAT 7. probleem op dit moment is dat ik de Netgear ORBI 752 wel aangesloten krijg werkend, maar ik hem niet als wired terug kan vinden in de software van de router. (geen wired mesh) zodra ik hem draadloos aansluit word die meteen gevonden en werkt het mesh. Sluit ik hem bedraad aan lijkt het erop dat die disconnect en zijn eigenweg gaat

opstelling is als volgt.

Sagem (Ziggo modem bridge mode) naar RBR router via WAN

Vanuit RBR lan gaat er een kabel naar GS108E plus switch lan. deze lan kabel gaat naar direct naar zolder waar die meteen in de ORBI RBS gaat bedraad.

Zoals gezegd draadloos werkend het prima maar bedraad zie ik de RBS niet terug als verbonden in de router software.

Iemand een tip ? wat er fout gaat

Volgens Netgear kan een switch tussen RBR en RBS zitten dat zou geen probleem moeten leveren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Hele week erna gekeken. Zodra ik laptop aansluit op zolder is er een goede verbinding boven.zodra ik de Orbi satelliet uitsluit is alles disconnect.

Rare is alleen zodra ik Orbi aansluit op een meter opstand werkt alles perfect .

Krijg dan ook de melding bekabel aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:27
en als je de orbi op zolder direct aansluit op de kabel naar beneden en die switch er tussenuit haalt? kabel naar de zolder werkt 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
opgelost direct aansluiten werkt meteen. Snap alleen even niet waarom dit met Switch niet werkt?
GS108E plus netgear zou gewoon moeten werken met de satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:27
ik heb ze ook gehad en bij mij werkten ze zonder aanpassing inderdaad gewoon via een switch. Wellicht switch/poort stuk? kabeltje ertussen niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Probleem gevonden kabel tussen Switch en router was stuk. Aparte is dat ik alles heb vastgemaakt en er jaren niks heeft bewogen en toch is de kabel stuk :) :)

Bedankt voor jullie input!!
Pagina: 1